Pelsallergi

Tror ikke man kan si at mannen ikke er glad i henne, bare fordi han ikke vil ta livet av hunden på 6 år. Jeg ønsker ikke å ta livet av mine 3 hunder til tross for min allergi, da vil jeg heller at mannen min skal ta hundene å så kan jeg bo en annen plass. Sånn at vi beholder hundene uannsett. Slett ikke pga mannen min, men fordi jeg elsker de hundene mine.

Fikk ikke inntrykk av at hunden måtte avlives dersom den skulle ut av huset.

Jeg forstår begge parter, da jeg er helt nedsylta under bjørkeallergi, men elsker hunder.
Synes det er feil at vi skal sitte og kakle oss mot mannen i dette tilfellet, han elsker nok hunden sin og når dama hans blir allergisk så er det en hard situasjon.

Jeg forstår begge parter, da jeg er helt nedsylta under bjørkeallergi, men elsker hunder.
Synes det er feil at vi skal sitte og kakle oss mot mannen i dette tilfellet, han elsker nok hunden sin og når dama hans blir allergisk så er det en hard situasjon.
Helt enig.

Kanskje mannen sa det i frustrasjon eller redsel for å miste hundene, det betyr da ikke at han ikke er glad i kona.
Man blir glad i dyrene sone også og da kan man si ting som ikke er like gjennomtenkt alltid.

Det er lov å være lei seg og sint fordi hunden kanskje må flytte, men nei, det er ikke helt greit å si at om du er allergisk og ikke kan leve i samme hus som hunden, så ryker forholdet :p

Det er lov å være lei seg og sint fordi hunden kanskje må flytte, men nei, det er ikke helt greit å si at om du er allergisk og ikke kan leve i samme hus som hunden, så ryker forholdet :p

Helt enig.

La meg bare presisere at jeg ønsket tips til hvordan jeg kan leve med allergien, ikke hvem som var enig med den ene eller den andre. Han elsker meg og vil meg ikke noe vondt, det vet jeg, og jeg elsker han. Det er like uaktuelt for meg å skulle omplassere en hund på grunn av allergi, med mindre man har prøvd ut absolutt alt først. En hund opplever sorg over å miste sin familie på lin linje som vi gjør, kanskje tilogmed mer. Han tok på seg et ansvar når han fikk seg hund og har det ansvaret til hunden trekker sitt siste åndedrag. Men når det er sagt, hvis ingenting hjelper er det hunden som må bli særboer og evt flytte inn i et hus på tunet. Hvis det er muligheter for det. Fordi mannen har et ansvar ovenfor meg også, på grunn av at vi har barn. Det aller beste for barna er at mor og far bor sammen så lenge de fortsatt har følelser for hverandre.

Men når det er sagt så setter jeg pris på alle innspill, og er nå klar for å prøve ut alle tips jeg har fått for at dette skal være levelig for meg

Jeg har også en hund som jeg har hatt lenge og ikke klarer å se for meg å være uten. Jeg har ingen problemer med å forstå frustrasjon. Og før man evt. Kvitter seg med hunden tenker jeg det er rimelig å ha alt annet utprøvd.

Har du prøvd dymista nesespray? Uten den hadde jeg ikke et liv om sommeren, med den så har jeg ett nytt liv. Du må bruke mer enn tabletter, livostin som du har fått har aldri hatt effekt. Og hva slags tabletter tar du?
Og jeg må si at jeg synes det er så flott at noen ikke bare ofrer bikkja som det er en ting på første forsøk! Fantastisk!

Fikk ikke inntrykk av at hunden måtte avlives dersom den skulle ut av huset.

Nei det vet ikke jeg heller. Bare tenker at jeg ville ikke stolt på noen fremmede til å ta vare på mine hunder. Så derfor jeg vil min mann skal beholde hundene mens jeg flytter. Da vet jeg at hundene er trygg å de er hos noen som elsker dem fra vette :love017

Har du prøvd dymista nesespray? Uten den hadde jeg ikke et liv om sommeren, med den så har jeg ett nytt liv. Du må bruke mer enn tabletter, livostin som du har fått har aldri hatt effekt. Og hva slags tabletter tar du?
Og jeg må si at jeg synes det er så flott at noen ikke bare ofrer bikkja som det er en ting på første forsøk! Fantastisk!

Aerius tabletter og livostin som øyedråper og nesespray. Dymista er nytt for meg, er det kortison? Kanskje jeg kan spørre etter det hos fastlegen.

Nei det vet ikke jeg heller. Bare tenker at jeg ville ikke stolt på noen fremmede til å ta vare på mine hunder. Så derfor jeg vil min mann skal beholde hundene mens jeg flytter. Da vet jeg at hundene er trygg å de er hos noen som elsker dem fra vette :love017

Bare tenker det blir litt annerledes når barn er involvert. Dersom mor og far fortsatt er sammen, er det jo bedre for barna om de kan bo sammen :)

Aerius tabletter og livostin som øyedråper og nesespray. Dymista er nytt for meg, er det kortison? Kanskje jeg kan spørre etter det hos fastlegen.

Hvor mange aerius tar du om dagen? Jeg må ta minst morgen og kveld, og er oppe i 5 om dagen på sommeren. Dymista er en ny type allergi nesespray, jeg har prøvd alt denne fungerer!
Ja, er nok litt kortison i den. Det er betennelsesdempende så må nesten ha det ved kraftig allergi. Lykke til :)

På dyrebutikken har de middel du smører på pelsen etter børsting en gang i uken som nøytraliserer allergenen. Kan jo være verdt og teste.

Back
Topp