Pastasalat

Jeg tenker at det er masse som er godt oppi :DMango, fetaoost, soltørket tomat, ulike typer salatblader, kylling, agurk, mais, jordbær, pinjekjerner, pasta ;) , tomat, :rolleyes: Kanskje en dæsj med balsamico for å få frem smaken på frukt/grønnsakene. Eple er også veldig godt, og ulike typer kesam til (søte smaker for salater med frukt i, og naturell/dipsmak for salater med kylling. :joyful: men hadde kanskje vært forsiktig med miksen jordbær og mango med bbq-marinert kylling :wideyed: Eller, hver sin dmak altså xsmile6

Pleier å lage en enkelt pastasalat så som regel de fleste liker. Dette blir en stor porsjon!

2 bokser rømme
1 pakke lettmajones
2-5 hakket hvitløksfedd
Saften av en halv lime
Bland dette sammen og smak til med sukker og lime, sett i kjøleskapet mens du koker en pakke pastaskruer, hakker opp 2 bokser bogskinke i terninger, 2 spisspaprika i små biter, og 2 bokser mais. Bland alt sammen med rømmeblandingen når pastaen er avkjølt.

Du kan ta bort eller legge til hva du selv liker! Vi pleier å ha det enkelt fordi flere er så kresne. Smaker veldig, veldig godt sammen med nystekt focaccia :)

Åh, nå fikk jeg skikkelig lyst på pastasalat!!! :hilarious::hilarious:

Vi har i grunn ikke en oppskrift, men tar omtrent alt oppi :P

Bruker dressing av rømme og majones, litt sitron, hvitløk, salt og pepper og basilikum. Pasta, eple, ost, skinke, stangselleri og mais i salaten. Nyyyydelig!

Bruker det jeg liker best:
Avokado
Små tomater
rødløk
Feta
Ruccola (eller annen salat)
Kylling eller skinke
og pasta så klart:)

Kan ha linser eller kikerter i å, men bruker å droppe siden samboer ikke liker.

Bruker ingen dressing, men bruker feta i olje og da drar osten litt olje med seg. Fisker de ut med en gaffel.

Enkleste er å blande rømme med sånn holidaydip synes jeg. Og så har du pasta og andre ting du liker å ha oppi. Jeg pleier ha skinke, agurk, mais og paprika i :)

Back
Topp