Vår vei til nr 3 ble mye lengre enn jeg så for meg! Jeg kastet pillene i Januar 2023, og når jeg ser tilbake (mas 2024) så teller jeg 3 eggløsninger fra januar til november. Jeg har PCOS og tar 3x850 metformin pr dag, men det var ikke til mye hjelp denne gang. Sykluser fra 32-85 dager.
I november 2023 fikk jeg provera og letrozol av gynekologen, så 30.11 på cd 18, hadde jeg endelig el igjen. Jeg ble gravid men mistet 4+6. Så ble det ny runde med dobbel letrozol fra cd 5-9, el på cd 19 denne gang. Ble gravid igjen men mistet 4+5.
Fortsatte med Letrozol til mai, totalt 6 pp'er. Etter det har kroppen fungert fint uten. Jeg tror jeg ble litt "overstimulert" av Letrozol til slutt, kroppen tullet veldig de 2 siste gangene med letrozol og frem til august. Hadde el smerter i nesten 2 uker og el kom tidligere enn den pleier (cd 15-17).
I september 2024 startet jeg med Q10, 400 mg daglig. I oktober økte jeg til 600 mg daglig.
Sluttet med Q10 i februar 25.
Januar 23 - Gravid
kjemisk
Februar - november 23 - ikke gravid
desember 23 - Gravid
mistet 4+6
januar 24 - Gravid
mistet 4+5
februar 24 - ikke gravid
mars 24 - Gravid
mistet 4+2
april 24 - ikke gravid
mai 24 - (siste med letrozol) ikke gravid
juni 24 - ikke gravid
juli 24 - ikke gravid
august 24 - Gravid
kjemisk
september 24 - ikke gravid
oktober 24 - ikke gravid
november 24 - ikke gravid
Desember 24 - ikke gravid
Januar 25 - Letrozol & Ovitrelle - ikke gravid
februar 25 - Letrozol & Ovitrelle -
‐--------------------‐-----------------------------------------------
Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang
Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-7x) så er jeg ganske lei!!
Kort og greit hva jeg har prøvd:
- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/agnus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 1x2 tab daglig
Myo-inositol 2x2 tab daglig
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne -
Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b 12, e vitamin, nac, omega 3, selen + sink.
I november 2023 fikk jeg provera og letrozol av gynekologen, så 30.11 på cd 18, hadde jeg endelig el igjen. Jeg ble gravid men mistet 4+6. Så ble det ny runde med dobbel letrozol fra cd 5-9, el på cd 19 denne gang. Ble gravid igjen men mistet 4+5.
Fortsatte med Letrozol til mai, totalt 6 pp'er. Etter det har kroppen fungert fint uten. Jeg tror jeg ble litt "overstimulert" av Letrozol til slutt, kroppen tullet veldig de 2 siste gangene med letrozol og frem til august. Hadde el smerter i nesten 2 uker og el kom tidligere enn den pleier (cd 15-17).
I september 2024 startet jeg med Q10, 400 mg daglig. I oktober økte jeg til 600 mg daglig.
Sluttet med Q10 i februar 25.
Januar 23 - Gravid
Februar - november 23 - ikke gravid
desember 23 - Gravid
januar 24 - Gravid
februar 24 - ikke gravid
mars 24 - Gravid
april 24 - ikke gravid
mai 24 - (siste med letrozol) ikke gravid
juni 24 - ikke gravid
juli 24 - ikke gravid
august 24 - Gravid
september 24 - ikke gravid
oktober 24 - ikke gravid
november 24 - ikke gravid
Desember 24 - ikke gravid
Januar 25 - Letrozol & Ovitrelle - ikke gravid
februar 25 - Letrozol & Ovitrelle -
‐--------------------‐-----------------------------------------------
Det har egentlig aldri slått meg å lage en dagbok. Men da jeg googlet alt jeg kunne av triks for å bli gravid/korte ned syklus så syntes jeg det var så nyttig og kjekt å lese om erfaringer, så jeg oppretter en selv og håper det kan hjelpe noen andre googlere en gang
Jeg har PCOS. Da vi prøvde på nr 1 hadde jeg ikke el uten metformin. Etter oppstart på metformin ble jeg gravid i pp 1, samme med nr 2. Men, nr 3 lar vente på seg og med lange sykluser (35-7x) så er jeg ganske lei!!
Kort og greit hva jeg har prøvd:
- Salvie te, 1 kopp til dagen fra ca cd 3-13. Dette hjalp meg ingenting. (Pass på å ikke drikk mer, da kan du bli ganske dårlig med oppkast osv )
- vitex/agnus castus dråper 40 dråper i et glass vann hver morgen frem til el - usikker om det var tilfeldig eller om det var pga dråpene, syklusen min ble dobbel så lang med disse, så det prøver jeg ikke igjen.
Maca 1x2 tab daglig
Myo-inositol 2x2 tab daglig
Silicea 1 tab daglig, for å gi en tykkere slimhinne -
Utenom det tar jeg D & C vitamin, folsyre, metformin, mangan, b 12, e vitamin, nac, omega 3, selen + sink.
Last edited:

Skulle ønske det var null stress å bestemme seg og bli enige 

men hvis jeg sammenligner fra den pp'en jeg tempet hele syklusen, så ser det ikke ut som jeg har hatt el enda
men jeg ser at jeg ikke kan stole på el testene.. jeg har notert ned hver dag, men el-symptomene har blitt mindre og mindre, nå kjenner jeg noe på selve el dagen. El slim ser jeg ikke noe til..