Pepsi max, cola zero osv

jeg går iallefall ikke ned!

Egentlig var jo lettprodukter ment for de med diabetes, og ikke oss med intakt blodsukkerregulering.. Nå blir det jo bare krøll i systemet..

Det eneste jeg vet er at det er "godkjent" av Grete Roede, så jeg regner med at man ikke legger på seg av det.
Om det er så veldig sunt, er vel heller en annen sak[;)]

Ja man kan legge på seg av lett brus.

Mormor var på et kurs om diverse mat ol. Da fikk hun beskjed om at lettbrus/snop er skikkelig gift for kroppen og inneholder mye kalorier selv om det ikke står på .

pepsi max er i alle fall godkjent fra overvektsklinikken , vi fikk beskje at det var bedre å drikke det en jus og vanlig saft

Brusen i seg selv er kanskje ikke så farlig, men det trigger søthunger i kroppen slik at du kanskje sliter med å holde deg unna andre farlige ting, så ville vært meget forsiktig med den. Jeg har iallefall kutta ut lettbrus helt, og angrer ikke [:)]

ORIGINAL: Fragle1

Det eneste jeg vet er at det er "godkjent" av Grete Roede, så jeg regner med at man ikke legger på seg av det.
Om det er så veldig sunt, er vel heller en annen sak[;)]

Heh, tviiiiler på at det er sunt [;)]

Ifølge ernæringsfysiologen på Bærum sykehus legger man ikke på seg av lettbrus, men pga den kunstige søtningen kan man få skikkelig søtsug og sultfølelse. Men det er ikke mulig å legge på seg av noe som ikke inneholder noen kalorier. Logisk nok.

ORIGINAL: shmack

Kan man legge på seg av å drikke disse lightbrusene?

Du legger mer på deg av og drikke light brusene enn vanlig cola og pepsi. Grunnen er at de kunstige stoffene lurer kroppen på en måte.

Så jeg ville ikke begynt på light fremfor vanlig vist du ikke vil legge mer på deg!

ORIGINAL: blåtterflott

Du legger mer på deg av og drikke light brusene enn vanlig cola og pepsi. Grunnen er at de kunstige stoffene lurer kroppen på en måte.Så jeg ville ikke begynt på light fremfor vanlig vist du ikke vil legge mer på deg!

Dokumentasjon takk??

Jeg slanket meg ganske mye for noen år siden, og da kuttet jeg ut søtsaker helt, bortsett fra på lørdager. På hverdagene ble Pepsi Max min redning; når jeg ble fysen på noe godt tok jeg meg heller et glass Pepsi Max, og dermed fikk jeg stilt søthungeren. For meg er det ikke sånn at jeg blir mere søtsugen av lightbrus, men det kan jo hende det er slik for andre.

Når det gjelder om man legger på seg av lightbrus, så er det vel som Labambie sier; når det ikke er kalorier i brusen kan man jo vanskelig legge på seg direkte av den.

Etter jeg skifta fra cola til pepsi max, så skjedde det mye med vekta mi! [:)]

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Du legger mer på deg av og drikke light brusene enn vanlig cola og pepsi. Grunnen er at de kunstige stoffene lurer kroppen på en måte.Så jeg ville ikke begynt på light fremfor vanlig vist du ikke vil legge mer på deg!

Dokumentasjon takk??

Når vi drikker vanlig søtbrus som feks cola, begynner bukspyttkjertelen og produsere insulin.
Insulin er et hormon som hjelper cellene i kroppen med å ta opp sukker, slik at det kan nyttegjøres som energi for eksempel i en muskel.

Bukspyttkjertelen er følsom for mat og når vi spiser sprøyter den insulin ut i blodet. Insulinet følger da med blodstrømmen til kroppens forskjellige celler.

MEN vist du drikker feks. kunstig brus som pepsimax, cola light osv... så "lurer" du bukspyttkjertelen pga den begynner ikke å jobbe fordi det er ikke noe ekte sukker i den. Da går det kunstige søte rundt i kroppen og legger seg, For insulinet får ikke "beskjed" av bukspyttkjertelen at den skal begynne og jobbe.[:)]

Light brusene er for folk med diabetes. Og anbefales ikke å drikke av folk uten.

Vet om en som gikk ned 7 kg på 2,5 mnd kun med å kutte ut Pepsi Max...det gav i hvertfall meg en tankevekker[:)]

De sier vel at man får søtsug av lettbrus(?)

ORIGINAL: Labambie

Ifølge ernæringsfysiologen på Bærum sykehus legger man ikke på seg av lettbrus, men pga den kunstige søtningen kan man få skikkelig søtsug og sultfølelse. Men det er ikke mulig å legge på seg av noe som ikke inneholder noen kalorier. Logisk nok.

Ernæringsfysiologen sa ingenting om triggingen av insulin fordi kroppen tror den får noe søtt? Lightbrus er jo oppskriften på insulinresistens. Det pøses på med insulin hele tiden, og det igjen øker fettlagringen i kroppen. For meg er det helt logisk at lettbrus er like ille som vanlig brus. Gikk ned 10 kg bare av å slutte med Pepsi Max. Mye fordi søthunger forsvant, og matlysten minket. [;)]

ORIGINAL: *Iwanna humpalot*

Dokumentasjon takk??

Når vi drikker vanlig søtbrus som feks cola, begynner bukspyttkjertelen og produsere insulin.
Insulin er et hormon som hjelper cellene i kroppen med å ta opp sukker, slik at det kan nyttegjøres som energi for eksempel i en muskel.

Bukspyttkjertelen er følsom for mat og når vi spiser sprøyter den insulin ut i blodet. Insulinet følger da med blodstrømmen til kroppens forskjellige celler.

MEN vist du drikker feks. kunstig brus som pepsimax, cola light osv... så "lurer" du bukspyttkjertelen pga den begynner ikke å jobbe fordi det er ikke noe ekte sukker i den. Da går det kunstige søte rundt i kroppen og legger seg, For insulinet får ikke "beskjed" av bukspyttkjertelen at den skal begynne og jobbe.[:)]

Light brusene er for folk med diabetes. Og anbefales ikke å drikke av folk uten.

Beklager men det du skriver er hva du tror, ikke dokumentasjon...[8D] Men finner du noe dokumentasjon (link feks) så setter jeg pris på det[;)]

Mange leger og forskere mener aspartam fører til kraftig vektøkning eller store vansker med å gå ned i vekt.
Er også sagt at det er ekstremt avhegighetsskapende, mye mer enn sukker, og påvirker hjernen på en skadelig måte.

Skal prøve å finne link til dokumentar.

PUL-DOKUMENTAR:

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/144355/

Da jeg ikke tåler sukker eller fruktsukker så er det stort sett kun Pepsi Max og enkelte andre light-brus e kan drikk.

Ikke kan e vær sunn å spis grønnsaker eller frukt heller.
Og ikke kan e vær usunn å spis søppel..

Back
Topp