Pepperkaker i oktober

Synes september er litt tidlig, men nå som oktober er her så blir det jul, jul og jul her!!

Pepperkakesmellen går jeg på hvert år, men marsipan, julebrus og annet er ikke lov før desember

Altså, jeg vet det er for tidlig. Det er jo en typisk juleting. Men det er sååååå godt!! Eneste juletingen jeg ikke gidder å utsette til desember for det er så sykt godt. Dessuten, da jeg bodde i Sverige var det tilgjengelig året rundt. #WorkAround
Kose seg med det man kan tenker jeg :D

Jeg har ikke drukket eventyrbrus siden jeg var sikkert 6, så rød brus er julebrus for meg :p Den brune er champagnebrus :p
Det er mange ulike brune og de er gode flere av dem, men slik de som mener det smaker jul, mener at den røde er eventyrbrus så mener jeg at den brune smaker varianter av champagne/fruktbrus ja.

Det er jo mange ulike røde også ogd e smaker ikke likt i det hele tatt. Så alle smaker definitivt ikke eventyr

Det er mange ulike brune og de er gode flere av dem, men slik de som mener det smaker jul, mener at den røde er eventyrbrus så mener jeg at den brune smaker varianter av champagne/fruktbrus ja.

Det er jo mange ulike røde også ogd e smaker ikke likt i det hele tatt. Så alle smaker definitivt ikke eventyr

Men egentlig spiller det ingen rolle hva andre syns så lenge en selv syns den smaker jul :) Uansett om den er rød eller brun

Synes september er litt tidlig, men nå som oktober er her så blir det jul, jul og jul her!!
Jeg begynner med planer og julemat som skal lages, men ikke helt med å spise det enda

Men egentlig spiller det ingen rolle hva andre syns så lenge en selv syns den smaker jul :) Uansett om den er rød eller brun
Det er nettopp det... Julebrus. Den aller beste julebrusen. Det er den som smaker av minner og tradisjon.

Jeg elsker jul-så nei:hilarious::santa

Mannen min jobber i butikk, han sier hvert år at julevarene kommer til samme tid som alltid, men kundene reagerer alltid på at det kommer tidlig:P

Jeg pleier ikke kjøpe så mye slikt, baker heller selv i desember, men har faktisk kjøpt en pakke kakemenn denne uken, de var like dårlig som jeg husker fra jeg var liten, må ha hjemmebakst;)

Absolutt ikke. Jeg hører på julemusikk året rundt også jeg, og kan kjenne på skikkelig julestemning midt på heteste sommeren. Er helt skrullete etter jula.
Bra vi er flere! Da jeg som liten fikk velge hva vi skulle finne på i sommerferien valgte jeg å bake pepperkaker :hilarious:

Jeg sprakk i morgest.. frk gravid skulle gjøre tre-fire ting på en gang.. koke kaffe, ta medisiner, spise frokost... Og noe mer jeg ikke husker.
Brødskivene ble stående med pålegget ved siden av, jeg tok meg et glass vann og fikk kaffemaskinen igang..

Inni mellom der fikk jeg spist meg en bit melkesjokolade med tutti frutti og fant brillene mine også.

Og så! Så jeg pepperkakeboksen! De pepperkakene med sjokolade på! Og da var det gjort! :D

Pepperkaker kan vi gott vente litt med. Men 7 åringen min har så lyst på julebrus:p

Back
Topp