Pepsi max

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Er, og har alltid vært veldig glad i pepsi max. Drikker det ikke hverdag, men drikker en del iløpet av en uke. pepsi maxen har også vært min redning de siste ukene i forbindelse med kvalme. Hører litt forskjellig mtp brus. Cola er ikke bra pga koffeiet, hva med pepsi max, er det også farlig å drikke når man er gravid? :/

Er koffein i Pepsi Max også så samme regel som cola teller her!

Jeg har også vært glad i Pepsi Max, men slutta med det når jeg ble gravid. Drikker heller litt farris om jeg vil ha noe med kullsyre :)

Alt med måte tenker nå jeg.
Man kan da ikke bli helt hysterisk.
Pepsi Max inneholder vel ca. halvparten av koffeinmengden i forhold til kaffe (såvidt jeg husker-shoot me if I'm wrong).
Så jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig å kutte helt ut.

Trenger ikke kutte det ut.. Jeg har fått beskjed om at jeg kan drikke 2 kopper kaffe /koffein innholdig brus... Eller 4 kopper te... Poenget er jo at litt går ann, men for mye er ikke bra for babyen... :-)

Litt går nok fint! Selv ville jeg vært mer skeptisk til kunstig søtning. Jeg har drukket vanlig cola mot kvalme noen ganger, men jeg har null lyst på kaffe for tida, så da har colaen vært eneste kilde til koffein.

Litt går nok fint! Selv ville jeg vært mer skeptisk til kunstig søtning. Jeg har drukket vanlig cola mot kvalme noen ganger, men jeg har null lyst på kaffe for tida, så da har colaen vært eneste kilde til koffein.

Må si meg enig i denne også - litt skeptisk til så mye kunstig søtning også! Men cola kommer jeg ikke til å røre denne graviditeten..drakk en liten flaske da jeg gikk meg gutten (som nå er 6) og gutten tok helt av inne i magen. Da snakker vi både mor og sønn som ikke sov på over 12 timer. Han sparket og slo konstant samtidig som jeg fikk veldig reaksjon på kombinasjonen sukker og koffein og ble helt ødelagt.. Var ganske skremmende opplevelse da det ble så tydelig hvor mye mitt inntak påvirket han...jeg tåler den dag i dag ikke cola med sukker

Back
Topp