Pepsimax/koffein

tredjegangsmamma♡

Betatt av forumet
Hva tenker dere ang å drikke en del drikke med koffein i?
I mitt tilfelle så kan det gå en del i Pepsi max. Dette var også likt i mitt første svangerskap.

Men så leste jeg noe at det kan føre til spontanabort :nailbiting: er det noen som vet noe mer om dette?
:anyone
 
Det er jo ikke sunt, hverken for deg eller baby. Jeg ville forsøkt å trappe ned. Prøv å alltid drikke et glass vann før hvert glass brus, for eksempel.
 
Sniker.
Kan ikke si jeg vet så mye om det, men jeg har lest det samme som deg. Min store svakhet er Cola... Har lest at man kan drikke 1-2 glass med koffein for dagen så jeg overskrider ikke den grensen. Tørr ikke ta noen sjanser :happy:
Har også lest at om mor drikker mye koffein under graviditet kan det føre til lav fostervekt.
 
https://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/drikke/mye_koffein_kan_gi_helseproblemer

Denne linken var fin. Der står det hvor mye de forskjellige drikkene inneholder. Og sånn jeg leser det kan man drikke en stor cola om dagen og fortsatt ligge under grensa for maks anbefalt for gravide og ammende.
Selv om jeg tenker at det kan være lurt å prøve å begrense seg.

Jeg er veldig avhengig av monster, men holder meg maks til 1 om dagen. Og gjerne blir det ikke mer enn 3-4 i uka
 
Jeg har klart å kutte ned en del på Pepsi max, mest fordi jeg klarer å tenke at dette ikke er noe verken jeg eller babyen trenger, men sånn konkret fordi jeg har gått over til å kjøpe bokser med det istedetfor store flasker. Da drikker jeg én boks (en fredag og en lørdag), koser meg med dem, istedetfor å åpne en stor flaske som blir dårlig (og da tenker man jo ofte at det er bedre å drikke den enn at den blir dårlig....) :)
 
Jeg drikker myyye kaffe så jeg skal alltid ha 1-2 kopper vanlig kaffe om morgenene og ellers kjører jeg på med koffeinfri hvis lysten melder seg :D
Pepsi max drikker jeg bare på lørdager
 
Pepsi Max kan du drikke mye av, for det inneholder ikke så mye koffein, men er ikke sunt, så anbefaler å kutte litt ned på det. Ellers kan man drikke 1-2 kopper kaffe, eller 1-4 kopper te :)
 
Mitt tips er også å kjøpe boks! Da drikker man mindre er min erfaring ☺️

Det er jo greit at man rådes til å holde det til ett minimum, men er også helt innafor å unne seg litt. Husker jeg og jordmor snakket om det sist svangerskap ☺️
 
Jeg drikker vanligvis mye av både kaffe og Pepsi Max. Men kaffe bytter jeg som regel med fruktte på jobb nå, fordi Pepsi er viktigere for meg :p så nå klarer jeg å styre meg til max 2 bokser om dagen. Hjelper å ha noe annet kullsyreholdig i tillegg, feks grønn Farris eller no :)
 
Sniker.
Kan ikke si jeg vet så mye om det, men jeg har lest det samme som deg. Min store svakhet er Cola... Har lest at man kan drikke 1-2 glass med koffein for dagen så jeg overskrider ikke den grensen. Tørr ikke ta noen sjanser :happy:
Har også lest at om mor drikker mye koffein under graviditet kan det føre til lav fostervekt.

Drakk mye cola og kaffe sist, ut kom en gutt på 4500 gram! Og det noen dager før termin.
 
Drikker for mye Pepsi max, men tenker for min egen del at det er langt verre ting jeg kunne gjort. Barna mine har hatt grei str begge to til tross for pepsien, så for min egen del er jeg ikke bekymret for lav fødselsvekt. De var hhv 4060g (gutt, 40+4) og 3375g (jente, 39+1).
Drikker ikke kaffe/te eller andre koffeinholdige drikker.
Men prøver selvfølgelig å være sunnere enn ellers, noe jeg føler jeg er.
 
Jeg eeeelsker cola:Heartred drikker mindre nå. Men må ha kullsyre da, og liker ikke farris, bris og sånn. Så går i solo for tiden:p og en boks cola el 2 :joyful:
 
Greit å være bevist på å ikke overstige koffeingrensen da, alt med måte! Men hvis det demper kvalme etc en lort periode tenker jeg det er greit.
Regner med det ikke er snakk om fem liter om dagen :p
 
Greit å være bevist på å ikke overstige koffeingrensen da, alt med måte! Men hvis det demper kvalme etc en lort periode tenker jeg det er greit.
Regner med det ikke er snakk om fem liter om dagen :p
Hah nei absolutt ikkje den mengden. Her er det kanskje snakk om 4 små glass i løpet av dagen.
 
Jeg eeeelsker cola:Heartred drikker mindre nå. Men må ha kullsyre da, og liker ikke farris, bris og sånn. Så går i solo for tiden:p og en boks cola el 2 :joyful:

Jeg drikker Fun Light med boblevann, det smaker som brus :D
 
Merker meg at jeg ikke klarer å ta denne graviditeten under huden. Koffein og Pepsi Max har jeg glemt at jeg må kutte på Og jeg som var så streng på ALT SÅNT sist... Huff... Jeg blir helt svett!
 
Back
Topp