PCOS og Letrozol/Femar

Frk1

Andre møte med forumet
Hei!

Dette er første gang jeg skriver i dette forumet, selv om jeg flere ganger har vært inne og lest.

Jeg er 30 år og har PCOS, gynekologen min har har sammenlignet eggstokkene mine med drueklaser. Jeg har stort sett gått på prevensjon, så har derfor ikke hatt noe naturlig syklus. Det siste 1,5året har vi vært i gang med søskenforsøk. Har et IVF-barn på 3år fra før av. Vi har vært gjennom 4 fryseforsøk, 1 inseminasjon og 2 avbrutte forsøk pga overstimulering - uten å bli gravide. Vi har ny time til egguthenting i tidlig mai, men vi får se hva som skjer i disse koronatider...

Nå i mellomtiden skal jeg teste ut Letrozol/Femar. Tok 1tab pr dag syklusdag 3-7 og bruker nå eggløsningstester, men foreløpig ingen el., og jeg har jo heller ingen syklus å gå ut ifra.. Er på syklusdag 14 nå.

Noen som vil dele erfaringer? Når fikk dere el med femar/letrozol? Og hvis jeg ikke får el, hva gjør jeg da? Kjenner det er veldig frustrerende med all denne uvissheten og ventingen...

Takk for svar♥️

Last edited:
Hei!

Dette er første gang jeg skriver i dette forumet, selv om jeg flere gnger har vært inne og leste.

Jeg er 30 år og har PCOS, gynekologen min har har sammenlignet eggstokkene mine med drueklaser. Jeg har stort sett gått på prevensjon, så har derfor ikke hatt noe naturlig syklus. Det siste 1,5året har vi vært i gang med søskenforsøk. Har et IVF-barn på 3år fra før av. Vi har vært gjennom 4 fryseforsøk, 1 inseminasjon og 2 avbrutte forsøk pga overstimulering - uten å bli gravide. Vi har ny time til egguthenting i tidlig mai, men vi får se hva som skjer i disse koronatider...

Nå i mellomtiden skal jeg teste ut Letrozol/Femar. Tok 1tab pr dag syklusdag 3-7 og bruker nå eggløsningstester, men foreløpig ingen el., og jeg har jo heller ingen syklus å gå ut ifra.. Er på syklusdag 14 nå.

Noen som vil dele erfaringer? Når fikk dere el med femar/letrozol? Og hvis jeg ikke får el, hva gjør jeg da? Kjenner det er veldig frustrerende med all denne uvissheten og ventingen...

Takk for svar♥️
Fikk sen eggløsning den gangen jeg ble gravid (5 enkeldose) så trodde egentlig at det var mislykket PP, for vi dro på ferie og droppet testene. En uke etter at vi kom hjem etter å ha vært borte i 10 dager så var testen positiv!! Og frøkna mi sitter ved siden av meg nå :)

jeg har uregelmessige og lange sykluser. Jeg fikk el på CD16 med enkeltdose letrozol :) Hvis du ikke får el med enkeltdose kan gynekologen øke doseringen.

Fått el på cd 13, 15, 16 og 18 med dobbel dose letrozol. Har ikke forsøkt enkel dose.

Ca dag 16, gikk som oftest på dobbeldose. Nå venter jeg på mensen (tatt provera) og tenker jeg skal kjøre på med trippeldose fra dag 3-7 :)

Tusen takk for alle svar! Er på syklusdag 19 i dag og fortsatt ingen EL. Gir det noen dager til før jeg ringer gyn., må nok øke dosen ja..

Back
Topp