Pels på barneklær

Jeg kjøper klær med fuskepels. Av den enkle grunnen at jeg ikke bryr meg. Jeg bruker f.eks. reima Stavanger og den har fuskepels.

Hvis man spiser dyret, ser jeg ikke noe i veien for å bruke resten av dyret også. Jeg kjøper lammeskinn...

Nei, syns begge deler er ekkelt. Mannen bryr seg ikke, så de har hatt noen klær med fake pels når han har bestemt. Tok av pelsen på en jakke vesla fikk en gang, taklet den ikke.

Nei, syns begge deler er ekkelt. Mannen bryr seg ikke, så de har hatt noen klær med fake pels når han har bestemt. Tok av pelsen på en jakke vesla fikk en gang, taklet den ikke.
Hvorfor er liksom pels eklere enn ull?

Vi kjøper ikke mye med pels, men om vi kjøper en jakke eller dress i ny og ne med pels på hetta, så er det i så fall fuskepels :happy:

Fuskepels ja, det ser jeg ingen feil med. Ekte pels, nei.

Vet ikke, har med konsistensen å gjøre. Jeg liker utstoppede dyr, men klarer ikke å ta på dem uten å lage en mine. :p
snodig :) Jeg tar ikke på dem fordi jeg synes det er ekkelt med døde, utstoppa dyr. Makabert.

Men fuskepels er helt syntetisk og deler av dyret går fint. Tror vi har noen haitenner liggende et sted og :p Og lammeskinn.

snodig :) Jeg tar ikke på dem fordi jeg synes det er ekkelt med døde, utstoppa dyr. Makabert.

Men fuskepels er helt syntetisk og deler av dyret går fint. Tror vi har noen haitenner liggende et sted og :p Og lammeskinn.

Ja, er nok litt sært med utstoppede dyr. :P Men er det blitt gjort bra syns jeg de er fine. Jeg elsker dyr og syns de er så vakre så det er fint å ha slik at jeg kan se dem. Vi har en mår, hauk, ekorn og oter hjemme. Har lyst på en rype og.

Ja, er nok litt sært med utstoppede dyr. :p Men er det blitt gjort bra syns jeg de er fine. Jeg elsker dyr og syns de er så vakre så det er fint å ha slik at jeg kan se dem. Vi har en mår, hauk, ekorn og oter hjemme. Har lyst på en rype og.
Jaja, hver sin smak :)

Jeg synes ikke pels på klær er fint, så det unngår jeg. Dette gjelder både juksepels og ekte. Dessuten er det det etiske spørsmålet; ikke alle som lager klær med pels bryr seg om hvordan dyrene har blitt behandlet.

Har jakker med fuskepels på. Kunne godt kjøpt ekte pels også, om jeg hadde visst at dyret hadde blitt tatt ordentlig være på, slakta ordentlig og brukt hele dyret. Men siden sånt no kan være vanskelig å vite, så unngår jeg å kjøpe pels.

Ja :p husker så mange var (er?) imot MUK. Jeg bare "ja til å bruke hele dyret" :)

Hvorfor er liksom pels eklere enn ull?

Kanskje fordi pels stammer fra dyr som har blitt torturert i en kasse som har gulv(netting)areal like stort som sittedelen av bilsetet ditt. Fordi pels stammer fra dyr som gnager av seg selv, og andre, ører, hale og poter levende? Fordi de spiser sine egne barn pga. stress? Fordi det er et 100% unødvendig produkt som NETTOPP pga ull og andre naturmaterialer som stammer fra matproduksjon av dyr, er fullstendig overflødig?

Pels på jakker og luer stammer ikke fra ei KU, for å si det sånn. Skjønner ikke denne blandingen av begreper?

Last edited:
Kjøper klær med fuskepels. Ekte pels er dom regle en god del dyrere også. Slik staten har kuttet i midler til pelsdyrnæringen nå så blir det bare verre for dyrene og mer pels kommer fra dyr som ikke har det bra. De burde få betalt som alle andre og ha dyr som har det bra. Mange lang som har dyrepolitiet. I Norge er det kun noen få steder som har det men de andre har mattilsynet. De stenger jo steder hvor dyr ikke har det bra.

Kjøper klær med fuskepels. Ekte pels er dom regle en god del dyrere også. Slik staten har kuttet i midler til pelsdyrnæringen nå så blir det bare verre for dyrene og mer pels kommer fra dyr som ikke har det bra. De burde få betalt som alle andre og ha dyr som har det bra. Mange lang som har dyrepolitiet. I Norge er det kun noen få steder som har det men de andre har mattilsynet. De stenger jo steder hvor dyr ikke har det bra.

De har fått støtte i årevis for å drive.
Nå skal (forhåpentligvis) næringen legges ned og da får de både støtte og 7 år på å legge ned, ikke alle som har slike goder når de må legge ned firmaet sitt.

Jeg kjøper klær med fuskepels. Av den enkle grunnen at jeg ikke bryr meg. Jeg bruker f.eks. reima Stavanger og den har fuskepels.

Hvis man spiser dyret, ser jeg ikke noe i veien for å bruke resten av dyret også. Jeg kjøper lammeskinn...
Det er nok det at, man spiser ikke kjøttet som bærer pels . Man spiser ikke rev,mink, mår , ulv osv.
Skinnet på elgen , kua og sauen blir brukt og vi bruker kjøttet . Det er forskjellen :)

Til tr jeg kjøper fake . Av den grunn at det er rimligere også er jeg ikke så lysten på å støtte pels oppdrett.

Back
Topp