Pepperkakehus-tråden

lenemor

Forumet er livet
Tenker at det ikke bare er oss som skal ha pepperkakehus, så her er skrytetråd for alle flittige bakere (eller pyntere i vårt tilfelle - huset er ferdigkjøpt, bare montert)

For dere som ikke har montert ennå har jeg et supertips; bruk karameller! Jeg hadde 12 smørbukk i en panne på passe varme (ikke full pip) til de smeltet, så var det bare å smøre på - ikke så varmt og ikke så rennende som smeltet sukker, så det gikk uten et eneste brannsår - og huset virker like støtt som med sukker!!

Har ikke skrytebilde ennå vi, for pynting av pepperkaker er aktivitet i morgendagens kalenderluke - i dag skal vi bake pepperkaker etter barnehagen

For et SUPERT tips!!! (løpeåkjøpekarameller!!)

Gleder meg til å prøve!!!

Smart tips!!!
Da slipper vi å bruke limpistolen[8D][8|]

ORIGINAL: Actrine

Smart tips!!!
Da slipper vi å bruke limpistolen[8D][8|]

jeg vurderte limpistol, men vi kommer til å knuse huset og spise det (det er jo grenser for hvor støvete det blir på noen uker [8D]) og da slipper vi å bekymre oss for ikke-spiselige deler

hehe vi spiste det ikke i fjor.. Men må nok gjøre det i år! Solveig gleder seg til å spise det![:D] Men vil ikke lage det![8D]

ACtrine da...spisingen er mer enn halve moroa....namme, namme, namme, namme.

JA Solveig er helt enig! og det er jo hun som er sjefen her [8|] (i følge henne selv)

her er vårt pepperkakestabbur[:D]. Alle 3 har hjulpet til. Jeg lagde deigen, gubben bakte ut, skjærte deler og steikte, jeg monterte, og så pynta Nathalie med nonstop i dag og jeg  pøste på med melis[:)]

Back
Topp