PEPSI MAAAAX

Pixiee

Gift med forumet
Januarlykke 2020
Huff jeg har dårlig samvittighet men klarer ikke legge pepsi max på hylla helt.. har trappet ned mitt ekstreme inntak men fremdeles må jeg ha litt innimellom.. Sluttet bla å røyke når jeg fant ut jeg var gravid, men klarer ikke kutte Pepsi maxen.. skal det ikke gå greit å drikke det innen rimelige mengder???? Noen andre som er avhengig ???  =)

Me to, veldig avhengig :) Redusere meg litt da, men drikker fremdeles mye. :) Drakk enda mer når jeg gikk med min datter som nå nermer seg to år, hun sover ikke noe særlig på natta enda :( så kanskje det er en bivirkning?? ;) Men ellers er hun kjempe søt og verdens herligste :):)

hehe.. bra vi er flere iallefall.. =) Jeg føler jeg fortjener på en måte å ha NOE igjen.. har liksom kuttet alt . :-P Mamsen sier jeg sov ca 3 timer døgnet fra jeg var født til nå når jeg ble gravid (har i teorien aldri hatt behov for søvn før nå) .. så lurer på om jeg er dømt til å få en aktiv mini uansett :-P Etter mine tre ultralyd har minien allerede fått kallenavnet ADHD.. og siste dagene har jeg kjent veldig mye aktivitet.. hehe..

Hjertebank av alle ting`så skummelt da.. Og du er jo kjempeflink som bare drikker vann.. =) Jeg er også blitt avhengig av appelsinjuice. Drikker nesten en literhver dag.. også ekstreme mengder vann.. (Jeg drikker og drikker og drikker for tiden =) Før drakk jeg vel egentlig vann hele dagen og litt pepsi max på kvelden..  . Kanskje jeg skal prøve å ha appelsin juicen mer tilgjengelig =)

Avhengig av cola, men holder meg unna 1 liter om grensen [:)]

ORIGINAL: KathMor

Avhengig av cola, men holder meg unna 1 liter om grensen [:)]

Samma her[:D] Kan ikkje gå ein dag uten cola[&:]

avhengig av pepsimax her og... drakk stoore mengder før jeg ble gravid, har redusert litt og holder meg under 1 liter om dagen.

ORIGINAL: Pixiee

Huff jeg har dårlig samvittighet men klarer ikke legge pepsi max på hylla helt.. har trappet ned mitt ekstreme inntak men fremdeles må jeg ha litt innimellom.. Sluttet bla å røyke når jeg fant ut jeg var gravid, men klarer ikke kutte Pepsi maxen.. skal det ikke gå greit å drikke det innen rimelige mengder???? Noen andre som er avhengig ???  =)

Kunne like gjerne vært meg som hadde lagt inn den der... uff, avhengig ja!! MEEN, jeg har også sluttet å røyke, og det er det viktigste[:)]
Vi får stå på! Jeg har faktisk tatt noen glass sjokomelk/ jordbærmelk isteden i blant[;)]

hehe.. Jeg er bare glad til at det er flere enn meg som koser seg med brusen =) Vi får holde oss under 1 liters grensen alle sammen.. Tror nok det skal gå fint.. Men dette lettet liksom litt på min dårlige samvittighet.. Men skal prøve å begrense meg =) Nå skal jeg bare glede meg til UL i morgen.. Min søster har faktisk anonsert min graviditet på facebook nå.. Så føler jeg fikk litt ekstra press på meg.. (selv om jeg har vært åp UL 3 ganger allerede)  Har egentlig ikke sagt det til så mange :-P

nooo idea... er vel den vanlige diskusjonen vanlig vs light brus, koffeininnhold osv..  men mener jeg leste, så lenge det ikke er mer enn 1 liter pr dag er det liksom ok uansett hva... men er usikker =)

Tror jeg skal spørre jordmor i morra om det finnes medikamenter mot avhengighet på pepsi maxen..:-P  Er faktisk helt utrolig at jeg klarte å slutte å røyke, men ikke slutte å drikke pepsi max.. er tydeligvis mer avhengighetsdannende enn røyk.. huff.. .hehe

er vel egentlig bedre med vanlig brus, er aspartam(?) som er i light produkt som visst nok ikke er så bra.

Hvis man skal veie cola mot cola light er det mange ting å ta hensyn til, sukker er jo ikke bra, det er så mye sukker i brus at med messer myyye med blodsukkeret. Når det kommer til cola er det jo det at det er koffein og det er det jo i både vanlig og light. Men noen leger fraråder gravide og barn under tre år å drikke lettbrus i det heletatt pga søtningstoffet aspartam, som kan være kreftfremkallende, altså at barn og fostere har større sjangs for at de skal få kreft på et senere tidspunkt i livet.
Men man må jo drikke en del sikkert, selv drikker jeg et glass lettbrus av og til, det er utrolig vanskelig å slutte.
Jeg lager min egen brus [:D] fuhr eplemost og farris [;)]knall godt å veldig friskt, og uten mye sukker eller søtningsstoffer.

Back
Topp