pencillin

!!

Forumet er livet
VIP
Har startet på pencillin, men utrolig nok så blir jeg veldig kvalm og spyr hver gang jeg tar tabletten. (4 ganger til dagen)

Vil ikke virke masete på legen, så det jeg lurer på er igrunn om det er en normal reaksjon, eller om det finnes bedre alternativ som ikke gjør meg dårlig?

Aldri hatt behov for pencillin før, så jeg har ikke greie på slikt :p

Du burde kontakte legen, den får ingen virkning om du kaster den opp. Legen vil finne en annen type til deg :)

Kvalme er en vanlig bivirkning av penicillin men siden du kaster den opp vil du nok ikke ha god nok effekt i forhold til hvorfor du skal bruke den så kontakt lege og spør om du kan få en annen type :-)

Takk for svar, da får jeg ringe i morgen!:) det er apocillin jeg har nå!

Prøv å spise en liten stund før du tar pencelintbl og ikke på tom mage...

Jeg tåler ikke enkelte typer og da spyr jeg etter inntak av tab. Så ville byttet.

Jeg tåler ikke apocillin :) allergisk mot penicillin egentlig. Får som regel Dalacin i stedet. Kommer jo litt an på hva du får penicillin mot da. Prøv å spis litt før du tar de. Er som regel snillere på magen da. Hvis ikke må du nok bytte type

Jeg har tidligere hatt penicillin allergi, nå tåler jeg noen, men må passe på å ikke ta på tom mage. Kan være lurt å ta melkesyretabeletter når man går på penicillin :)

Back
Topp