Peiling på katt, se hit!

Venus83 skrev:
Ser egentlig ut som en gutt ved første øyekast da....

Hvis du kjenner inni "bushen", kjenner du en klump der da?

Ballene på en 14 uker gammel katt er jo ikke store, men en jente har jo absolutt ingen klump.

Så "klump" i "bushen" = gutt

Ingen "klump"= jente

Hehe, så enkelt kan det faktisk gjøres :)

Venus83 skrev:
Ser egentlig ut som en gutt ved første øyekast da....

Hvis du kjenner inni "bushen", kjenner du en klump der da?

Ballene på en 14 uker gammel katt er jo ikke store, men en jente har jo absolutt ingen klump.

Så "klump" i "bushen" = gutt

Ingen "klump"= jente

Hehe, så enkelt kan det faktisk gjøres :)

Har kjent på den klumpen nå, å hele greia er mjuk, men er en liten kul inni der som flytter seg.. kan det være en ball? å har de da bare en ball? :p

Mamma´n til Emilie skrev:
Har kjent på den klumpen nå, å hele greia er mjuk, men er en liten kul inni der som flytter seg.. kan det være en ball? å har de da bare en ball? :p

Da høres det ut som det er en gutt ;)

De skal ha to testikler, men det er ikke uvanlig at kun en testikkel har kommet ned i pungen når de e så unge, men det kan jo godt være begge e kommet ned, bare at du ikkje kjenner det, de e jo rimelig små ;)

BitzyhogJulia skrev:
Mine hannkatter som vi fikk etter pus hadde pung fra de ble født.. Null stress å se hvilket kjønn.

Synes det er ordentlig vanskelig å se hvilket kjønn det er fordi det er så mye pels. Ta tak i katta og se om det er noe løshud der bak og kjenn på magen om du kjenner at det er en tiss der. Den er jo ikke stor denna tissen, men det er samme prinsippet som på en hund og hester og kuer osv. Tissen sitter på magen og ikke ved baken.

Man ser ikke tissen på en hannkatt på samme måte som en hest eller hund.... Å kjenne tissen på en hannkatt er nærmest umulig, den er pitte pitte liten ;)

men en hannkatt har pung når den blir født, men den e kjempe liten og uten innhold ;)

Det er veldig enkelt å skille kjønnene den dagen de blir født, jentene har vesentlig mye kortere åpning mellom hullene enn guttene har. Guttene har litt pels mellom åpningene, jentene har ikke det, i hvert fall er det svært lite, men etter noen dager får også de pels der.

Nå måtte jeg løfte på beinet på min hannkatt som ligger ved siden av meg å sløver, han har sånn tut i alle fall..

Har dog aldri hatt hunnkatter, så tørr ikke si 100%..

Nå måtte jeg løfte på beinet på min hannkatt som ligger ved siden av meg å sløver, han har sånn tut i alle fall..

Har dog aldri hatt hunnkatter, så tørr ikke si 100%..

Back
Topp