Peiling på akvarie?

Daizy

Forumet er livet
Vi har kjøpt et lite akvarie som liksom skal være tassen sitt,bare et lite 17-liters som vi har 6 stk neon-tetraer i,er så søtt atte[:D]Skal ha 2 slørhaler oppi der også tenkte vi,men har foreløpig bare neon-tetraene.Men hvor ofte skal de ha mat?Kjøpte de igår,de har fått en klype med mat nå,men når skal de ha neste gang?Vil ikke overfôre dem heller,det har jeg gjort før...stakkars gullfiskene mine,de åt seg ihjel,de...[&:]

mat 1-2 ganger daglig.. to flak med fòr pr fisk ca...:)

Minste anbefalte liters akvarie er faktisk 60 liter!! Tar du slørhaler oppi dør de pga plassen. Altfor lite akvarie..Det er pining... Så ikke ta fler fisk!!!Egentlig holder det med 2 små oppi der...

Er noen år siden jeg hadde akvarium, men jeg mener å huske at jeg foret de 2 ganger for dag.

Men jeg mener at karet ditt er for lite til så mye fisk... Hadde droppet slørhalene...

Okay,takk for svar!Da blir det ingen slørhaler nei! Tydelig at man ikke kan stole på at de som jobber i dyrebutikk ikke alltid har peiling,for der vi kjøpte det sa de at vi kunne ha 2-3 slørhaler og opptil 10 neon-tetraer eller 10 guppyer[8|] Heldigvis nøyde vi oss med de 6 neon-tetraene,for som sagt,det er jo ikke stort.

Da holder vi oss til de fiskene vi har,og fôrer dem 1 gang om dagen vi,tenker jeg[;)][:)]

ORIGINAL: Daizy

Okay,takk for svar!Da blir det ingen slørhaler nei! Tydelig at man ikke kan stole på at de som jobber i dyrebutikk ikke alltid har peiling,for der vi kjøpte det sa de at vi kunne ha 2-3 slørhaler og opptil 10 neon-tetraer eller 10 guppyer[8|] Heldigvis nøyde vi oss med de 6 neon-tetraene,for som sagt,det er jo ikke stort.

Da holder vi oss til de fiskene vi har,og fôrer dem 1 gang om dagen vi,tenker jeg[;)][:)]

Dyrebutikker er IKKE til å stole på!! 10 Neon tetra?? er de GAL?? Fy søren... helt satt ut her..ALTFOR mange for det lille akvariet

Nei, du skal være helt sikker på at det er mange som jobber i dyrebutikk som ikke har peiling på hva de driver med....[&:]

Prøv å vær litt aktiv på forskjellige fiske-forum. Der er det mange som har peiling.

Jeg tror ganske sikkert at du ikke hadde hatt mange neon-tetra igjen hvis du hadde kjøpt slørhale. De spiser gjerne de mindre fiskene...

Du skal også huske på det at det er lettere å få til et større kar enn et lite.[;)]

Her står det om slørhaler,de trenger minimum 100 liters akvarie for å trives

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=6286

Er mye nyttig på de forumene! så anbefaler deg å lese om de fiskene du skal ha og hvor mange liter som er anbefalt!

str på det akvariet du har ville samboeren min kalt yngelkar.. Der du beholder nyfødte unger for at de ikke skal bli spist av foreldrene. Dyrebutikkene selger bare for å selge. Og de er altfor små til fisker for at de skal trives!

Nå føler jeg meg egentlig litt snytt...[>:] Når jeg gjør noe vil jeg gjøre det ordentlig,men nå føler jeg meg litt som en dyreplager...
Men knallfint med linker til forum,da går det an å lære litt,vil jo gjerne ta godt vare på dyra mine og vite hva jeg driver med!
Godt jeg slang ut et spm her da,hvis ikke hadde vi gått og kjøpt slørhaler imorgen vi...Ynglekar ja,ser jo det nå...[&:]

de skal ha litt mat hver dag men så lite at de forsvinner  med engang, det skal ikke flytte i mer en 30 sec. når akvariumet bgynner  og få miljø slik at det er  litt alger osv kan du ha mat pause en gang i blandt at de ikke får mat  på en dag eller to.

men når det er  så få fisk holder det  nok med en liten finger klype med mat

hehe[:)][;)]Forumer er nyttige!![:)]

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

hehe[:)][;)]Forumer er nyttige!![:)]

Ja,jeg sier bare oj jeg...!! Er inne på forumet du linket til,og jeg har litt å lære ja.Og ikke bare jeg,men de i dyrebutikken og!
Takk!![;)]

ORIGINAL: Daizy

Nå føler jeg meg egentlig litt snytt...[>:] Når jeg gjør noe vil jeg gjøre det ordentlig,men nå føler jeg meg litt som en dyreplager...
Men knallfint med linker til forum,da går det an å lære litt,vil jo gjerne ta godt vare på dyra mine og vite hva jeg driver med!
Godt jeg slang ut et spm her da,hvis ikke hadde vi gått og kjøpt slørhaler imorgen vi...Ynglekar ja,ser jo det nå...[&:]

Skjønner godt den følelsen der ja. Var slik jeg følte det også første gangen jeg kjøpte akvarium. Dessverre måtte jeg lære av alle feilene jeg gjorde på grunn av dårlig info fra butikken. Var mange fisker som måtte bøte med livet da jeg startet opp...[:(]

Ta plantene utav pottene ......

Og ikke ha akvarie forran vindu ..da vil du slite med alger i hele akvarie ..
Akvareie skal ikke ha direkte dagslys...da kommer algene fort!!!!

Grei måte å mate på : ikke mere mat enn dem klarer å spise opp med en gang ...Skal ikke ligge matrester i karet ...

Smuldre flakene mellom fingrene dine , disse fiskene er såpass liten at hele flak blir litt vanskelig for dem ...

Vil også sette opp akvariet mitt igjen. Men får ikke tak i fiska, så gidde ikke.. [&o]

ORIGINAL: #Grusomme Gabriel#

Ta plantene utav pottene ......

Og ikke ha akvarie forran vindu ..da vil du slite med alger i hele akvarie ..
Akvareie skal ikke ha direkte dagslys...da kommer algene fort!!!!

Grei måte å mate på : ikke mere mat enn dem klarer å spise opp med en gang ...Skal ikke ligge matrester i karet ...

Smuldre flakene mellom fingrene dine , disse fiskene er såpass liten at hele flak blir litt vanskelig for dem ...

Oj da...gjør alt gærent,vi[&:] Nå må vi ommøblere her gitt,greit med tips ja,takk[;)][:D]

Back
Topp