Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: shmack
Kan man legge på seg av å drikke disse lightbrusene?
ORIGINAL: blåtterflott
Du legger mer på deg av og drikke light brusene enn vanlig cola og pepsi. Grunnen er at de kunstige stoffene lurer kroppen på en måte.Så jeg ville ikke begynt på light fremfor vanlig vist du ikke vil legge mer på deg!
ORIGINAL: *Iwanna humpalot*
Du legger mer på deg av og drikke light brusene enn vanlig cola og pepsi. Grunnen er at de kunstige stoffene lurer kroppen på en måte.Så jeg ville ikke begynt på light fremfor vanlig vist du ikke vil legge mer på deg!
Dokumentasjon takk??
ORIGINAL: Labambie
Ifølge ernæringsfysiologen på Bærum sykehus legger man ikke på seg av lettbrus, men pga den kunstige søtningen kan man få skikkelig søtsug og sultfølelse. Men det er ikke mulig å legge på seg av noe som ikke inneholder noen kalorier. Logisk nok.
ORIGINAL: *Iwanna humpalot*
Dokumentasjon takk??
Når vi drikker vanlig søtbrus som feks cola, begynner bukspyttkjertelen og produsere insulin.
Insulin er et hormon som hjelper cellene i kroppen med å ta opp sukker, slik at det kan nyttegjøres som energi for eksempel i en muskel.
Bukspyttkjertelen er følsom for mat og når vi spiser sprøyter den insulin ut i blodet. Insulinet følger da med blodstrømmen til kroppens forskjellige celler.
MEN vist du drikker feks. kunstig brus som pepsimax, cola light osv... så "lurer" du bukspyttkjertelen pga den begynner ikke å jobbe fordi det er ikke noe ekte sukker i den. Da går det kunstige søte rundt i kroppen og legger seg, For insulinet får ikke "beskjed" av bukspyttkjertelen at den skal begynne og jobbe.[:)]
Light brusene er for folk med diabetes. Og anbefales ikke å drikke av folk uten.