Pencilin i svangerskap

sofiebrvik

Gift med forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Hei,

trenger bare å få svar på et lite spørsmål..

Har vært hos legen i dag, på grunn av betennelse i kroppen som ikke går bort av seg selv.
Fikk derfor utskrevet Diclocil Kapsel 500mg. Men utlevert fikk jeg Dicillin 500mg, som da tilsvarer Diclocil.

Det jeg lurer på er om det er farlig for meg som gravid å ta denne pencilinen?
Er livredd for at det skal skade fosteret, og har derfor vanskelig for å ta medisinen min.
Hva mener dere? Er dette farlig? Vil jo bli frisk så fort som mulig, men ikke om det går utover fosteret i magen.

Håper på svar. Ganske forvirra her jeg sitter :(
 
Hei,

trenger bare å få svar på et lite spørsmål..

Har vært hos legen i dag, på grunn av betennelse i kroppen som ikke går bort av seg selv.
Fikk derfor utskrevet Diclocil Kapsel 500mg. Men utlevert fikk jeg Dicillin 500mg, som da tilsvarer Diclocil.

Det jeg lurer på er om det er farlig for meg som gravid å ta denne pencilinen?
Er livredd for at det skal skade fosteret, og har derfor vanskelig for å ta medisinen min.
Hva mener dere? Er dette farlig? Vil jo bli frisk så fort som mulig, men ikke om det går utover fosteret i magen.

Håper på svar. Ganske forvirra her jeg sitter :(
ImageUploadedByBV Forum1386007450.586626.jpg
 
Men det er jo Dicillin jeg tar :(
 
Jeg har tatt to tabelettwr. Tørr ikke ta flere....
 
Hei,

trenger bare å få svar på et lite spørsmål..

Har vært hos legen i dag, på grunn av betennelse i kroppen som ikke går bort av seg selv.
Fikk derfor utskrevet Diclocil Kapsel 500mg. Men utlevert fikk jeg Dicillin 500mg, som da tilsvarer Diclocil.

Det jeg lurer på er om det er farlig for meg som gravid å ta denne pencilinen?
Er livredd for at det skal skade fosteret, og har derfor vanskelig for å ta medisinen min.
Hva mener dere? Er dette farlig? Vil jo bli frisk så fort som mulig, men ikke om det går utover fosteret i magen.

Håper på svar. Ganske forvirra her jeg sitter :(
Hei!
Dette synes jeg du bør du drøfte med fastlegen din. Når du er gravid, vil legen ta hensyn til dette ved utskrivning av resepter. Det er viktig å ta hensyn til graviditeten ved behandling av andre sykdommer, Noen ganger må en veie det en opp mot det andre, og hva som utgjør den største risikoen. Spør legen dersom du lurer på noe. Hilsen Elin
 
Back
Topp