Perfekte babyplaner

• Trådstarter Trådstarter detaljbaby
  • Opprettet Opprettet
D

detaljbaby

Guest
Hei!
Har du eller noen du vet om planlagt helt ned i minste detalj før man eventuelt skal bli gravid?
Etter å ha tittet her inne, så virker det som om det kan bli vanskelig både å bli gravid og å gjennomføre et svangerskap. Ser det er en del som sliter, og føler veldig med de det gjelder<3

Det virker derfor rart å utsette babyplaner i måneder eller år fordi ting ikke er "perfekt", men jeg vet flere gjør det. Jeg tenker på alt fra å endre kostvaner, flytte, ta ekstrajobb for å øke foreldrepenger, detoxe, bygge muskler, kontrollere termindato/måned osv.
Er det noen perfeksjonister der ute? Hvilke krav hadde du/partner før dere startet prøving?
Hva er det rareste eller verste du har hørt om at noen har tatt med i vurderingen for hvorvidt de skulle bli gravid eller ikke?

Jeg gjorde vel egentlig ikke noe annerledes FØR prøving men la opp prøvingen sånn at vi ikke skulle få termin aalt for nærme jul og nyttår og så fort vi begynte å prøve så begynte jeg med vitamintilskudd, men spiser en del sunt fra før av så var ikke nazi på det, holdt meg unna alkohol og nikotin, og tok alle vakter jeg hadde mulighet til å jobbe for å få best mulig inntekt:) ellers har vel tiden gått som vanlig tror jeg

Vi har tatt IVF og planla mesteparten så godt vi kunne. Men alt gikk ikke etter boka. Men kan ikke forvente det i svangerskap heller. Eks så måtte jeg gi opp treningen til hestene allerde i uke 27.... og jeg er ennå ikke klar i kroppen å ta opp treningen av hestene nå etter tre uker. Men alt annet av planleggingen har gått etter boka:) vi skulle ha barn i 2016.

Vi er bare takknemlige for at det endelig har fungert, og at vi slapp IVF (selv om det klaffet to uker etter at gynekologen sendte inn henvisning for IVF til sykehuset).

Det dummeste jeg hører er at folk skal vente til de har vært sammen i X antall år før de prøver å få barn, fordi da vet de at forholdet kommer til å holde.
For det er det ingen som vet at det kommer til å gjøre uansett!

Jeg er rar på den biten der Jeg er kanskje litt der at jeg føler jeg må gjøre ditt og datt først. For jeg har ikke barn fra før og ser jo selvfølgelig med de naive brillene enda.
har startet på folat nå og prøver å skjerpe kosten min for jeg burde gått ned noen kilo. Skulle helst hatt en annen jobb først også. Skulle gjort noen småting med huset også først.
Men samboeren min har vært flink og realitetsorientert meg litt på denne biten. Så lenge vi har det fint sammen og har inntekt så mener han det grunnleggende er på plass. Så det skjer når det skjer.
Men jeg er ambivalent på å planlegge prøvingen dithen at jeg unngår termin før jul.

Jeg tok videreutdanning på høgskolen, så vi planla det slik at vi skulle starte prøvingen slik at jeg var sikker på å få jobbet 6mnd og opptjent foreldrepengegrunnlagt hvis vi skulle være så heldig å få klaff på første forsøk. Dette passet også med at om det ble klaff på første forsøk ble terminen i januar, og ikke desember, men dette var ikke fullstendig avgjørende. Vi var heldig og fikk klaff på 2.pp, februarbarn blir helt perfekt :)

Vi planlegger prøving, og tenker å slutte med prevensjon slik at vi kan prøve i sommer. Det er fordi jeg vil prøve å få baby på våren, da det ville passe best i forhold til permisjon og barnehagestart. Vi vet jo ikke om det klaffer når vi vil ,men det er det vi satser på i første omgang :) Da har vi rundt fem måneders tidsrom jeg helst ønsker å føde innen. Men om det blir før eller senere så kommer vi til å bli akkurat like glade :) Det barnet jeg har fra før av var vinerbaby, jeg satser på sommerbaby denne gangen :p

Håpløs plan. Man kan ikke planlegge barn i det hele tatt. Start når dere har lyst, og ta det fra der.

Her hadde vi tenkt å få et barn i starten av 2016, gikk veldig fint. Ble gravid med termin 20. januar, nesten litt for fort! Men så gikk det ikke bra.

Det tok et halvt år før det ble en ny graviditet, nå håper vi bare det går bra. Hvis det gjør det, så får vi likevel barn i 2016, men nesten ni måneder etter vi hadde håpet. Å bli gravid kan ta tid, ikke alt går bra i et svangerskap heller. Vi har ingen garantier for noe.
Timing av permisjon og barnehage er vel helt feil, men det ordner seg. Ønsket er det uansett. :)

nah. tok det som det kom.

Back
Topp