PC og mobil til barn

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Når er barnet gammal nok/moden til å få pc og eller mobil?
Vi har ei jente på 8,5 år og lurer litt på om ho skal få pc til jul. Ikkje store greier, men slik at ho kan læra seg litt og få brukt desse dataspela ho har liggande.
Ho har iPod og iPad frå før, er arvegods.
Samtidig synes eg ho er litt ung til pc.

Kva er din meining?

Vår på 8.5 år har minipc. Hatt i ett år eller to. Men uten nett da. Så går i skriving og kabal der :p Syns hu er litt lita for å cruise rundt på nett ja.

Mobil fikk hu til 8 årsdagen. Har ikke hustlf og hu er alene etter skolen. Greit å få tak i hverandre da :)

Syns det er greit med pc, men med kontrollert bruk ;)

Min gutt fikk mobil til 10års dagen, og ipad til jul når han var 9,5 år.

Vesla er bare to år, men tanken min er at mobil er greit å
Få når man slutter på SFO og man ikke har hustlf. Slutter ikke barna i 4.klasse?
Kanskje dumt spm, men hva skal barnet med pc om det har iPad? Gjør de ikke samme nytten? Eller er det mtp spill og sånn?

Her gjør andreklassingen halvparten av leksene sine på Pc og nett. Derfor vurderer vi at hun skal få en som er litt lettere enn min Mac som er ment som designverktøy.

Men tror ikke jrg hadde giddet ennå dersom hun inne brukte pc så mye på skolen.

Vesla er bare to år, men tanken min er at mobil er greit å
Få når man slutter på SFO og man ikke har hustlf. Slutter ikke barna i 4.klasse?
Kanskje dumt spm, men hva skal barnet med pc om det har iPad? Gjør de ikke samme nytten? Eller er det mtp spill og sånn?

Ho har ein del pc spill som ho ikkje får på iPad. Også har du mulighet til Word osv.

Back
Topp