passiv røyking på jobben (sykehjem/hjemmetjeneste)

prosjekt ivf

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Jeg har to brukere som røyker inne, jeg er innom der hver dag, ofte tenner jeg på røyker for så å gå. Hva tenker dere. Jeg har ikke vært på TUL (neste uke) så jeg ønsker ikke å annonsere noe, er bare 6+4 i dag. Likevel dette er jo ikke bra. Hva tenker dere? Holde ut med bittelitt passiv røyking eller sette stopp for å hjelpe brukere med røyk?
 
Hmm, si det. Tenker at det burde gå greit. Jeg hadde nok ikke gjort noe med det hvis det er å tenne på og gå :)
 
Jeg tenker at tidsbruken der har noe å si. Hvis du er der mer enn 5-10min iløpet av dagen ville jeg vurdert å fått sluppet disse brukerene. Passiv røyking er ikke bra i svangerskapet.
Men hvis du bare er innom full fart for å fikse noe, så ville jeg nok ikke tatt meg bryet med det
 
Jeg jobber også i hjemmesykepleien og har også pasienter som røyker inne. Jeg fortalte det til en kollega før jeg dro på ferie da jeg ønsket å forklare hvorfor jeg ønsket å bytte en pasient. Og kommer til å fortelle det til sjefen når jeg er tilbake for å få tilrettelagt at jeg kan unngå å gå til disse brukerne da de røyker mye inne og ikke lufter i det hele tatt. Jeg er da 8+3, litt tidlig å fortelle på arbeidsplassen egentlig, men sånn får det bare være:)
 
Det hadde ikke bekymret meg :happy: du står jo ikke i lenge i det...
 
Back
Topp