Pepperkakebyen *inspirert*

Snupså

Glad i forumet
Historien om den ødelagte pepperkakebyen er helt klart tragisk- og det er forferdelig dumt at mennesker går til det skrittet å ødelegge for andre[:(]

Men jeg reagerer på hvordan politiet fremstiller gjerningsmennene... Taper, tilbakestående, ja er ikke måte på. For det første kan man stille seg spørrende til å si dette med tilbakestående- tilbakestående mennesker er ofte ikke destruktive men fulle av glede. Og å kalle noen tapere? Det er lavmål- om de er samfunnets tapere - ja da må vi gå i oss selv og se hvorfor vi skaper tapere.

Og opprette grupper på FB om lynsjing og divere - nei det får meg til å riste på hodet. Hva vet vi om den eller de som har gjort dette? Ingenting- og før man vet det skal man trå litt forsiktig.

Mye er sikkert sagt i ren fortvilelse, og jeg forsvarer på ingen måte handlingen til den/ de som har gjort dette. Men at voksne folk kan si så mye- og rette så mye "hat" mot andre- det skremmer meg litt. Og bare tråden her viser hvor fort man hiver seg på en gruppemobbing.

Nei- saken er tragisk- og hvordan vi ser på folk vi ikke har kjennskap til er like tragisk[:(]
Håper ALLE får en fin høytid jeg og kan finne glede i adventstiden- bruk heller samholdet til å bygge opp igjen- og ikke rive ned mer..

Helt enig med deg Snupså,applaus !!!

Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg blir provosert over uttalelsene til politiet i denne saken. Min første tanke er at det er noen som ikke har det bra som har gjort det.

Nja, dette er mest sannsynlig gjort av pøbelfjortiser og de har nok regnet med en del negativ oppmerksomhet, men kanskje politiet med viten å vilje gir de en type oppmerksomhet og omtale gjerningsmennene overhodet ikke vil sette pris på? Bare tenker høyt her. [;)]

Skjønner hva du mener dog, det er jo en ren fornærmelse mot de som faktisk er tilbakestående og de som sliter.

Forøvrig vil jeg si at det å knuse en pepperkakeby er bare lavmål. [:'(]

ORIGINAL: Persillen

Nja, dette er mest sannsynlig gjort av pøbelfjortiser og de har nok regnet med en del negativ oppmerksomhet, men kanskje politiet med viten å vilje gir de en type oppmerksomhet og omtale gjerningsmennene overhodet ikke vil sette pris på? Bare tenker høyt her. [;)]

Skjønner hva du mener dog, det er jo en ren fornærmelse mot de som faktisk er tilbakestående og de som sliter.

Forøvrig vil jeg si at det å knuse en pepperkakeby er bare lavmål. [:'(]

Skjønner tankegangen, men jeg syns ikke politiet har kompetanse til å uttale seg om sånt. Helt ærlig.

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

ORIGINAL: CogJ

De fortjener det!!!

Å gjøre noe så ondskapsfult.. Er INGEN unnskyldning som kan forsvare at de har såret så mange barn og voksne!!

Håper de blir hengt ut i avisen, slik at ALLE får se hvilke talentløse personer som har gjort noe sånt!!

Tapere, søren meg er de tapere!!

Har INGENTING å sei om di fortjene da.. Eg kan tenka at snupså e ei helvettes drittkjerring og, men eg går ikkje ut å skrive da i avisene forda.. SPESIELT ikkje viss eg skal ha tak i ne for nåke..[:D] (Sånn for å ha da sagt så syns eg ikkje snupså e ei helvettes drittkjerring.. Ei heilt VANLIG drittkjerring kanskje, men da snakke me ikkje om..[;)] *flire*)

Politiet har ødelagt VELDIG for seg sjøl ved å skriva sånt i avisene..

Å forresten...

quote:

– Dette er utført av sint ungdom, mest sannsynlig gutter, ingen jenter kan stå bak noe sånt.

Da finnes MANGE sinte jenter der ute, så sei ikkje da.. [8|]

Ja, det er dette jeg mener med at politiet ikke har forutsetninger til å uttale seg. Minner meg om criminal minds- sånn at de lager en profil på gjerningsmannen[8D]

Hvorfor i all verden kan det liksom ikke ha vært jenter som står bak?? Det er det dummeste jeg har hørt... Kan vel like gjerne ha vært jenter??[:'(]

Synes forøvrig det er skikkelig lavmål å gjøre noe sånt jeg og, og ser på dem som tapere selv.. men er kanskje litt enig i at det er uprofft av politiet å gå ut i avisen og kalle dem tapere.. Men at det er lavmål, og at det ikke finnes noe unnskyldning for å gjøre sånne ting er vi sikkert alle enige i[:)]

ORIGINAL: Auliana

Nå får jeg jo sikkert alle Bergensere i nakken....men....det er bare pepperkaker! Pepperkaker....altså pepperkakker...en gang til....pepperkaker.

Nå det er sagt, så er hærverk....hærverk. Så fint at politiet vil bruke tid på å prøve å fakke pepperkakeknusere enn å ta seg mer alvorlige forbrytelser. Jeiiiii! [:D]

Et juletre er bare et tre.
En gave er bare utveksling av penger. Kunne like godt la være
Et påskeegg er bare en pappfigur med sølvpapir på
Bursdagen er bare en dag man ble født - alle er jo blitt født. hva er spesielt med det?

Heldigvis har vi tradisjoner som binder oss sammen som folk og som gjør oss stolte av å være dem vi er. Noen tradisjoner markerer vi som individer, noen som gruppe og noen som samfunn (17. mai f.eks). Tradisjoner er en av de tingene som bygger et samfunn. Normer, verdier, lover og regler bygger på tradisjoner.

Pepperkakebyen er en stolt og lang tradisjon i Bergen! Det er en av de tradisjonene som gjør at vi er stolte av byen vår. Du får meg over hodet ikke på nakken. Jeg er ikke sint på deg. Synes mer synd i deg fordi du ikke skjønner verdien av å ha gode tradisjoner. Det som gjør at folk blir sinte, er jo på vegne av barna. Dem som har brukt mange timer. Dette er vanlig å holde på med i barnehager og skoler i Bergen i mange uker. Det er svære prosjekter som barna legger sin sjel og tid i, og som de er kjempestolte av! Hvem er det som ikke synes synd på barna når møtet med virkeligheten blir så brutalt? Jeg driter egentlig i selve pepperkakebyen og har ikke vært der på årevis. Men, jeg blir utrolig såret på alle barnas vegne! Og derfor engasjerer jeg meg.

Back
Topp