PERFEKTE MØDRE

x1xAmalieHelensMamma

Gift med forumet
ja det er det tydeligvis MANGE av her inne.
er helt utrolig hvordan folk gidder å bry seg.
hva så om noen springer inn i barnehagen for å hente søsken, betaler bensin, kjøper et brød og melk, eller går inn i huset for og hente en jakke mens barna er i bilen??

bærer dere med dere barna UANSETT hva dere skal??

hva når de begynner på skolen, skal dere kjøre og hente de da også??

Hm... får en følelse av at "perfekte mødre" ikke akkurat er et positivt ladet ord i dette innlegget[8|]

Og hvis det hadde snudd - hadde en dame kommet bort til ei BV-dame og sagt at hun ikke synes noe om at barnet lå i bilen, ja da blir det gærent også og laaaange tråder om at folk kan være så frekke...

(Nå tar jeg ikke alle under en kam assa, bare så det er sagt...)

Takk for at noen endelig ser dette, sikkert bare ingen som tørr å si i fra.
Jeg kan ogå si at samtlige foreldre i barnehagen jeg jobbet i lot den lille være igjen i bilen når de løp inn for å hente den andre. Og jeg tror også at mange av de såkalte "perfekte mødrene" her inne har gjort det samme opptil flere ganger.
Samme når jeg jobba på Esso, det var sjelden at mødrene tok med seg barna inn bare for å betale for bensin.

Jeg skjønner jo at noen MÅ bli hentet på skolen. Men jeg har aldri tatt skade av det. Men det skal sies at jeg gikk sammen med nabojenta som gikk i 8 klasse.

Nei, nå må disse bedreviterne får opp øya sine!

Vi er alle forskjellige og reagerer på forskjellige ting. Noen ganger hadde det vært greit om man ikke hang seg opp i hva alle andre gjør, for tro meg, man er i perfekt selv heller....

ORIGINAL: stine_s

hva så om noen springer inn i barnehagen for å hente søsken, betaler bensin, kjøper et brød og melk, eller går inn i huset for og hente en jakke mens barna er i bilen??

JA når poden her begynner på skolen som 6 åring så kommer jeg til å hente og levere han.
og JA jeg har med meg poden uansett hvor jeg går. hva DU gjør er opp til deg, men hvis det kvalifiserer til tittelen perfekt mor fordi jeg ikke går fra barnet mitt, ja da takker jeg for det, for jeg er da en PERFEKT mor[:D]

Jeg er ikke perfekt, men det har jeg innsett for lenge siden etter å ha lest alt som man ikke bør/burde gjøre. men jeg kan leve med det[:)][:)]

trenger ikke bv jentene sin godkjenning for å være perfekt[;)]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ja, Live er aldri aleine noen plass! bortsett fra når ho sover da !

når ho begynner på skolen er ho 6 år og ja ho kommer til å bli kjørt og henta hvertfall de 2 første årene ! syns ikke det er greit at en 6 åring går hjem aleine rett ved en trafikkert veg. er man perfekt av den grunn ?

de som fremstår som perfekte, er som regel ikke så perfekte som de prøver å vise at de er.....

Perfekte mødre, vil det si mødre som dømmer andre og gjennforteller meningene til andre BV brukere, uten egentlig å ha meninge selv i fare for å bli tatt av BV "gjengen" ?[8D] *phuu*

jeg har alltid med minien når jeg skal levere de 2 andre i barnehagen! klarer ikke gå fra han alene i bilen....tenk om det skjer noe!   
men når jeg skal inn å betale bensin lar jeg han være igjen i bilen, men da har jeg oversikt over bilen hele tiden!  og når det gjelder å gå inn på butikken er de alltid med alle sammen.  
men hehe når han eldste begynner på skolen til neste år så kommer jeg sikkert til å kjøre han i begynnelsen

Jeg har to små, og er jeg alene med de, og må inn og betale bensin f.eks, så ja, da får de pent sitte i bilen og vente. DET ER MYE TRYGGERE FOR DEM ENN Å BLI MED INN!!!!
Inne har jeg null kontroll på dem, de løper i hver sin retning, rører alt de ser, går ut og foran biler osv, så da velger jeg å ha de i bilen ja!!!
Er jeg superdårlig mor da???

Hender også at de sitter og venter i bilen når jeg henter i barnehagen,ja. 

Når de blir større,og hører etter og skjønner at de må se seg for hvor de går og holder seg ved siden av meg, ja da skal de få bli med overalt på små ærender. [;)]

ORIGINAL: Tre blir fire

Vi er alle forskjellige og reagerer på forskjellige ting. Noen ganger hadde det vært greit om man ikke hang seg opp i hva alle andre gjør, for tro meg, man er i perfekt selv heller....

Enig, men enkelte er litt vel hysteriske mener no jeg, å da blir vi vanlige dødlige slaktet om man tillater seg å jah f.eks la barnet sitte igjen i bilen, mens vi går inn i butikken for å kjøpe melk og brød..Ulike syn på hva som er ok og hva som ikke er det, men syns det er gale når folk blir helt fra seg fordi folk velger å gjøre ting annerledes enn hva demselv gjør..Nobody's perfect, men er sikker på vi alle gjør så godt vi kan fordet[:)]

Har en gang til fått bekreftet at jeg skal holde meg unda "generell"-rommet,
for det blir bare for dumt å sitte å lese slike tråder som det her.
Aksepter hverandre for hverandres forskjeller, det finnes da annet å finne på
enn å sette igang sånne lavmål-diskusjoner...
Da fikk jeg sagt min mening [:D]

ORIGINAL: Remajanen

jeg har alltid med minien når jeg skal levere de 2 andre i barnehagen! klarer ikke gå fra han alene i bilen....tenk om det skjer noe!   
men når jeg skal inn å betale bensin lar jeg han være igjen i bilen, men da har jeg oversikt over bilen hele tiden!  og når det gjelder å gå inn på butikken er de alltid med alle sammen.  
men hehe når han eldste begynner på skolen til neste år så kommer jeg sikkert til å kjøre han i begynnelsen

hvorfor er det bedre å la han være i bilen mens du betaler bensin enn når du henter andre i barnehagen?? like mye kan skje selv om du ser bilen vel??

ja klart sikker alle kommer til å kjøre og hente i starten av skolen. tenker på litt lenger enn det, når skoleåret er godt i gang.

grensen mellom "perfekt" og hysterisk er veldig veldig liten...

Grensen mellom "perfekt" og utslitt er også veldig veldig liten...

Derfor har jeg sluttet å prøve å være perfekt, for det sliter ut både meg og guttungen...

Jeg er meg, og jeg må være mamma på min måte...

Selv om det innebærer å gå fra ungen i bilen, Ta meg en røyk med vogna, ha ungen forovervendt, være morgengretten, sende han på rommet osv...

Det innebærer også utrolig mange koselige flotte ting jeg og min sønn har sammen...

Dette fungerer her i huset, så da velger jeg og gjøre det sånn...

(men nå er min 3år og jeg har blitt hakket mindre hysterisk med tiden)

ORIGINAL: stoltmortil4

når ho begynner på skolen er ho 6 år og ja ho kommer til å bli kjørt og henta hvertfall de 2 første årene ! syns ikke det er greit at en 6 åring går hjem aleine rett ved en trafikkert veg. er man perfekt av den grunn ?

seriøst?
leker ungen ikke alene på gulvet? eller er på gulvet alene mens du går inn på kjøkkenet for å ta et glass vann?[8|]

jo .. så klart ! har ei veldig selvstendig lita frøken som leker alene sov ! men ho er aldri aleine i bilen eller ute. Tar ho som regel med meg når jeg dusjer er på do osv. men det er fordi ho klatrer på alt mulig.

HÆ?? går du ikke på do engang uten ungen??

ORIGINAL: mammantilenengel

lurer jeg også på. jeg er alt annet enn perfekt. å føler jeg feiler iforhold til standaren her

ORIGINAL: stoltmortil4

seriøst?
leker ungen ikke alene på gulvet? eller er på gulvet alene mens du går inn på kjøkkenet for å ta et glass vann?[8|]

jo .. så klart ! har ei veldig selvstendig lita frøken som leker alene sov ! men ho er aldri aleine i bilen eller ute. Tar ho som regel med meg når jeg dusjer er på do osv. men det er fordi ho klatrer på alt mulig.

HÆ?? går du ikke på do engang uten ungen??

jeg drømte om den dagen jeg kunne gå på do alene og ikke guttungen krabba hylenes etter[8|]

ORIGINAL: Marit 83

Har en gang til fått bekreftet at jeg skal holde meg unda "generell"-rommet,
for det blir bare for dumt å sitte å lese slike tråder som det her.
Aksepter hverandre for hverandres forskjeller, det finnes da annet å finne på
enn å sette igang sånne lavmål-diskusjoner...
Da fikk jeg sagt min mening [:D]

Sign. denne og jeg.[:)]

Back
Topp