Pcos og sen eggløsning

Babyfever2023

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei!
Er det noen her inne som har pcos og opplevd å ha sen eggløsning og likevel blitt gravid? På hvilken CD eventuelt? Tok du da også støttemedisiner? (Metformin, Provera, Letrozol ell.l.)
Takker på forhånd for alle svar :)

Hei! :)
Jeg har pcos.. tar metformin 2/3x850 daglig. De 2 første satt på første pp, så jeg vet ikke hvordan syklusen var da. (Må ha metformin for å få el) vi er i pp5 på prøvingen av nr 3, el på cd 22. Jeg synes det er veldig sent, kjedelig å vente i 3 lange uker på el! nå er det 6 år siden jeg ble gravid med minste, kanskje det har noe å si også :confused005
Har dere prøvd lenge? Når i syklusen har du el?

Hei! :)
Jeg har pcos.. tar metformin 2/3x850 daglig. De 2 første satt på første pp, så jeg vet ikke hvordan syklusen var da. (Må ha metformin for å få el) vi er i pp5 på prøvingen av nr 3, el på cd 22. Jeg synes det er veldig sent, kjedelig å vente i 3 lange uker på el! nå er det 6 år siden jeg ble gravid med minste, kanskje det har noe å si også :confused005
Har dere prøvd lenge? Når i syklusen har du el?
Takk for utfyllende svar!
Jeg aner ikke når jeg har el! Tatt blodprøver hos gyn nå de to siste syklusene og progesteron har ikke økt, mao eggløsning skjedde ikke. Jeg begynte på Metformin i april og har ikke merket noe av det egenlig. Nå den siste runden tok jeg Provera og fikk mensen kjapt. Det var første gang på Letrozol også men el skjedde ikke dessverre.. jeg er på CD38 idag men fortsatt ikke tegn til hverken eggløsning eller TR. Jeg håper fortsatt at temp plutselig skal øke og el-slim skal dukke opp igjen før tanta. Jeg føler kroppen har prøvd nå, men får det ikke til.
Ps: har ei lita jente på 1,5 år nå og ble gravid innen 6 mnd etter p-spiller sist gang. Jeg kan heldigvis ha eggløsning, samt er en god match med mannen. Begynner bare å bli SINNSYKT utålmodig når jeg ikke aner noen ting..

Hei. Jeg har ikke pcos men sliter med uregelmessige sykluser, el kommer på alt fra cd 21 til cd 40… Startet på metformin i januar, ble litt bedre med el på cd 21-23. I mars startet jeg med letrozol, og ble gravid på andre runde. Første runde ble enkel dose uten noe effekt og ingen eggløsning, andre runde ble dobbel dose letrozol og el kom på cd 14, og jeg ble gravid. Mistet desverre i MA for ca 3 uker siden. Så er i gang med metformin og letrozol igjen nå :)

Takk for utfyllende svar!
Jeg aner ikke når jeg har el! Tatt blodprøver hos gyn nå de to siste syklusene og progesteron har ikke økt, mao eggløsning skjedde ikke. Jeg begynte på Metformin i april og har ikke merket noe av det egenlig. Nå den siste runden tok jeg Provera og fikk mensen kjapt. Det var første gang på Letrozol også men el skjedde ikke dessverre.. jeg er på CD38 idag men fortsatt ikke tegn til hverken eggløsning eller TR. Jeg håper fortsatt at temp plutselig skal øke og el-slim skal dukke opp igjen før tanta. Jeg føler kroppen har prøvd nå, men får det ikke til.
Ps: har ei lita jente på 1,5 år nå og ble gravid innen 6 mnd etter p-spiller sist gang. Jeg kan heldigvis ha eggløsning, samt er en god match med mannen. Begynner bare å bli SINNSYKT utålmodig når jeg ikke aner noen ting..
Huff, jeg føler så med deg, grusomt når det ikke skjer noe!! Har dere en plan videre?
Det tar jo evig tid om du skal ha el på cd 45 f.eks hver gang..
Blir slitsomt med all aksjeleggingen også, når det er så usikkert..

Hei. Jeg har ikke pcos men sliter med uregelmessige sykluser, el kommer på alt fra cd 21 til cd 40… Startet på metformin i januar, ble litt bedre med el på cd 21-23. I mars startet jeg med letrozol, og ble gravid på andre runde. Første runde ble enkel dose uten noe effekt og ingen eggløsning, andre runde ble dobbel dose letrozol og el kom på cd 14, og jeg ble gravid. Mistet desverre i MA for ca 3 uker siden. Så er i gang med metformin og letrozol igjen nå :)
Dette gav meg håp så kanskje jeg skal prøve om jeg kan ta dobbeldose neste syklus da. Tusen takk for svar <3

Huff, jeg føler så med deg, grusomt når det ikke skjer noe!! Har dere en plan videre?
Det tar jo evig tid om du skal ha el på cd 45 f.eks hver gang..
Blir slitsomt med all aksjeleggingen også, når det er så usikkert..
Det er akkurat det! Jeg stoler jo mest på BBT målingene samt el-slim jeg nå. Skal pushe litt på dobbeldose Letrozol neste runde nå for å få egget til å slippe. Veldig kjipt med så laaaange sykluser og få sjanser per år. Ihvertfall når eggløsningen ikke skjer en gang :(

Har blitt gravid på flere sene eggløsninger så det har ikke noe å si, MEN tar jo veldig lang tid for hver gang man får sjansen å prøve. Har slitt mye med lange sykluser opp gjennom årene men har ikke pco og de har aldri funnet årsak annet enn at p pillene nok klusser det til i lange tider etterpå :)

Sent svar, men jeg har fått EL på CD 26 i 34-dagers syklus. Har ikke blitt gravid. Har begynt med metformin nå, men jeg har normalt/lavt blodsukker, så det er vel heller noe usikkert hvor effektivt det vil være og jeg har BMI akkurat innenfor normalvekt. Begynner på letrozol ved neste menstruasjon, som er om 19 dager tipper jeg.

Jeg har pcos, skulle egentlig begynne på letrozol når vo prøvde første gang. Men så prøvde jeg temping en pp for å finne ut akkurat når jeg hadde el, å ble gravid på første forsøk med temping. Da hadde vi prøvd i 8 mnd

Back
Topp