Pcos

MarieL

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Utmarsj 2024
Aprilspirene 2024❤️
Hei! Var hos priv gynekolog istad, og fant ut at jeg har pcos.. fikk resept på primolut ta en pille morgen og kveld. Noen erfaringer? Noen som har pcos og fått barn? Hvor lang tid?

Hei :) Jeg har tatt fire kurer med Primolutt, de gir mensen :)
Jeg har PCOS, fikk diagnosen som 14 åring, og har prøvd å få barn siden jeg var 18, er nå 29 år, men er i gang med IVF nå :)
Har hatt to års pause og samboerbytte i mellomtida, men blitt mange år her som prøver.

Hei :) Jeg har tatt fire kurer med Primolutt, de gir mensen :)
Jeg har PCOS, fikk diagnosen som 14 åring, og har prøvd å få barn siden jeg var 18, er nå 29 år, men er i gang med IVF nå :)
Har hatt to års pause og samboerbytte i mellomtida, men blitt mange år her som prøver.
Og ingen graviditet?

Har også PCOS, og prøvd å bli gravid i 2,5 år. Men her er også mannlig faktor, så skal ikke si at det bare er PCOS som har skyld i at vårt ønske enda ikke er oppfylt.

Det er også flere med PCOS som ikke har slitt like mye som oss for å bli gravid, så det er absolutt håp [emoji4] Letrozol ga meg stabile sykluser og eggløsning. Men når mannen har nedsatt sædkvalitet så hjalp ikke det. Kan godt hende vi hadde klart å bli gravid med Letrozol dersom sædkvaliteten var normal.

Jeg knakk sammen når de fant it at jeg hadde pcos, og mange katastrofetanker fløy gjennom hodet. Men etter hvert som jeg fikk satt meg inn i det, roet jeg meg ned og aksepterte at vår vei til graviditet kan være vanskeligere enn hos andre, men det er absolutt ikke umulig! Med litt hjelp er det svært mange PCOS-babyer der ute [emoji173]️[emoji173]️

Hei :-)

Ingen erfaring med den pillen du har fått. Men, har hatt pcos-diagnosen i 3 år nå. Gikk på yasmin ppiller fram til juli 2017. Kuttet pillen og ble gravid i desember 2017, og har termin nå i september :-)

Vi valgte å ikke teste etter eggløsning men ville heller ta ting litt som de kom det første året. Fikk beskjed om å ta kontakt med gynekolog for videre utredning dersom jeg ikke ble gravid innen ett år, men det fikk vi altså ikke behov for :-)

La vær med å bli for skremt av alle med PCOS her inne som har kjempet lenge. Det er ofte først når man har problemer at man havner inne på et forum, så vi er jo litt overrepresentert :)
Min mor har også PCOS og hun fikk 3 barn uten hjelp, så det er ikke alle som sliter like mye.

Jeg sluttet på pillen i desember 17, men mensen gadd ikke å komme. Har akkurat gått på trisekvens for å fremprovokere blødning, og det funket! Så nå får vi hjelp med hormonstimulasjon for å garantere eggløsning, sånn at vi fremdeles kan prøve på egenhånd hjemme :)

Hei :)

Ingen erfaring med den pillen du har fått. Men, har hatt pcos-diagnosen i 3 år nå. Gikk på yasmin ppiller fram til juli 2017. Kuttet pillen og ble gravid i desember 2017, og har termin nå i september :)

Vi valgte å ikke teste etter eggløsning men ville heller ta ting litt som de kom det første året. Fikk beskjed om å ta kontakt med gynekolog for videre utredning dersom jeg ikke ble gravid innen ett år, men det fikk vi altså ikke behov for :)

Datt over denne tråden på nye innlegg forresten. La ikke merke til hvilket underforum den tilhørte.. :oops:

Har PCOS, og endte opp med ivf etter flere pergotime kurer (tror ikke pergotime blir brukt lenger). Vært gjennom 6 ferskforsøk, der et ble avbrutt, hatt 10 innsett, 4 positive tester og 3 SA. Det 10. innsettet resulterte i en gutt som kom i fjor sommer, 6 år etter vi kuttet prevensjon.

Back
Topp