Penger i mai

leja

Glad i forumet
Har begynt å bekymre meg for hvor mye jeg har av penger i mai. Går jo ut i permisjon fred 11 mai. Får lønn 12(vanligvis for en hel mnd) men da får jeg jo sikkert bare for 11 dager. Lurer på om jeg kanskje må ta meg en tur på trygdekontoret å høre hvor fort man får permisjonspengene fra dem.
Noen i samme situasjon som vet????

Trygdekontoret har utbetalinger rundt 25. hver mnd . I hvertfall på permisjonspenger.   

ok. Kanskje jeg får brev snart og da....Kan jo ikke skade å dra ned å mase litt. Er jo helt avhengig av å få mer penger i mai

obs kom plutselig på at eg ikkje har vært på nav å fylt ut fødselspermisjons papirene[&:][:)]

Regner med du får full lønn 12 mai, så får du for de 11 dagene i mai på Juni lønninga..?

ORIGINAL: leja

Har begynt å bekymre meg for hvor mye jeg har av penger i mai. Går jo ut i permisjon fred 11 mai. Får lønn 12(vanligvis for en hel mnd) men da får jeg jo sikkert bare for 11 dager. Lurer på om jeg kanskje må ta meg en tur på trygdekontoret å høre hvor fort man får permisjonspengene fra dem.
Noen i samme situasjon som vet????

Har du fast jobb, betaler de fleste arbeidsgivere vanlig full lønn i permisjonstiden (eller 80%) som de får igjen av nav. Dermed slipper arbeidstager å få endret/delt utbetalingen av lønn(permisjonspenger)

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Cathrine76

obs kom plutselig på at eg ikkje har vært på nav å fylt ut fødselspermisjons papirene[&:][:)]

ikke jeg heller fått gjort. gjøre det når samboer kommer hjem igjen§!
ikke bestemt meg enda om jeg skal ha 80 eller 100% lønn. skal være hjemme 12 mnd uansett da[:D]

Det er bra det ikkje bare er meg som er treg[;)][:D]

Ja har fast jobb. 100% stilling, men skal ned til 80% betaling i permisjonen. Kanskje jeg skal ringe lønningskontoret i kommunen da. Jeg leverte og søknaden i skranken på trygdekontoret, men de sjekket den ikke da.

ORIGINAL: leja

Ja har fast jobb. 100% stilling, men skal ned til 80% betaling i permisjonen. Kanskje jeg skal ringe lønningskontoret i kommunen da. Jeg leverte og søknaden i skranken på trygdekontoret, men de sjekket den ikke da.

da får du 100% lønn for de første 11 dagene i mai og 80% lønn for resten av mnd. Du vil få lønn den 12. som vanlig fra din arbeidsgiver i hele permisjonstiden, men 80% da[:)]

ikke jeg heller fått gjort. gjøre det når samboer kommer hjem igjen§!
ikke bestemt meg enda om jeg skal ha 80 eller 100% lønn. skal være hjemme 12 mnd uansett da

Da lønner det seg å ta 100% for hvis du tar 80% får samboeren din det samme han også når han skal ut i pappapermisjon. NAV som nevnte dette for meg

Ja da har jeg fått somlet meg til å ringe både trygde kontoret og lønningskontoret i kommunen. Trygde kontoret ventet bare på opplysninger fra kommunen. Siden jeg er 100% fast ansatt er det kommunen som betaler og så få de refundert fra trygdekontoret. Så da får jeg utbet alt den 12 mai. En stor lettelse. Tregt å være så avhenging av at pengerne kommer når de skal. Lever fra lønn til lønn liksom.

Ups!! Jeg har ikke sendt inn den ennå jeg... hm.. må vel kanskje gjøre det snart...

Jeg får alle mine penger betalt fra arbeidsgiver uansett om jeg er i permisjon. Så hos meg kommer de den 12 i hver måned.

Back
Topp