3nydeligegutter
Glad i forumet
Noen som vet om andre typer penge støtte en sosialhjelp? Jeg fikk avslag på søknaden om studielån og har ikke jobb, så vi kommer til å slite skikkelig fremover hvis jeg ikke finner flere ordninger...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
hvorfor ikke sosialhjelp? De gir jo stødnad til livsopphold hvis man trenger det. Noen ganger havner man i en kjip situasjon og trenger hjelp. Derfor vi har skattet. Det skjedde med min far, ta med kontoutskrift og ta deg en tur på nav:)Skytten84 skrev:
Man får som regel ikke sosialhjelp når man er i en aktivitet, som feks studie. Da skal det finansieres ved studielån eller egeninnsats. Dessuten har kanskje samboeren inntekt nok, sånn på papiret, sånn at de ikke faller inn under sosialstøttens minstesats.
Nå vet jeg jo ikke grunnen til avslag heller da, fra Lånekassens side, men om studiet ikke er godkjent feks, så får man søke i banker i stedet.
Men hvorfor fikk du avslag da? Du er student?dolly duck skrev:
Du må vel finne deg en kveldsjobb som mange andre studenter må da..Senator Malin skrev:
*Meya* skrev:
hvorfor ikke sosialhjelp? De gir jo stødnad til livsopphold hvis man trenger det. Noen ganger havner man i en kjip situasjon og trenger hjelp. Derfor vi har skattet. Det skjedde med min far, ta med kontoutskrift og ta deg en tur på nav:)Skytten84 skrev:
Man får som regel ikke sosialhjelp når man er i en aktivitet, som feks studie. Da skal det finansieres ved studielån eller egeninnsats. Dessuten har kanskje samboeren inntekt nok, sånn på papiret, sånn at de ikke faller inn under sosialstøttens minstesats.
Nå vet jeg jo ikke grunnen til avslag heller da, fra Lånekassens side, men om studiet ikke er godkjent feks, så får man søke i banker i stedet.
^BolleIOvnen skrev:
Snart3gutter skrev:
*Meya* skrev:
Skytten84: Skal søke det, men lurte på om det var noen støtte i tillegg til det jeg kan søke? Jeg har ikke rett til foreldrepenger, siden jeg bare jobbe 5,5 mnd etter jeg ble gravid og ikke 6 mnd som er grensen for foreldrepenger.
*Meya*: Det har ikke vært noe problem før
da kan du vell søke om dagpenger?