Passiv røyking

Bkno9195010

Blir kjent med forumet
I går var jeg med noen venner på en uteservering i ett par timer hvor det ble røyket noe voldsomt. Prøvde å vende hodet bort, men følte at jeg fikk pustet inn mye tobakksluft. Dette har ikke skjedd tidligere i svangerskapet heldigvis. Tror dere det er farlig/hadde noe å si?
Man stresser lettere over ting når man er gravid merker jeg..
 
Tenker du kan senke skuldrene, det utgjør nok ingen fare en gang sånn ute:)
 
I går var jeg med noen venner på en uteservering i ett par timer hvor det ble røyket noe voldsomt. Prøvde å vende hodet bort, men følte at jeg fikk pustet inn mye tobakksluft. Dette har ikke skjedd tidligere i svangerskapet heldigvis. Tror dere det er farlig/hadde noe å si?
Man stresser lettere over ting når man er gravid merker jeg..
Forstår godt din bekymring. Jeg opplevde det samme og bad de snu seg vekk. Ble respektert :) men jeg tror helt ærlig du kan senke skuldrene. Vi kan dessverre ikke unngå alle farlige stoffer der ute. Bare tenk på 60-tallet røkte mange mødre, og på 80-tallet var det fortsatt vanlig å ta seg en dram under graviditeten. Anbefaler absolutt ikke å røyke eller drikke under graviditet altså!, men prøver bare å si at det gikk bra med de fleste barn da også. :happy: Hvis det hjelper! :happy:
 
Du kan nok ta det helt med ro, men selvfølgelig forstår jeg bekymringen din. :) Det er lov å reagere og bli litt bekymret. Når det angår røyking så blir man jo oppmerksom og kanskje bekymret, fordi man kjenner konsekvensene om at røyking er skadelig for fosteret. Men som det nevnes over her, så utgjør det ingen fare om du ble eksponert for tobakksrøyk denne ene gangen. Det er så mye mer annet som man blir eksponert for, som man egentlig ikke er klar over. Så i utgangspunktet burde man gå og være bekymret hele tiden .. men hvordan kan man da glede seg over å være gravid? Og så er det en vesentlig forskjell å bli eksponert for røyking daglig kontra det å bli eksponert ved en enkel hendelse.

Såå .. du kan ta det helt med ro. :)
 
Jeg tror det går helt fint! Men skjønner at du tenker på det, man blir litt ekstra forsiktig/engstelig i disse dager og det er veldig ubehagelig å puste inn andres røyk. Moren til en venninne røyket både med henne og søsknene i magen. Jeg kjenner ingen som er friskere enn venninnen min!
 
Back
Topp