PCOS

Thesi

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen.
Jeg er ny inne på dette foraet. Var hos Gynekologen på Fredag 24 Aug og fikk påvist PCOS. Fikk streng beskjed om å slanke meg og vi skal prøve med Pergo. Fikk beskjed om å komme tilbake Januar/Februar hvis jeg ennå ikke har blitt gravid. Må innrømme at jeg fikk utrolig dårlig samvittighet ovenfor mannen min. Hva om vi ALDRI kan få barn pga meg?????
 
Nå er det full slankings fremover. Noen som har en fin og sjapp måte å gå ned i vekt på? Gynokologen sa at jeg må ekstremslanke meg . Jeg må gå ned ihvertfall 25 kilo på kort tid
 
Vil samtidig ønske alle her inne lykke til og håper spiren sitter snart!
 
Klem
 
Huff, har ikke ord som passer, så jeg tilbyr en
 
ORIGINAL: Thesi

Hei alle sammen.
Jeg er ny inne på dette foraet. Var hos Gynekologen på Fredag 24 Aug og fikk påvist PCOS. Fikk streng beskjed om å slanke meg og vi skal prøve med Pergo. Fikk beskjed om å komme tilbake Januar/Februar hvis jeg ennå ikke har blitt gravid. Må innrømme at jeg fikk utrolig dårlig samvittighet ovenfor mannen min. Hva om vi ALDRI kan få barn pga meg?????

Nå er det full slankings fremover. Noen som har en fin og sjapp måte å gå ned i vekt på? Gynokologen sa at jeg må ekstremslanke meg . Jeg må gå ned ihvertfall 25 kilo på kort tid

Vil samtidig ønske alle her inne lykke til og håper spiren sitter snart!

Klem

 
 
hey!
 
utrolig kjipt å høre det der:( Min gyn ba meg gå ned i vekt , men han ville ikke si hvor mye. sa han. jeg veide 73kg. Gått ned 10kilo på 3 måneder.. veier nå 63kg... Vil ned mere men tar det med ro. fått av meg det aller verste. jeg gikk tur i 45 min vær dag. piste tre måltider. du kan godt ha mellom måltider som en yoghurt, banan, eple viss man ønsker. jeg åt gullerøtter hehe...
 
håper dette ordner seg for deg... Lykke til:)
 
Det må være ein veldig trist beskjed å få!
 
Vil ønske deg lykke lykke til med slanking og hormoner å alt!
 
Heisann.
 
Tusen takk for alle tilbakemeldinger.
 
 Nå har jeg klart å gå ned 5 kilo på to uker!!!!!  Jeg begynnte på pergo Onsdag 29.08 og dag 4 -altså på lørdag 01.09  fikk jeg mens!!!!!![:@][:@][:@] Snakket med gynekologen i dag og hun sa at dette forminsket sjangsene mine for å bli gravid denne mnd betraktelig. Det kommer av at et evt egg ikke vil klare å feste seg i livmoren[:(] Jeg fikk beskjed om å vente med pergo frem til november og ringe henne da. Altså ingen sjangs til å prøve bli gravid før november..... Det synes jeg er veldig lenge til!!!!!!!!  Er rimelig frustrert og lei meg nå!!!! Det virker som alt går imot meg..at kroppen min bevisst saboterer alle sjangser for å bli gravid.[:(]
 
For et hærk!!!!!!!!!!
 
 
 
ville bare oppmuntre dere med Pco og Pcos. Det funker å gå ned i vekt.
Jeg har PCOS og gikk ned 8 kg og ble gravid uten pergo men brukte metformin.  Er i Uke 30 nå=)
 
Anbefaler dere alle til å snakke med fastlege ang metformin, ( pga insulinresistens) søk også på nettet om forskningsprosjekt som pågår og som er veldig lovende.
 
Lykke til [:D]
 
Hei!
Jeg har PCOS. Ble gravid på fjerde pergo-kuren (sammen med Metformin). Ca 1,5 år etter vi først begynnte prøvingen. Det var siste kuren, hvis det ikke klaffet på den skulle vi bli sendt videre til prøverør-forsøk.
Jeg fikk også beskjed om at jeg måtte gå ned i vekt. Jeg begynte å trene. Sammen med trening, Metformin og pergo gikk jeg ned 10kg på noen mndr, fram til jeg ble gravid [:)]

-Lykke til!! Spiren kommer nok snart [;)]
 
hei Alle dere flinke jenter stå på!!!
 
en ting som jeg lurere på, hvor mye overvekt er det snakk om før det kan virke inn på det med å bli gravid, 
- 5-10
- 10-20
- 20-30
- 30-40
-40-50
0sv.
selv er jeg 1,73 og veier nesten 70 kilo, i forhold til min BIM  er det ca 5 kilo for mye. kan dette virke inn???
 
bare spørr jeg er nysgjerrig.  
 
Hei igjen jenter
 
Det er en liten stund siden jeg har vært her inne nå. Skal innrømme at jeg har vært/er laaaangt nede. Dette går mer inn på meg enn jeg ønsker å innrømme. Ikke er det bare tøft å være ufrivillig barløs, men det tar også på humøret å slanke seg og slutte å røyke. Når jeg fikk vite at jeg har PCOS i August veide jeg 98 kilo og jeg er 1,73 høy. Nå har jeg gått ned til 88 kilo (altså tatt av meg 10 kilo). Vet at jeg har et godt stykke igjen. Målet mitt er 73-75 kilo. Jeg trodde et mann skal veie 73 kilo hvis man er 1,73 høy.... hvis man er 1,68 høy skal man veie 68 kilo..... stemmer dette???????
 
Er veldig spent på hva gynekologen vil si i begynnelsen av Nov, siden Pergo fungerte så dårlig sist.... håper hun ikke gir meg opp eller sier at sjangsen min for å bli gravid er drastisk redusert....[:o]
 
Gynekologen sier også at eggeløsningstester ikke fungerer for de som har PCO / PCOS.... stemmer dette?
 
STÅ PÅ JENTER!!!!!!    STOR KLEM!!!!!!!
 
Hei hei, så flink du har vært! [:D]
 
Jeg vet ikke helt om det stemmer at en skal være 68 kg. når en er 1.68, men jeg tur til BMI kalkulator, selv om det bare er en indikasjon..
 
Der har jeg funnet ut at du har gått fra Fedme, til overvekt[:D] Gratulerer[:D] Og at for å bli normalvektig skal du være 74,5 kg[:)]
Her er link til kalkulatoren jeg brukte:   http://www.slankenett.no/interaktivt/bmi.php
Jeg har selv vært i kategorien Fedme (litt høyere BMI enn deg) og er nå ca. 0,5 kg. fra å bli normalvektig[:D] Så, jeg skjønner at det sliter på deg.. Jeg har ikke helt sluttet å røyke enda (har gått fra ca. 20 prince om  dagen, til ca. 2 Kent White, og skal slutte helt etter forundersøkelsen vi skal på snart....) men vet at det også er en tung prossess...
 
At EL tester ikke fungerer på de med PCO/PCOS, har jeg ikke hørt. Men, PCOS/PCO kan medføre manglende EL, og derfor slår ikke EL-testen ut...
 
Ønsker deg masse lykke til hos gyn, det går nok bra, hun gir deg nok ikke opp!
 
Klem
 
ORIGINAL: tigergutt4

hei Alle dere flinke jenter stå på!!!

en ting som jeg lurere på, hvor mye overvekt er det snakk om før det kan virke inn på det med å bli gravid, 
- 5-10
- 10-20
- 20-30
- 30-40
-40-50
0sv.
selv er jeg 1,73 og veier nesten 70 kilo, i forhold til min BIM  er det ca 5 kilo for mye. kan dette virke inn???

bare spørr jeg er nysgjerrig.  

Jeg vet ikke akkurat hvor mye overvekt det er snakk om før sjansene for graviditet går ned, men jeg vet at du ikke er overvektig! Din BMI er 23.39, godt innenfor normalvektig!
http://www.slankenett.no/interaktivt/bmi.php
 
Jeg fikk nettopp selv vite at jeg MEST SANNSYNLIG har PSOC, det vil si at blodprøvene viser det, men min utvendige UL viste "fine eggstokker".
Jeg må vel gjennom en runde med innvendig UL kan jeg tenkte meg... Må på infertilitetsklinikken på St.Olavs.
Har ikke lyst til å høre at jeg må superslanke meg, veier per i dag 74 kg og er 160 cm høy. Så jeg begynte å kutte karbohydrater på lørdag og i dag er faktisk de trange klærne litt mindre trang og jeg har gått ned 1 kg. Kanskje tilfeldig, men det kan kanskje være noe i det der å kutte karbohydrater.
Problemet er at jeg ikke er særlig glad i kjøtt. [:(] Det jeg elsker mest overalt på jord er pasta og frukt, så tapet er jo enormt! [:@] Hva skulle jeg ikke ha gitt for å gomle i meg en kg med store runde fine blå druer som fås kjøt i butikken nå.
Er også veldig glad i knekkebrød og brød også, brød til mat er nammmmm. Brød dyppet i saus. Yummy yummy.

Ellers drikker jeg nesten bare Farris, så på væskefronten går det helt greit. Spiste litt sukker i dag da, hadde svigers og foreldre på besøk og de fikk browniekjeks. Gulpet innpå en selv og fy faaader så søtt det var. [:'(] Skal fortsette å unngå sukker helt, blir jo bare kvalmt når man faller for fristelsen og spiser godt da. [:)]
 
ORIGINAL: Thesi

Hei igjen jenter

Det er en liten stund siden jeg har vært her inne nå. Skal innrømme at jeg har vært/er laaaangt nede. Dette går mer inn på meg enn jeg ønsker å innrømme. Ikke er det bare tøft å være ufrivillig barløs, men det tar også på humøret å slanke seg og slutte å røyke. Når jeg fikk vite at jeg har PCOS i August veide jeg 98 kilo og jeg er 1,73 høy. Nå har jeg gått ned til 88 kilo (altså tatt av meg 10 kilo). Vet at jeg har et godt stykke igjen. Målet mitt er 73-75 kilo. Jeg trodde et mann skal veie 73 kilo hvis man er 1,73 høy.... hvis man er 1,68 høy skal man veie 68 kilo..... stemmer dette???????

Er veldig spent på hva gynekologen vil si i begynnelsen av Nov, siden Pergo fungerte så dårlig sist.... håper hun ikke gir meg opp eller sier at sjangsen min for å bli gravid er drastisk redusert....[:o]

Gynekologen sier også at eggeløsningstester ikke fungerer for de som har PCO / PCOS.... stemmer dette?

STÅ PÅ JENTER!!!!!!    STOR KLEM!!!!!!!


Dette er pga hormonene våre. Det står skrevet i bruksanvisningene også, iallefall på CB sine.
Jeg fikk påvist el på alle 4 pergo-kurene jeg gikk på ifjor. Testen slo ikke ut når jeg ikke hadde el.
Men etter graviditeten, så slår el-testen ut hver gang jeg tisser på den. Frustrerende [&o]
 
Heisann!!

Etter atte jeg fikk nr 1 fikk jeg PCOS. (av en eller merklig grunn!!???)
Men ble skikkelig dårlig behandla av gynekologen, han spurde om jeg ville ha flere barn, og det ville jeg seff. Da fikk jeg slengt i trynet atte det kunne jeg ikke!?! Fikk også beskjed om og reise hjem g slanke meg!! Ble skikkelig lei meg, fikke heller ikke forklart så nøye om hva det innebar å ha PCOS, så det måtte jeg finne ut selv på nettet.....der fant jeg også ut atte jeg kunne gå på pergo. Tok kontakt med fastlegen min og forklarte situasjonen, fikk utskrevet pillene og gjikk på denne "kuren" i to mnd og ble gravid med nr 2!!!![:D]

Så alle der ute som lider av det samme.....ikke gi opp håpet!!!!
 
Huff da, det var jo en dårlig behandling å ha fått.
 
Jeg er nettopp tilbake fra gynekologen (mer utfyllende referat i dagboka) og har fått bekreftet det han kaller "dårlig eggløsning". Jeg har PCO(S). Han sa at det var ingen grunn til bekymring, jeg får pergo, og eggstokkene er visstnok lette å stimulere, så det er absolutt sjangs for at dette skal gå helt fint.
 
Jeg fikk også råd om å ikke bli feit, for for hly vekt ville hindre eggløsningen igjen i ettertid. For meg som veier 50 kilo og er på grensen til undervektig virker det som et noe merkelig råd, men greit, OM jeg blir gravid skal jeg forsøke å ikke legge så mye på meg. Frem til den tid spiser jeg det jeg vil av sjokolade og potetgull, for det har jeg gjort i mange år, og er altså likevel ikke akkurt tykk... Legger rett og slett ikke på meg noe særlig jeg.
 
Men PCO(S) er ikke det samme som at man ikke kan bli gravid nei!
 
Hei igjen jenter:)
Ja, nå skal jeg snart begynne med Pergo igjen (tror jeg).  Sist Pergo kur gikk jo rett i vasken (fikk mens istedet for eggeløsning[:@] på dag 4 av Pergo kuren ). Fikk beskjed om å ringe gynekologen i begynnelsen av November-før jeg begynner med Pergo. Lurer på om hun vil prøve noe annet, siden jeg reagerte så rart...!??! VELDIG spent på hva hun sier i morgen!!!!  Tok en gravi-test i dag- NEGATIV[:(] Sist mens var 04Okt....    Ingen tegn til mens nå...så lurer på når jeg skal begynne med Pergo og er redd for å få mens igjen når jeg tar Pergo. Har dere opplevd det samme eller har dere noen forslag til hvordan jeg skal gjøre dette?
 
Tusen takk for alle tilbakemeldinger!!!! Lurer på hva jeg skulle gjordt uten dere og dette foraet!!!!!!!
 
Stor klem[:)]
 
Hmm, det normale er jo at man begynner med pergo på dag 5 av syklusen omtrent, så å få mens av dem er jo en veldig merkelig reaksjon ja. (HAR enda mens på dag 5 jeg, men å FÅ NY så fort ville være rart...)
 
Har ikke tatt en enste pergopille selv enda, skal begynne på det neste syklus (om bare denne kan ta slutt en gang da...) så jeg har ikke mange gode forslag til hva du skal gjøre, anbefaler at di ringer gynekolgen som avtalt jeg, og hører hva hun anbefaler.
 
Lykke til!
 
Hei!

Jeg sliter med pcos, mensen hver 6-7 mnd, overvekt, kviser og uønsket hårvekst..
Men etter 2 år med prøving fikk vi en gutt i 2005 og etter nye 15 mnd med prøving fikk vi ei jente nå i oktober 2007..
Så det er mulig og vil bare ønske dere lykke til alle samme..
 
Tok av 15 kg i fjor høst før jeg ble gravid ved at jeg spiste lav karbo, skal starte på igjen nå for det er enda noen kg som burde forsvinne..
 
var akkurast på 6 ukers kontroll og ble enig med legen om å droppe prevensjon, siden vi har lyst på 3 barn..Men vi blir nok ikke aktive prøvere igjen før til august 2008..
 
 
 
hei dere..
 
no har æ sotte å læst ka dokker skriv. e forvirra. har og pcos, veie 100 kg å har fått beskjed om å gå ned t minst 94 kg for at utredninga og prøverør kan gjøres. æ har gått på 5 pergokura. ingen virkning. m metformin kan æ ikke forlat huset pga at alt æ gjør e å sitt på do når æ bruke d. å kiloan e fortsatt dær.
 
slit m en alvorli depresjon å har fra lægen min fått stræng beskjed om å bynn å ta vare på mæ skjøl. har vært så langt ned at tanken på å ta livet mitt ikke va langt unna.
 
alle rundt mæ e blitt gravid eller har fått unga... bli gal å e sinnsykt sjalu...
 
nån som har nå råd t kordan man kan gå ned i vækt? eller å bli gravid?
 
Back
Topp