Pene potteplater?

Finnes mange flotte planter :-D
Men mange er også giftige...
Blant annet fedslilje.

Så når dere skal velge planter og har små barn er det viktig å sjekke ut hva man kan ha, eller passe på hvor det står i forhold til at ungene rekker dit.

Her er jeg veldig glad i orkideer, eføy (de står høyt opp), grønnplanter uten blomster og noe som jeg kaller spragle. Fikk avleggere av samboers bestemor i sommer. Fargerike planter.
Den kan googles.

Digger snørosa og liljene jeg har. Snørosa trenger lite vann, og liljene sier i fra med å henge med bladene når den trenger vann. Hadde ikke hatt sjans til å holde dem i live ellers :o

Denne er jeg så glad i! Ligner på gullranke, men bladene er mørkere, bittelitt større, og hjerteformet.
ImageUploadedByBV Forum1439241864.449446.jpg

Blant annet fedslilje.

Så når dere skal velge planter og har små barn er det viktig å sjekke ut hva man kan ha, eller passe på hvor det står i forhold til at ungene rekker dit.

Her er jeg veldig glad i orkideer, eføy (de står høyt opp), grønnplanter uten blomster og noe som jeg kaller spragle. Fikk avleggere av samboers bestemor i sommer. Fargerike planter.
Den kan googles.
Ja de sier at fredslilje er giftig. Men for hvem? Kaninen her spiste opp ett blad på en kjempe stor vi har men det skjedde absolutt ingenting. Dette er en kanin på 1.2 kg og den er 6 år nå.

Orkide og fredslilje er det eneste som overlever hos meg :) Trikset er bare å ikke vanne de :p Prøver hardt på å holde liv i hortensia nr 4, men det er visst ikke blomsten for meg ;)

Paul i øyet liker jeg :) Ellers har jeg noen svibler og grønne planter jeg ikke aner navnet på.

Jeg elsker hortensia og roser. Men de er vanskelig å få til over lang tid. Når de begynner å slippe blader planter jeg dem ut i hagen.

Blant annet fedslilje.

Den kan googles.
Au da, nå fikk jeg et spark i baken for å sjekke den store planten vi har i stua (anthurium), og jammen var den giftig. Den fyker nok ut ganske snart, siden junior her har begynt å stå (rekker enda ikke opp til denne, men det er nok ikke lenge til). Litt trist og, denne planten har vært med oss i mange år og flere flyttelass. Altså lettholdt, for de som lurte på det ;) men ikke så grei med små barn i huset!

Er veeeeldig mange planter som er giftige da. Så hvis man bare plasserer dem litt lurt, pleier det ikke være noe problem. :)

Jeg er veldig glad i kunstige orkideer :D Hihi
Alt annet dør hos meg, eller får fluer på seg... Men kjøper inn noen orkideer når de er på tilbud, så står de til de dør :p
Når du tror de dør, så bare la de stå. De kommer seg!

Back
Topp