Pepsi-max?

*Sookie*

Elsker forumet
Hvordan var det nå igjen? Ok, eller fy når man er på slankern?

Er jo så mye enklere å holde seg borte fra søtsaker når man kan drikke litt brus[:D]

(ja, jeg vet at kunstige søtstoff ikke er bra)

Jeg er på slankern å drikker pepsimax (ofte 1 boks til dagen) Vekten raser...så har ikke hatt noen negativ virkning her vertfall[;)] Kanskje noen andre kan gi deg et bedre svar[:D]

lurer på om jeg skal gjøre noe nå for å minke litt på vekten.

planen min:
  • Denne uken har jeg ikke drukket cola, bare pepsi max.
  • så skal jeg slutte å spise ostesmørbrød og pasta til frokost.
  • mere grove knekkebrød (er brunost sunt å ha på?)
  • ikke chips i ukedagene
  • ikke spise etter kl.21 om kvelden
høres dette greit ut for dere som vet litt??

Brunost er omtrent like sunt som sjokolade.. [;)][:D]

ORIGINAL: Nemina85

Hvordan var det nå igjen? Ok, eller fy når man er på slankern?

Er jo så mye enklere å holde seg borte fra søtsaker når man kan drikke litt brus[:D]

(ja, jeg vet at kunstige søtstoff ikke er bra)

Gikk ned masse i vekt, og hadde garantert ikke klart det uten! Flott å kunne bestille seg kalorifri brus på kafé, eller ha med i kakelastede selskap, når en ikke har lyst til å skeie ut [:D]

(Men ja, søtstoffdebatten er jo en annen sak [;)])

ORIGINAL: Almyrida81

hva kan man ha på knekkbrød som er godt da???

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Spørs jo om du er kresen eller ikke [8D]

Er veldig godt med cottage cheese med eplesyltetøy og litt kanel på, hvis du vil ha det søtt.

Ellers er philadelphia light (ulike smaker) bra som underpålegg i stedet for smør, og godt med ulike skinketyper oppå, men div agurk/tomat på [:)]

Jeg for min del spiser det samme på knekkebrød som jeg villle spist på brød [:D]

ORIGINAL: KonTrolla

Jeg for min del spiser det samme på knekkebrød som jeg villle spist på brød [:D]

Sunne pålegg selvsagt [;)]

Er veldig godt med cottage cheese med eplesyltetøy og litt kanel på, hvis du vil ha det søtt.

Ellers er philadelphia light (ulike smaker) bra som underpålegg i stedet for smør, og godt med ulike skinketyper oppå, men div agurk/tomat på [:)]

funker ananas/mandarin-osten også?

for da skal jeg kjøpe det...
pluss skinke...

Jeg opplevde å legge på meg rundt magen av pepsi max.. Noen mennesker reagerer likt på tilsetningstoffet som på sukker, kroppen skjønner ikke at det ikke er sukker eller no sånn..?[8|]
Iallefall, så legger noen på seg av pepsi max, og da somregel speiselt rundt magen.. Nå tar jeg heller ett lite glass vanlig brus hvis jeg vil ha, og merker at jeg klarer meg en hel kveld på ett lite glass, forholdt til pepsi max, drakk sikert 2-3 store glass hver kveld på det verste!! [:-]

funker ananas/mandarin-osten også?

for da skal jeg kjøpe det...
pluss skinke...

Du kan selvsagt spise hva du vil [:)] Det er bare det at magrere produkter kan en spise like mye av som det "vanlige", bare at man sparer kalorier. Er det noe en skal spise lite av, som et tynt lag smøreost, så har kaloriene mindre betydning enn om en er av typen som må spøre kjempetykt på (for å sette det på spissen [:)])

Anbefaler å lese på pakken på hvor mye kcal det er i feks to produkter en skal velge mellom [:)] Det har en betydning både kortsiktig og langsiktig, pluss at en kan få seg noen aha-opplevelser [:D]

Du kan selvsagt spise hva du vil [:)] Det er bare det at magrere produkter kan en spise like mye av som det "vanlige", bare at man sparer kalorier. Er det noe en skal spise lite av, som et tynt lag smøreost, så har kaloriene mindre betydning enn om en er av typen som må spøre kjempetykt på (for å sette det på spissen [:)])

Anbefaler å lese på pakken på hvor mye kcal det er i feks to produkter en skal velge mellom [:)] Det har en betydning både kortsiktig og langsiktig, pluss at en kan få seg noen aha-opplevelser [:D]

tusen takk for svar...

Men jeg har 1 problem: ELSKER mat med smeltet/gratinert ost[&:][&:][&:]

ORIGINAL: Tøsa

mamma går på grethe roede og de får ikke drikke pepsi max...
det gjør visst noe med søt-suget.
er så mange som sier så mye forskjellig at jeg vet ikke jeg nei... hehe.

Er nok noe med at det funker ulikt på ulike mennesker [:)] For noen gjør det vondt verre, mens andre kan ha hjelp i det.

Min teori (erfaring) er at om en er målbevisst og viljesterk, og vet at en ikke vil spise søtt/fett/usunt/whatever, så kan pepsi maxen være en slags støttespiller i situasjoner der mye nammenam frister sykt. (Gikk ned 25 kg)

Men holder en bare halvhjerta på å prøve å holde seg unna, uten klar vilje/mål, så kan helt klart pepsi maxen øke suget etter noe søtt. (Som nå, der jeg ikke kan trene, og bare får holdt på halvveis med vekta..)

Så jeg tror det handler mer om innstillingen enn om selve produktet. Min egen erfaring og andres erfaring tilsier det. Hva forskningen måtte si om emnet, vil vel vingle like mye som folks egne erfaringer [8D]

tusen takk for svar...

Men jeg har 1 problem: ELSKER mat med smeltet/gratinert ost[&:][&:][&:]

Hehehe, kjenner meg sååå igjen!

For å si det slik, vil du ned i vekt, så MÅ det begrenses, desverre.. Ost er noe av det feiteste, mest kaloririke som finnes! I 1 tynn skiver ost (ikke de ferdig skivede engang) er det like mye kcal som i et magert knekkebrød.. Bare tenk da hvor mye en bruker i gratinering/som topping i div middager!!

Jeg måtte bare finne andre løsninger til mat, fordi ikke bare er det fett og usunt, men sånn mat er såå god, at jeg helst bare spiser mer da, og det er jo også en uting!

Så ost begrenses bare til litt innimellom i div middager, og da bruker jeg aldri mer enn EN pose Finello light på 150 g, fordi det er mye nok [8D] Men jeg er streng da! Vil ikke at kiloene skal snike seg tilbake, særlig ikke siden jeg så godt vet hva jeg må gjøre for å holde de i sjakk [;)]

(Jeg legger på meg av å SE på den ekstra middagsporsjonen, så for meg handler det om å lage det såpass både godt og magert at en liten ekstra bit ikke skader verken vekt eller samvittighet [;)])

ORIGINAL: Najila

Jeg opplevde å legge på meg rundt magen av pepsi max.. Noen mennesker reagerer likt på tilsetningstoffet som på sukker, kroppen skjønner ikke at det ikke er sukker eller no sånn..?[8|]
Iallefall, så legger noen på seg av pepsi max, og da somregel speiselt rundt magen.. Nå tar jeg heller ett lite glass vanlig brus hvis jeg vil ha, og merker at jeg klarer meg en hel kveld på ett lite glass, forholdt til pepsi max, drakk sikert 2-3 store glass hver kveld på det verste!! [:-]

Jeg har og lest det, om at kroppen oppfatter det som sukker, og dermed setter i gang noe insulinproduksjon, som ikke blir brukt, siden det jo ikke er sukker, og så skal dette hemme vektnedgang. Det er nok noe i det!

Kanskje en ikke direkte legger på seg av pepsi maxen, men heller at maten en spiser i tillegg, pga kroppen reagerer? For selve brusen er det ingen kcal i, og ingen kcal kan en ikke legge på seg av, uansett!

Ekspertene inne på VGs vektklubb har friskmeldt pepsi maxen. Men mengde i løpet av en dag har nok mer å si enn selve produktet. Et glass er ikke det samme som 1 1/2 liter om dagen. Annenhver dag er noe annet enn hver dag osv. [:)]

Men, mitt forbruk tiltross (og det er desverre blitt høyerer og høyere..), jeg er såpass skeptisk til pepsi maxen, at blir jeg gravid igjen, så skal forbruket laangt ned, om ikke kuttes! En ting er at jeg putter ukjente greier i min kropp, men det skal ikke videre til et foster [:D]

ORIGINAL: Tøsa

mamma går på grethe roede og de får ikke drikke pepsi max...
det gjør visst noe med søt-suget.
er så mange som sier så mye forskjellig at jeg vet ikke jeg nei... hehe.

hm..eg og går på grete roede, og vi kan drikke Pepsi Max.

E sant at det kan gjer til at man får meir søtsug, men så lenge man klare å stå imot det så gjer det jo ingenting.
Sjøl merka eg ikkje meir søtsug av Pepsi Max.

Drikke det omtrent kvar dag, og har gått ned 1kg kvar veke![;)]

Back
Topp