Jeg har mest sannsynlig PCOS, og jeg fikk derfor beskjed om å begynne med Metformin. Resepten jeg fikk er på tabletter på 850mg (altså store tabletter), og jeg skal begynne med én daglig, for så å trappe opp til to etter en uke og så tre tabletter etter enda en uke. Dette skal jeg gå på til jeg evt blir gravid. Jeg synes dette høres forferdelig mye ut! 850mg x 3 på én dag.
Jeg har tatt én tablett daglig i to dager nå og har helt utrolige magesmerter om nettene, våkner flere ganger av at jeg ligger og vrir meg i smerte og må løpe på do selv om jeg ikke må på do... Jeg fikk jo beskjed om at det var vanlig med slike bivirkninger, men jeg må si jeg gruer meg til jeg skal øke dosen... Andre med slike store doser?
Jeg har tatt én tablett daglig i to dager nå og har helt utrolige magesmerter om nettene, våkner flere ganger av at jeg ligger og vrir meg i smerte og må løpe på do selv om jeg ikke må på do... Jeg fikk jo beskjed om at det var vanlig med slike bivirkninger, men jeg må si jeg gruer meg til jeg skal øke dosen... Andre med slike store doser?