Pepsi max og slanking...

Madoc

Gift med forumet
Har hørt at Pepsi max er den værste brusen du kan gi til slankere og diabetikere fordi den øker blodsukkeret selv om den ikke inneholder sukker.

Stemmer dette, noen som har hørt det samme?

Det veit jeg ikke. Jeg var sammen med en diabetiker, og han fikk anbefalt og drikke tab extra. måtte holde seg unna aspartam eller acesulfam K tror jeg. Men jeg slanker meg og drikker pepsi max, i moderate mengder da.... Og jeg har gått ned 2 kg siden mandag.

Jeg har hørt det samme. Det er noe med at den lurer kroppen til å ville ha mer mat og mer søtsaker.

I tillegg er jo Pepsi Max full av aspartam, som er det søtningsmiddelet som mange regner for å være mest usunt.

Å drikke Pepsi Max for å være sunn, er derfor bare tull, etter min mening. (Men det hender jeg gjør det likevel, for det smaker jo godt.)

Jeg drikker pepsi max og er på slankekur og har gått ned en del selv om jeg drikker ca 2dl om dagen [:D]

Det eneste jeg vet er at jeg får et enormt godtesug når jeg drikker pepsi max - så at det "kødder" med mitt blodsukker er jeg ikke det minste tvil om!

ORIGINAL: Elimor

Det eneste jeg vet er at jeg får et enormt godtesug når jeg drikker pepsi max - så at det "kødder" med mitt blodsukker er jeg ikke det minste tvil om!

Jeg syns det virker andre veien, får jeg lyst på noe søtt tar jeg noen slurker med pepsi og da dekker det behovet mitt for søtt da [:D]

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg syns det virker andre veien, får jeg lyst på noe søtt tar jeg noen slurker med pepsi og da dekker det behovet mitt for søtt da [:D]
Ja det hørtes jo veldig greit ut - skulle ønske det virka på meg også, for jeg er veldig glad i den brusen[:D]

jeg gikk på grete roede kurs, å vi fikk alltid servert light brus,
å pepsi max var en av de!

ORIGINAL: Rebecca85

Signerer rebecca her....

Jeg vet bare at under "slankekrigen" på tv for ei stund siden, så sa hu treneren (som trener på frokosttv[8|]) at de kunne drikke pepsi max, men kun den lettbrusen, for det var den eneste som det ikke var kalorier i..[8|]

jeg har hørt at man kan drikke pepsi max når man slanker seg MEN dette med tilsatt sukker og diabetes. Det sies at vi som IKKE hr diabetes bør styre unna light produkter fordi man hele tiden lurer kroppen til å tro at den får ekte sukker og det er ikke bra. Er med på å utvikle diabetes hos veldig mange.

Drikker pepsi max selv i moderate mengder nå da og har gått ned 1.5 kg siden fredag[:)]

Det er mye forsking på feltet "slanking" men en ting man har visst lenge, som likevel folk flest ikke har fått med seg:

Søtsmak gjør at man ikke blir mett så fort. Dessuten vil man ha mer av det med en gang. Det har å gjøre med at i huleboernes tid var det de menneskene som spiste all frukten før den ble dårlig, som ble sunnest og overlevde og fikk flest barn.

Selv om sukker har kalorier, så vil all søtsmak gi oss lyst på mer mat, og vi blir ikk mette før vi har spist mer. Det er smaken, ikke hva smaken kommer av, som gjør at man spiser mer og fortere.

Det gjelder jus også, er jo søtsmak der også, så derfor er det best med vann til maten, for det trigger ikke en "jeg er ikke mett, jeg er sulten og må ha mer".

har hørt man ikkje skal drikke det nei..

i sukker fri bruser er det ett stoff kroppen bruker lang tid på å fordøy elnoe sånt.. det er stoff i den som ikke er så bra for kroppen har jeg fått vite...

Vi trenger sukker. Går fint å drikke cola i modrate mengder å gå ned i kg. jeg gjore det :)

Jeg går på Grete Roede kurs og vi blir ikke anbefalt pepsi max og andre produkter med kunstig søtningstoffer.[:)]
Når det gjelder pepsi max inneholder den aspartam og det er faktisk gjort en undersøkelse som viser at aspartam er med på å smuldre opp hjernen 

Har ei datter med diabetes, vi har blitt anbefalt av diabetessykepleier om at tab extra er det beste alternativet. Men hun drikker all annen lettbrus også, vi suplerer bare på med insulin ved behov. Men er rett det som skrives her at aspartam er ett stoff man bør holde seg unna uansett om man er diabetiker heller ikke! Så tro ikke at alt lett er bedre enn orginalvarene. Som diabetes sjokolade for eksempel, den øker blodsukkeret fortere og mer enn en vanlig sjokolade. Vi lar jenta vår få spise det meste av godt og slik som alle andre og suplerer heller med insulin (mine barn får som oftest bare godt på lørdager og til bursdager), har bestandig hatt fine blodsukkere helt til nå da hun kom i puberteten, men det er helt normalt å bli litt svingbar da!!

Back
Topp