Pengebruk spania 1 uke?

Happygirl84

Forumet er livet
VIP
Vi skal til Spania/gran canaria i september.. To voksne og to barn på 4 og 7 år..
Ifht mat,hvor mye penger bør man regne da i løpet av en uke?

Vi har aldri vært i syden før,så vi vet ikke hvor mye vi bør regne..

Dersom dere har mulighet til å lage litt mat på hotellet, holder det nok med det dere vanligvis bruker på mat på ei uke. Litt ekstra:) prisene er ganske lik norske priser..

Sent from my iPad using BV Forum

Dersom dere har mulighet til å lage litt mat på hotellet, holder det nok med det dere vanligvis bruker på mat på ei uke. Litt ekstra:) prisene er ganske lik norske priser..

På vanlige matvarer!:) og når dere skal ut å spise kan dere prøve litt lokal mat, og ikke bare turistmat:) det er dyrt! Hvor på gran canaria skal dere?:)

Gran canaria er ikke spesielt billig, hverken på restauranter eller dagligvarer (selvfølgelig billigere enn i Norge, men man spiser gjerne flere måltider ute på ferie). Prøv å gå på lokale restauranter istedenfor turiststeder...hvis du finner da - gran canaria er jo veldig turiststed. Bor dere på hotell er det gjerne ikke mulighet til å lage mat, er det leilighet/leilighetshotell så har man gjerne kokeplate osv. Og hotell kan ha inkludert frokost. Sjekk ut dette først.

Tror jeg ville ha regnet med (minst) ca 10 000 for den uka.

Vet ikke om dere har noen måltider inkludert, men om dere skal spise lunsj og middag ute hver dag, i tillegg til litt brus (dyrt) og is, så går pengene fort.

:)

Vi skal reise en uke til varmerestrøk og vi er fire personer. Vi har også frokost og de fleste lunsj og middagene inkludert, og vi regner med å bruke mellom 8-10.000 :)

serriøst bruker dere 10.000 på mat i syden på en uke ? :O jeg var på lanzarote i ei uke ( det er i spania ) jeg brukte ikke ei krone over 2500 kansje ikke det en gang på mat ;) ( spiste myte ute også )

serriøst bruker dere 10.000 på mat i syden på en uke ? :O jeg var på lanzarote i ei uke ( det er i spania ) jeg brukte ikke ei krone over 2500 kansje ikke det en gang på mat ;) ( spiste myte ute også )
Hvor mange var det som da levde på de 2500 kronene?

Synes det er bedre å ha med seg for mye enn for lite jeg. Så får vi heller ta det som posetivt om vi ikke bruker så mye ;)

Bare sånn for å kuppe tråden litt: Viss ein skal til Lanzarote ei veke (2 voksne og to barn, 6+8 år), bur på hotell med all inclusive, og har tenkt å faktisk ete dei fleste måltid der.

Kva anna brukar ein pengar på? Treng ein å rekne mykje lommepengar viss vi ikkje har tenkt å shoppe ein heil haug liksom?

Bare sånn for å kuppe tråden litt: Viss ein skal til Lanzarote ei veke (2 voksne og to barn, 6+8 år), bur på hotell med all inclusive, og har tenkt å faktisk ete dei fleste måltid der.

Kva anna brukar ein pengar på? Treng ein å rekne mykje lommepengar viss vi ikkje har tenkt å shoppe ein heil haug liksom?
Vi hadde 14 dager med all inclusive, var utrolig lei etter en uke, så vi begynte å spise ute. Det var på Mallorca. Så vi brukte vel nesten 10.000 på de to ukene. Da med is, drikke, solsenger, litt shopping og mat ute:)

Trådstarter spurte jo om pengebruk på mat da, så de har nok ikke all inclusive.

Men sånn for å svare på spm ditt: går alltids litt penger til buss/taxi, drikke, is, solsenger...( + litt utgifter til eks minigolf, billiard, karuseller som står rundt forbi...det liker i hvertfall mine gutter)

[que="Ranveig!, post: 16902051, member: 44489"]Bare sånn for å kuppe tråden litt: Viss ein skal til Lanzarote ei veke (2 voksne og to barn, 6+8 år), bur på hotell med all inclusive, og har tenkt å faktisk ete dei fleste måltid der.

Kva anna brukar ein pengar på? Treng ein å rekne mykje lommepengar viss vi ikkje har tenkt å shoppe ein heil haug liksom?[/quote]
Du blir fort lei av hotellet og spiser gjerne utenom hotellet. Aktiviteter utenfor hotellet. Div is og brus.

Jeg og min kjære var 1 uke i Tyrkia. Totalt gikk det 18 tusen. Men d var mat, handling, transport, badeland, dykking, osv
Men handla ikke noe spes mye..

Ja tok forresten sånne Strand bilder med fotograf også :) (sånne mange tar)

Vi var på gran canaria 14 dager sommeren som var (2voksne,regner ikke med lille som var 6 mnd)... Brukte vel rundt 10000 totalt i lommepenger på de 14 dagene.. Vi lagde frokost på hotellet og spiste lunsj og middag ute.. I tillegg til mat gikk pengene til taxi, solsenger, vann, brus, øl, is, litt shopping (var på marked blant annet), klesvask på hotellet og en båttur... Syns vi fikk mye for pengene, og syns ikke det er så dyrt der nede (har vært der maaange ganger nå)... Hvis dere liker kinesisk mat er det veldig rimelig som middag da (evt lunsj). Flere plasser som har sånn buffe hvor man kan spise så mye man vil for rundt 9 euro for voksne og rundt 4 for barn. Vi fant en restaurant med ok matpriser, god mat og hyggelig betjening, så vi spiste der nesten hver dag, bare avveksling når vi spiste kinesisk :)

Vi bruker ca 15-20 000 kr i løpet av to uker på ferie. Er to voksne og to små barn (De spiser ikke, men vi gjør kanskje litt andre barneting enn å ligge på stranda.) Da har vi stort sett leid bil i en uke også, og vært i noen fornøyelsesparker osv. Litt handling, men er ikke så veldig mye billigere enn Norge. Vi sparer ikke på noe, men sløser heller ikke for mye når vi er på tur.

Jeg vil ikke anbefale å ha frokost inkludert på hotellet. Prisen er ofte den samme om man bestiller på forhånd for en uke, enn om man kjøper dag for dag. Og ikke alltid den er like god heller. Vi pleier å gå innom en matbutikk tidlig om morgenen (om man bor sentralt, da) og kjøpe ferske rundstykker og litt pålegg som vi tar med tilbake til leiligheten (En av oss går). Veldig godt, faktisk, og en kan gjøre det litt sunnere om en vil. Samme kan gjøres til lunsj om en trenger litt pause midt på dagen.

Vi hadde 14 dager med all inclusive, var utrolig lei etter en uke, så vi begynte å spise ute. Det var på Mallorca. Så vi brukte vel nesten 10.000 på de to ukene. Da med is, drikke, solsenger, litt shopping og mat ute:)
er ikke is med i all inclusive da ? :P

Hvor mange var det som da levde på de 2500 kronene?

Synes det er bedre å ha med seg for mye enn for lite jeg. Så får vi heller ta det som posetivt om vi ikke bruker så mye ;)
tre stykker ( 2 voksne ) selvsakt blir det mer med shoppinga men nå tenkte jeg kun maten man spiser vell ikke en hel hau :p selvsakt blir det en del drikka ,,, men en rett på resturant koster ikke mer en 100 kr pr pers... :))

Back
Topp