Pepsi Max og amming?

lolol

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Julegavene 2019
Mener jeg har lest at lite kan påvirke barnet via amming.. Bortsett fra Pepsi Max! Noen som har erfaringer her?

Jeg drikker to glass om dagen, og det er liksom min lille glede. Lille har vondt i magen, så kanskje jeg burde forsøke å kutte ut?

Det er faktisk en del som kan påvirke barnet via amming, men det spørs også hva og hvor mye lille tåler

Prøv å kutt ut hvis barnet har vondt i magen og se om det er årsaken.

Ville prøvd å kutte ut for å se om det hjelper :) Er jo endel av alt vi spiser og drikker som KAN påvirke gjennom ammingen, og Pepsi max har jo både endel kullsyre + koffein som kan gjøre lille litt rar i magen. Har drukket en colaboks et par ganger i løpet av mini sine 3 uker, men det reagerte han ikke på, da.

Vil tro det i såfall dr kullsyren mini reagerer på :)

Kullsyre går vistnok ikke over i morsmelk. Det som irriterer babyens mage med pepsi max og andre sukkerfrie brus er søtningsstoffene og koffein... Leste jeg i går... Har sjekket en del på temaet i det siste da lillemor og har en del vondt i magen sin...

Jeg kan ikke drikke brus i det hele tatt... Frøkna får så vondt i magen! Merker stor forskjell med en dag med bare vann...

Babyene kan reagere på mange forskjellige ting man spiser, man må bare prøve seg fram hvis de er plaget med magen.:) men jeg har hørt at brus kan være en ting de kan reagere negativt på.

Med nr 2 så kunne jeg ikke drikke brus uten at ho fikk vondt i magen. Det samme gjaldt med sjokolade husker jeg :p

Gikk vel over når ho var ca 2 mnd.
Kunne heller ikke spise erter, løk og kålrabi bla :)
Mange små som reagerer på melkeprodukter å...

Nr 1 tålte alt, så det kommer veldig an på babyen.
Du må bare prøve deg fram :)

Takk for alle gode svar <3 må vel bare teste litt!

Back
Topp