Pavlova??

*Kula*

Elsker forumet
Noen med god oppskrift på den ? Har aldri laget den men har lyst til å prøve :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dette er oppskriften jeg bruker:

4 eggehviter
200 g sukker
0,5 ts vineddik
1,5 ss maizena
Pisk eggehvitene stive. Tilsett sukkeret under fortsatt pisking og pisk til du får en tykk og stiv marengs (lenge, ca 20 min i mikseren). Bland forsiktig i eddik og maizena.

Ha marengsen på bakepapir og lag det til en rund kake ca 22 cm i diameter (vet noen tegner av en kakeform på bakepapirert for å ha å se etter, jeg har alltid tatt det på ca-mål). Sett kaken midt i ovnen som er forvarmet til 180°C og skru temperaturen ned til 150°C. Stek kaken i ca 1 1/2 time før du skrur av varmen og setter ovnsdøren på gløtt. Kaken bør få stå i ovnen til den er helt kald. (kan godt lages dagen i forveien og stå i ovnen over natta)

Fyllet has på rett før servering: 3 dl kremfløte og 3 ts vaniljesukker til krem. Fordel kremen på toppen av kaken og pynt med friske bær og frukt i massevis. Her er jordbær og kiwi en populær variant, men kan jo ha på det du vil..... :)

Anbefaler krem pisket av creme fraiche, sukker og noen dråper lime eller sitron. Marengsen i seg selv er veldig søt så en frisk syrlig krem passer best synes jeg

Jeg har akkurat laget Pavlova for første gang ! ImageUploadedByBV Forum1399478588.324469.jpg Fikk faktisk mye skryt av den. Jeg pisker krem og blander inn litt vaniljekrem i og topper det hele med jordbær, blåbær og bringebær. Mmm ! Brukte bare eggehviter, sukker og maizenna jeg. Den ble spør utenpå og deilig myk inni.

Blir ikke siste gangen jeg lager den !

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp