pcos

Ida82

Forumet er livet
Jeg har fått beskjed om at jeg har pcos pga mangel på el. og veldig uregelmessig mens. Jeg vet ikke så mye om pcos, men er det noen som vet om det er el i det hele tatt, iom at mensen kommer jo av og til.????

Jeg har PCOS og har ikke EL i det hele tatt....selv om mensen kommer i ny og ne! Eggene blir liggende igjen inni. Kommer aldri ut for å modnes. Men dette er forskjellig fra person til person.

Men er det ikke sånn at når man får mensen så er det fordi eggene har løsnet, og det er det lille "riftet" som gir blødningen pluss at kroppen kvitter seg med egget? Og jeg har også fått greie på at jeg sannsynlig ikke har el. Men jeg skjønner ikke for det. kroppen er og blir en mystifistisk sak[:D] Derfor syns jeg det høres så rart ut å ikke ha el men alikevel få mens i ny og ne. Men nå har jeg jo tatt puregon og håper at litt av hormonene der sitter igjen sånn at jeg fikk el. denne mnd også. Siden det ikke funket når jeg hadde sjansen. Du tok IVF?

Vi har gjennomgått ICSI. Det er mikroinjeksjon. ett p.g.a. at svømmerne var av dårlig kvalitet i tillegg til PCOS. Er det ikke det ene, så er det det andre [;)] Søk på PCOS på nettet. Vet det finnes flere sider med masse og gode opplysninger om det. Skal si ifra dersom jeg finner ut av noen. Vet også at det ligger noe her inne en plass. Bare leit litt [:)]

Takk for info... hehe... jeg leste nå hva de vanligste årsakene til at man får pcos og noen som ikke stemte her var at det er ikke vanlig i min familie (kjenner ingen). Og at kroppen produsere for mye insulin - ikke her gitt, jeg har diabetes og produserer ingenting. Og overvekt, vel det er vel opp til hver enkelt å bedømme, men jeg tror ikke jeg er det. He he.... men da er det vel bare pga mangel på el. Faen altså. blir så forbanna på egga mine[:@][:@][>:][;)] Men uansett, Nøste, takk for hjelpa! Jeg er litt dårlig på å lete, tydeligvis. Men så liker jeg å høre andres kunnskaper og erfaringer.

Og Nesing!!!!! Gleder meg til å høre åssen det går!!!!!!!!!!! Jeg krysser alt jeg har på at det skal bli et positivt resultat[:D] GOOD LUCK!!!!!!!

hei, jeg har også pcos, fikk det bekreftet med innvendig ultralyd for ca 1 år siden. jeg fikk merket at noe var galt pga jeg ikke hadde hatt mensen på 1 år. legen mente det var pga p-piller som jeg sluttet på for 2 år siden, og jeg følte det var noe mer, da hun tilslutt sendte meg til gyn.han så det m en gang. jeg har fått symtomer som ustabil vekt(mye opp og ned), mensen som forsvant, mer hår blant annet på lår ,annsikt og jeg fikk en liten veiviser, pluss jeg fikk veldig uren hud. alt dette skjedde sakte men sikkert etter jeg sluttet på p-pillene. de holder det vist litt i sjakk.
jeg fikk en kur av gyn. som jeg skulle gå på for å få igang systemet, det fynket, men jeg ble ikke gravid. begynte å tenke på prøverør å sånn, helt til( dette høres teit ut, men det funket mye bedre enn jeg noen gang hadde trodd) jeg gikk til healer. det er det sykeste jeg har vært med på! etter 2 ganger, å da hadde jeg sluttet på kuren gyn. gav meg, så ble jeg ganske gravid.    

ORIGINAL: cathrine1

hei, jeg har også pcos, fikk det bekreftet med innvendig ultralyd for ca 1 år siden. jeg fikk merket at noe var galt pga jeg ikke hadde hatt mensen på 1 år. legen mente det var pga p-piller som jeg sluttet på for 2 år siden, og jeg følte det var noe mer, da hun tilslutt sendte meg til gyn.han så det m en gang. jeg har fått symtomer som ustabil vekt(mye opp og ned), mensen som forsvant, mer hår blant annet på lår ,annsikt og jeg fikk en liten veiviser, pluss jeg fikk veldig uren hud. alt dette skjedde sakte men sikkert etter jeg sluttet på p-pillene. de holder det vist litt i sjakk.
jeg fikk en kur av gyn. som jeg skulle gå på for å få igang systemet, det fynket, men jeg ble ikke gravid. begynte å tenke på prøverør å sånn, helt til( dette høres teit ut, men det funket mye bedre enn jeg noen gang hadde trodd) jeg gikk til healer. det er det sykeste jeg har vært med på! etter 2 ganger, å da hadde jeg sluttet på kuren gyn. gav meg, så ble jeg ganske gravid.    

Oy, hørtes bra ut! (Jeg er tilhenger av alt.med.[;)] Går selv til akupunktur og soneterapi..)
Men bare lurte... pcos bekreftet av innvendig ul? Kan de faktisk se det på det? Har vært på innvendig ul, og han sa alt så bra ut...men vet ikke...føler det er et eller annet som ikke er som det skal og har lest litt om pcos og endiometrisme (eller hva det het..?!), og ble da litt hypokonder kan man si![:D]

han kunne se d ved at jeg hadde masse sorte "hull" i eggstokkene, mye mer enn normalt. det er pga egga som ikke har kommet ut.

Hei på deg! Jeg er også veldig for alt.med. Hva gjorde healeren? Bare sånn at hvis jeg skal til en, så vet jeg hva jeg skal vente. At det ikke er en som lurer. Er jo en del av dem og. Tenkt litt på sånn nål-stikking. kommer ikke på ordet. Irriterende[:@] Men har stor tro på det også. Hvis du/dere skjønner hva jeg mener.....

ORIGINAL: Ida82

Hei på deg! Jeg er også veldig for alt.med. Hva gjorde healeren? Bare sånn at hvis jeg skal til en, så vet jeg hva jeg skal vente. At det ikke er en som lurer. Er jo en del av dem og. Tenkt litt på sånn nål-stikking. kommer ikke på ordet. Irriterende[:@] Men har stor tro på det også. Hvis du/dere skjønner hva jeg mener.....

Akupunktur??!![:D]

JEPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:D] godt at du sa det ja....

Back
Topp