pcos...

Solo super

Elsker forumet
VIP
Er det noen som har blitt værre etter de har fått barn?

altså sykere? er helt utmattet jeg og hormonene løoer løpsk FÅTT 2 SORTE HÅR PÅ "BRYSTKASSA" også men de matcher jo bare resten av håra på den delen av kroppen[:'(]

Har mye vondt i magen,svimmel,kvalm...rett å slett som å ha innfluensa annenhver dag...

ORIGINAL: Masallah xxl

Er det noen som har blitt værre etter de har fått barn?

altså sykere? er helt utmattet jeg og hormonene løoer løpsk FÅTT 2 SORTE HÅR PÅ "BRYSTKASSA" også men de matcher jo bare resten av håra på den delen av kroppen[:'(]

Har mye vondt i magen,svimmel,kvalm...rett å slett som å ha innfluensa annenhver dag...

Dette kan jeg faktisk kjenne meg veldig igjen i, men har faktisk ikke tenkt tanken en gang, at det kan være pcos-relatert. Dette skal jeg gruble litt på...

Har du tenkt å diskutere det med lege eller noe?

Jeg har nok blitt verre, spesielt på dette at jeg ikke lengre "tåler" hormonell prevensjon. Det er MYE vanskeligere å gå ned i vekt, men det kan jo også påvirkes av alderen min da...

Jeg har det.. MEn har blidt MYE bedre etter graviditeten.. MErker ikke noe mer.. HAr nok vært veldig heldig. Var på sykehuset støtt og statig før da jeg sleit med store smerter nedentil.

hårveksten har om mulig blitt enda værre..  har svarte hår på magen!!  ser ut som kjønnshårene har vokst seg oppover.. :(     

har pcos jeg også..vet ik. hvordan tilstanden er nå,nåsom jeg har gått ned mange kilo..begge gnangene ble jeg gravid etter slankeraidene mine..brukt 13 år på å få mine 2 gutter..eldste blir 5 om 3 mnder..

jeg merker nesten ikke PCOS'en nå etter jeg fikk snuppa. Nå har jeg også gått betraktelig ned i vekt, så kan jo ha med det å gjøre

Akkurat som jeg hadde det. Men en tab Metformin pr dag + lavkarbo fjernet alt..deilig! [:)]

Takk for svar,får prøve å komme meg ned i vekt å se om det hjelper....

Mage smerter har jeg hatt så lenege jeg kan huske,tynnere eller feit[8D] men når jeg er gravid er jeg jo frisk som en fisk og vekta er så utrolig stabil tiltross for at jeg spiser mer...

ORIGINAL: slisabeth

Mage smerter har jeg hatt så lenege jeg kan huske,tynnere eller feit[8D] men når jeg er gravid er jeg jo frisk som en fisk og vekta er så utrolig stabil tiltross for at jeg spiser mer...

Rart å se flere har opplevd det samme. Jeg var også frisk under svangerskapet, vekta gikk ned, mindre hårframkomst, mindre kviser og renere hud.

Akkurat samme med meg!

Er det forresten lavkarbo som er beste maten å spise når man har pcos? Både for å gå ned i vekt og for å bedre pcos symptomene?

Jeg ser ikke ut i trynet for tiden - ville gladelig byttet huden min med HVILKEN som helst annen person på jorden... Og så er jeg så heldig at hårveksten har økt også... [:'(]
Følte meg SÅ flott under graviditeten - huden var fin og hårveksten omtrent ikkeeksisterende! Nå står vekten på stille, og jeg har fremdeles 10 kg som skulle vært av før jeg er tilbake i før-gravid-vekt... Og 10 til for å komme ned i superfinslank-vekt... [&o] Kommer nok til å slite - kan ikke slutte å spise heller [:@]

Metformin - kan man få det når man ammer?? Kan jo ikke gå på p-piller akkurat, som er det som pleide å hjelpe...

ORIGINAL: Melina_

Er det forresten lavkarbo som er beste maten å spise når man har pcos? Både for å gå ned i vekt og for å bedre pcos symptomene?

Det er det beste ja. Men, for meg som vet at jeg ikke kan leve på lavkarbo i særlig lang periode, så velger jeg likevel å gå ned vha kcal fordi det er det jeg kan leve med resten av livet...

ORIGINAL: slisabeth

Jeg ble verre etter jeg fikk barn ja. Mye vanskeligere å holde vekta stabil, enda sjeldnere mens, og når jeg får mens blør jeg i ukevis, enda mer hårvekst, osv osv. Jeg hater pcos.

Sign sign sign sign. Møkk. [&o]

Ja samme her, jeg veier en del mer enn jeg gjorde før nå, men jeg har alltid vært plaget med smerter. Nå er det ekstra ille med behåring og enda sjeldnere mellom mens. Under graviditeten var jeg også helt frisk og i superform.

Jeg var til Ezster Vanky i fjor høst for å høre om det var noooe som helst som kunne holde hormonene i sjakk, men jeg fikk bare beskjed om å gå ned så så mange kilo og det at jeg var plaget som slank og var ikke av noe interesse. (Jeg var slank da jeg fikk utredning for pcos i 2008, og jeg var godt plaget da og)
Så jeg betalte 900,- for å få vite noe jeg var fullstendig klar over sjøl og har mistet helt håpet om at jeg skal bli kvitt magesmertene. [&o]

ORIGINAL: En liten morellskatt

Jeg ser ikke ut i trynet for tiden - ville gladelig byttet huden min med HVILKEN som helst annen person på jorden... Og så er jeg så heldig at hårveksten har økt også... [:'(]
Følte meg SÅ flott under graviditeten - huden var fin og hårveksten omtrent ikkeeksisterende! Nå står vekten på stille, og jeg har fremdeles 10 kg som skulle vært av før jeg er tilbake i før-gravid-vekt... Og 10 til for å komme ned i superfinslank-vekt... [&o] Kommer nok til å slite - kan ikke slutte å spise heller [:@]

Metformin - kan man få det når man ammer?? Kan jo ikke gå på p-piller akkurat, som er det som pleide å hjelpe...

en skal ikke bruke de når en ammer.

Back
Topp