PCOS er noe dritt!

Lille Mille

Gift med forumet
Føler meg som en tenåring.. blitt så kvisete og fæl i voksen alder [:(] Når jeg var tenåring hadde jeg aldri kviser, mens nå kommer de i tid og utide [:(] Vil ikke ha det!!! Er så stygg og er flau over å vise trynet mitt uten sminke [:(]

Noen av dere andre med pcos som sliter med det samme??? Håper ikke jeg er den eneste [:(]

Jepp samme her lille mille[&:]er veldig plagsomt,hår hårvekst oxo,det plager meg mer[:(]
sender deg en trøsteklem;)

Hva kan vi gjøre for å slippe dette ~~Laila~~?? [8|][:@] Vet jo at vekt redusering og sunt kosthold bidrar, men er det noe annet?? Hjelper det liksom å gå til hudpleier når det er hormonelt?? [8|]

Må få til et sånt minitreff i porsgrunn da ~~Laila~~, du har fremdeles lyst du??

har ikke fått påvist pco, men sliter selv med uren hud etter at jeg gikk på alle disse hormonene[&:]det er noe dritt[&:]

ORIGINAL: t.t.h.

har ikke fått påvist pco, men sliter selv med uren hud etter at jeg gikk på alle disse hormonene[&:]det er noe dritt[&:]

Det er ikke noe moro [:(] Legger så godt merke til hvor perfekt hud alle andre har når man føler seg så kvisete.. dårlig gjort!

lille mille: hvordan finner en ut at en har pco?tror aldri jeg har blitt sjekka for det[&:]

Væren*82.. hvordan var dette under svangerskapet ditt? Ble det verre, eller bedre??

Får håpe Glucophage kan hjelpe da [;)] Krysser fingrene for det jeg!

lille mille: hvordan finner en ut at en har pco?tror aldri jeg har blitt sjekka for det[&:]

Vanligvis så kan man jo få en pekepinn gjennom blodprøvene som blir tatt i utredningen, men mine prøver var helt normale. Så her ble diagnosen satt når vi var på sykehuset, og legen så det på UL.

Symptomer som uregelmessig mens, uren hud, uønsket hårvekst osv osv kan jo også være en pekepinn.

Tror nok de hadde sett det dersom du hadde hatt det altså.. så tror du slipper unna det [;)]

Jeg har vært plaget siden BARNESKOLEN med kviser og stygg hud. På ungdomsskolen gikk jeg først på en "mild" antibiotikakur (Tetracyklin) for å se om det hjalp, noe det ikke gjorde. Så gikk jeg over på en svindyr, nesten farlig antibiotika (Roaccutan, må ha sluttet på den i 6 mnd før en evnt graviditet f.x for ellers ble barnet misdannet... Sterke Saker...) og da ble jeg ganske fin i huden. Skulle få ordnet arr og sånn med laser via sykehuset, men plutselig var jeg borte i systemet deres sånn at jeg aldri fikk innkallinga til selve laseren. Og tok aldri kontakt igjen selv heller, så her sitter jeg da. Huden er ikke noe fin, i perioder helt jævlig, og jeg har en del arr. Legger ikke så mye merke til det selv i det daglige, men når jeg først begynner å studere i speilet har jeg lyst å knuse speilet[:(] Får fnatt å gå blant folk uten sminke, så det skjer omtrent aldri. P-pillene jeg brukte (Diane) hjalp også mye på huden, men de kommer jeg jo aldri til å begynne på igjen sånn sett. Trenger ikke p-piller jeg[:D]

Jeg har brukt rensekrem, ansiktsmaske og litt diverse fra M.D Formulations. Føler det har hjulpet litt i dårlige perioder. Men kan anbefale en tur til hudpleier der de også finner ut hvilke produkter som passer, så bestiller du produktene på eBay til en brøkdel av prisen[;)]

Du har visst litt av en historie her også du.. Er nesten litt redd for å gå til hudpleier til og med jeg.. de kommer til å syns jeg er kvalm [:'(]

Unner jo selvsagt ikke at andre skal ha det sånn, men gud så deilig å ikke være alene om det [8D]

ORIGINAL: Lille Mille

Vanligvis så kan man jo få en pekepinn gjennom blodprøvene som blir tatt i utredningen, men mine prøver var helt normale. Så her ble diagnosen satt når vi var på sykehuset, og legen så det på UL.

Symptomer som uregelmessig mens, uren hud, uønsket hårvekst osv osv kan jo også være en pekepinn.

Tror nok de hadde sett det dersom du hadde hatt det altså.. så tror du slipper unna det [;)]

Det skal du ikke si Lille Mille.. Ei her inne OG tanten min gikk gjennom 3 forsøk i det offentlige, gikk så privat og så fant ut at de hadde PCO[&o] Jeg har PCOS selv, men har heldigvis sluppet unna dette med uønsket hårvekst og kviser. I stedet har jeg en saftig midje og insulinresistens[:'(] PCOS er noe dritt jah!

ORIGINAL: Angelicka24

Det skal du ikke si Lille Mille.. Ei her inne OG tanten min gikk gjennom 3 forsøk i det offentlige, gikk så privat og så fant ut at de hadde PCO[&o] Jeg har PCOS selv, men har heldigvis sluppet unna dette med uønsket hårvekst og kviser. I stedet har jeg en saftig midje og insulinresistens[:'(] PCOS er noe dritt jah!

Nei jeg vet.. ingen ting er sikkert i kroppen spør du meg. [8|] Kan selvsagt aldri si at man ikke har det, men man er iallefall heldig som slipper unna mange av de typiske symptomene. Men når det er sagt, så er det kjedelig å aldri få noen diagnose når det tross alt er noe galt.

Du har visst litt av en historie her også du.. Er nesten litt redd for å gå til hudpleier til og med jeg.. de kommer til å syns jeg er kvalm [:'(]

Unner jo selvsagt ikke at andre skal ha det sånn, men gud så deilig å ikke være alene om det [8D]

Ja historien min i legejournaler pga huden er lang...
Tror du er tullerusk, hudpleierne har garantert sett ting som er værre enn det[:D]
En periode jeg var veldig flink gikk jeg ett par ganger på noen måneder til hudpleieren for rensing av huden, og det var verdt pengene uten tvil. Men så faller det bort og det blir tiltak å komme seg dit igjen. Men ta deg en tur og få rens + spør hva de anbefaler for deg. Så sier du at du skal ønske deg produktene i bursdagsgave mens du egentlig bestiller de billigere på nettet[:)]

Det minner meg på at jeg må bestille meg time hos hudpleieren igjen, har gavekort der jeg må utnytte[:)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Ja historien min i legejournaler pga huden er lang...
Tror du er tullerusk, hudpleierne har garantert sett ting som er værre enn det[:D]
En periode jeg var veldig flink gikk jeg ett par ganger på noen måneder til hudpleieren for rensing av huden, og det var verdt pengene uten tvil. Men så faller det bort og det blir tiltak å komme seg dit igjen. Men ta deg en tur og få rens + spør hva de anbefaler for deg. Så sier du at du skal ønske deg produktene i bursdagsgave mens du egentlig bestiller de billigere på nettet[:)]

Det minner meg på at jeg må bestille meg time hos hudpleieren igjen, har gavekort der jeg må utnytte[:)]

Kanskje jeg rett og slett skal unne meg selv behandling hos en hudpleier ja.. [:)] Godt at du kom på at du må bruke gavekortet ditt da [;)] Nå skal jeg sjekke litt rundt her i byen jeg.. vil jo ha den beste av de beste [:D]

Hva kan vi gjøre for å slippe dette ~~Laila~~?? [8|][:@] Vet jo at vekt redusering og sunt kosthold bidrar, men er det noe annet?? Hjelper det liksom å gå til hudpleier når det er hormonelt?? [8|]

Må få til et sånt minitreff i porsgrunn da ~~Laila~~, du har fremdeles lyst du??

Selvfølgelig har jeg lyst[:D][:D]
Vet sannelig ikke hva man gjøre jeg for å bedre huden...Men mulig det kan bedre litt hvis man prøver å gå til en hudpleier[:)]Jeg spurte gynekologen min hva vi med pco og som sliter med hårvekst og uren hud kan gjøre,og hun sa hun pleier å skrive ut resept på diane(p-piller for pco damer)men d funker dårlig når man ønsker å bli gravid da[8D][;)]
Etter jeg fikk Tobias satte jeg inn hormonspiral pga at den ville minske blødningene mine,men fytti huden ble mye verre med den enn føre[:'(]godt den er borte nå...

har ikke pco(s) men har symptomer på det.. å jeg har fått mye mere kviser i voksen alder.. hadde nesten ingenting før å nå har jeg blitt hardt ramma.. å så pørver man å dekke det med sminke men da blir huden enda mere feit å visete[:'(] hater d[&o]

Nesing.. du og?

Hva er det vi ikke må igjennom? Uff... det er ikke noe trivelig i det hele tatt! Og du har jo virkelig prøvd ting for dette du da.. håper det er en mirakelkur mot dette der ute i den store vide verden.. for å føle seg så stygg at man bare vil gjemme seg det er ikke noe gøy.

Nå er jeg ekstremt fokusert på dette da.. har sikkert litt med depresjonen min å gjøre også selvsagt.. for inne i mitt hodet er alt trist, stygt og negativt for tiden [:(]

Gleder meg til å møte deg til lørdag Nesing [;)] Du er min mentor du.. det har du alltid vært! [:D]

ORIGINAL: ~~Laila~~

Vet sannelig ikke hva man gjøre jeg for å bedre huden...Men mulig det kan bedre litt hvis man prøver å gå til en hudpleier[:)]Jeg spurte gynekologen min hva vi med pco og som sliter med hårvekst og uren hud kan gjøre,og hun sa hun pleier å skrive ut resept på diane(p-piller for pco damer)men d funker dårlig når man ønsker å bli gravid da[8D][;)]
Etter jeg fikk Tobias satte jeg inn hormonspiral pga at den ville minske blødningene mine,men fytti huden ble mye verre med den enn føre[:'(]godt den er borte nå...

Det er godt den spiralen er bortevekk nå [;)] Og de p-pillene er jo uaktuelt for oss begge.. iallefall for øyeblikket [;)]
Tror jeg skal ringe til hun hudpleieren i porsgrunn jeg.. Tror det er Lindas hudpleie eller noe sånt.. skader jo iallefall ikke..

Kanskje Jimmys hadde vært et fint sted for vårt minitreff?? Eller et annet fint sted nede på brygga?

ORIGINAL: bling87

har ikke pco(s) men har symptomer på det.. å jeg har fått mye mere kviser i voksen alder.. hadde nesten ingenting før å nå har jeg blitt hardt ramma.. å så pørver man å dekke det med sminke men da blir huden enda mere feit å visete[:'(] hater d[&o]

Har du blitt sjekket for om du har det da?? Siden du har symptomer og sånn tenker jeg på. Det er ikke noe gøy! Kjenner igjen det der med å dekke over med sminke som igjen bare gjør det enda verre.. men allikevel kan jeg ikke vise meg uten sminke!

Heldigvis så har vi mannfolk som elsker oss for den vi er da [:D] Og de er jo så gode å snille!

ORIGINAL: ~~Laila~~

Det er godt den spiralen er bortevekk nå [;)] Og de p-pillene er jo uaktuelt for oss begge.. iallefall for øyeblikket [;)]
Tror jeg skal ringe til hun hudpleieren i porsgrunn jeg.. Tror det er Lindas hudpleie eller noe sånt.. skader jo iallefall ikke..

Kanskje Jimmys hadde vært et fint sted for vårt minitreff?? Eller et annet fint sted nede på brygga?

Ja ved brygga ett sted hadde vært kos,spesiellt hvis vi har været med oss[;)]Jimmys er greit,veldig fint på Jonas B.Gundersen oxo[;)](tror jeg d het)

Back
Topp