Pastasalat

Nr3påvei

Forelsket i forumet
Skal lage det til helga. Pleier dere å ha alt oppi ei skål, eller har dere det hver for seg så folk kan ta det de liker. Kommer en del barn. Hva pleier dere å ha i den? :-)

Pleier å ha alt i en skål...

Men av og til har jeg lagt det på hver sin tallerken, men da en "haug" med pasta der, en "haug" med salat der, en "haug" med kylling der, en "haug" med mais der osv. Tomatene blir litt pynt, samme med agurkene (om du eks skjærer de i litt lange tynne stengler).

Midt i tallerkenen har jeg en liten "miniskål" med dressing.

Lager de ferdig litt før gjestene kommer, og setter plast over i kjøleskapet. Blir nesten litt som på cafè, bare ferskere. Serverer med hvitløksbaguetter.

Meeen: Om det kommer barn, ville jeg nok hatt det i forskjellige skåler.

Jeg pleier å ha: issalat og ruccola, kylling, bacon, fetaost, pastaskruer, rødløk, mais, tomat, agurk og av og til paprika (liker ikke ananas og paprika selv, så ikke alltid jeg har det).

Altså, her hos oss spiser barna det samme som de voksne. Så jeg pleier å lage alt i en skål, med mindre jeg vet at noen er kresen eller kanskje allergisk for noe.
Kan være greit å ikke ha for mye løk og hvitløk i mtp barna, men den erfaringen jeg har med barn er at de liker mat som smaker. Så litt går nok fint.

jeg pleier å ha dette oppi min pasta salat og ungene mine(og de andre ungene som har vært innom) elsker den:
-isbergsalat
-ruccola
-cherry tomat
-agurk
-mais
-rødløk
-pasta skruer
-kylling
-fetaost
(-pinjekjerner har jeg i en skål ved siden av siden det er kun jeg som liker det)

Back
Topp