Pepsi max

Benedikte28

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Novemberlykke 2022
Eg leste en plass hvor det sto hva man måtte tenke på når man prøvde å bli gravid. Ene var å begrense koffein. Men eg er en Pepsi max drikker, drikker det nesten til alt:oops: eg drikker ikke kaffe.

Dere som er slik som meg med å drikke brus, har dere kuttet det ut når dere prøvde å bli gravid?

Last edited:
Er kanskje lurt å begrense då ja. Du må jo det uansett når du blir gravid.
Eg kan drikke brus til alt om eg kunne velge, men ein bør jo ikkje det. Eg drakk ein del brus før eg blei gravid denne gangen, gikk fort over til vann når eg blei gravid for klare ikkje brus

Er kanskje lurt å begrense då ja. Du må jo det uansett når du blir gravid.
Eg kan drikke brus til alt om eg kunne velge, men ein bør jo ikkje det. Eg drakk ein del brus før eg blei gravid denne gangen, gikk fort over til vann når eg blei gravid for klare ikkje brus

Ja eg begrenset det når eg ble gravide sist. Men dette var forhold til at man prøvde å bli gravide.

Eg leste en plass hvor det sto hva man måtte tenke på når man prøvde å bli gravid. Ene var å begrense koffein. Men eg er en Pepsi max drikker, drikker det nesten til alt:oops: eg drikker ikke kaffe.

Dere som er slik som meg med å drikke brus, har dere kuttet det ut når dere prøvde å bli gravid?

Det er fire ganger mer koffein i kaffe enn i ‘cola-drikker’, ref https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/, så hvis hvis du ikke drikker kaffe så trenger du nok ikke bekymre deg med mindre du drikker veldig store mengder. Selv er jeg veldig glad i både kaffe og pepsi max, det er verre :hilarious:

Beklager, så først nå at spørsmålet ditt gjaldt det å prøve å bli gravid. Kan jo bare snakke fra egen erfaring, men jeg kuttet ikke ut pepsi max eller kaffe mens vi prøvde. Det får være måte på hvor kjipt man skal ha det før man i det hele tatt er gravid :rolleyes:

Jeg er coladrikker og ikke kaffedrikker. De sier at gravide ikke skal få i seg mer enn 200 mg koffein for dagen, og det er 32 mg koffein i en 330 ml boks med cola. Så jeg tenker jeg er good, trenger ikke begrense meg verken nå eller når jeg blir gravid. Prøver å drikke mer vann da, så da blir det ikke mye cola.
Var vanskeligere å finne for pepsi max, det virker som det er mer koffein i den. Så kanskje hvis du drikker mer enn en 1,5 L flaske for dagen, kanskje kutte ned litt? Tror ikke det har så mye å si mens man prøver, men greit hvis man må trappe ned i graviditet at man begynner allerede nå :happy:

Nei, jeg lever som normalt frem til positiv test i hånda. Og jeg drikker mye pepsi max.

Jeg prøvde å kutte ut alt usunt når jeg startet prøvingen. Men uten motivasjon så failer man bare. Og når det kan ta lang tid å bli gravid er det kjipt å sette livet på vent.

Jeg kutta ut alt som ikke var «bra» første pp, men fikk raskt et mer avslappa forhold til det ;) og godt er det, for her har vi prøvdt i 2 år og fortsatt ikke gravid. Tenk så mye godt og gøy jeg hadde gått glipp av de siste 2 årene om jeg ikke drakk koffein, alkohol, spiste spekeskinke, oster ol :hilarious:

Drikker cola hver dag. Eneste er når man blir gravid er jo faren for diabetes.. Men er så utrolig kvalm hver dag og vann hjelper ikke stort. Prøver og få i men nok vann, men finner det vanskelig enn å drikke en kald flaske brus... :hilarious: Må seriøst endre litt på vanene mine for vil ikke ha sv.skap diabetes igjen.. :banghead:

Jeg kutta ut alt som ikke var «bra» første pp, men fikk raskt et mer avslappa forhold til det ;) og godt er det, for her har vi prøvdt i 2 år og fortsatt ikke gravid. Tenk så mye godt og gøy jeg hadde gått glipp av de siste 2 årene om jeg ikke drakk koffein, alkohol, spiste spekeskinke, oster ol :hilarious:

Kan skrive under på det, herlighet :hilarious: Var skikkelig flink pike første pp, men så skjønte jeg at det beste var å leve som normalt. Underveis prøvde jeg dog å kutte vin og sånn mellom el og mens, men ble ikke gravid de gangene jeg var "flinkest" :-p

Jeg drikker litt cola zero. Men må passe på at det ikke blir for mye koffein. Jeg har sett reklame for koffeinfri cola zero, men jeg har ikke sett det i butikk enda.

Her finnes en tabell med mengde koffein i ulike koffeindrikker: https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/

Den er i noen butikker i Oslo, merker ikke noe forskjell på smaken i all fall :-) Kjøper den av og til :-)

Jeg drikker litt cola zero. Men må passe på at det ikke blir for mye koffein. Jeg har sett reklame for koffeinfri cola zero, men jeg har ikke sett det i butikk enda.

Her finnes en tabell med mengde koffein i ulike koffeindrikker: https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/
Ser nå at du mente under prøvingen. Det er nok viktigere å begrense når du først har blitt gravid, så ikke stress for mye fram til da.

Back
Topp