Passert termin?

Kk åpnet ihvertfall opp litt mer. Da fikk samboer være med på kontroller og Ul og var mange menn på barsel. Og her i Bergen er smitten veldig lav nå
Krysser det som krysses kan da! Vi skal begge føde på KK, så jeg håper vi begge kan få ha med mannen litt mer enn hva en har gjort tidligere i høst:happy:
 
Takk:Heartred Jeg fikk selv ha med samboer på samtale da seteleie ble konstatert og vi sku få info, da var det legen som sa «ring ham, så blir han med». Så det virker som det varierer veldig! Fikk beskjed av samme lege om at jeg var for ressurssterk og oppegående til at far fikk være med på barsel:banghead: Skulle vært litt mindre oppegående, si! Satser på at vi treffer på en koselig jordmor som lar far bli med fra start. Han synes dette er skikkelig sårt, jeg merker det så godt på ham når vi snakker om fødsel og opphold på sykehuset.

Man er nok prisgitt de legene og jordmødrene man møter på. Og det spiller nok inn hvor mange fødende det er også. Da jeg fødte for halvannen uke siden var det veldig stille på både føden og på Storken (lå på der på barsel, hadde tomannsrom for meg selv). Skjønner godt at det er sårt for partnere å ekskludert fra store deler av fødselsopplevelsen og barseltiden. Jeg hadde selv med mannen under hele barseloppholdet med førstemann og det betydde utrolig mye for oss begge. Håper dere møter på de samme gode jordmødrene jeg hadde på KK nå, se gjorde alt for at far skulle få være med så lenge så mulig :)
 
Kk åpnet ihvertfall opp litt mer. Da fikk samboer være med på kontroller og Ul og var mange menn på barsel. Og her i Bergen er smitten veldig lav nå

Jeg fikk ha med mannen kun på OUL og ingen andre kontroller eller ekstrakontroller på KK. Heller ikke den siste hastekontrollen for halvannen uke siden. Det var fryktelig sårt. Så virker som de vingler litt mtp restriksjonene...
 
Jeg fikk ha med mannen kun på OUL og ingen andre kontroller eller ekstrakontroller på KK. Heller ikke den siste hastekontrollen for halvannen uke siden. Det var fryktelig sårt. Så virker som de vingler litt mtp restriksjonene...
Ja eg tenkte på i sommer :happy: da hadde de åpnet litt mer opp. Har ikke fått ha mannen med på noen kontroller etter aug/sept. Men lever i håper om at de har slakket litt på restriksjonene til eg føder, termin om 1 uke:hilarious:
 
Vi var heldige som fikk ha far med fra igangsettelse og ikke fra aktiv fødsel. Jordmødrene viste skjønn, det var godt belegg på føden og far fikk være 4,5 time etter fødsel. Om man ønsker familierom, vil nok spesielt førstegangsfødende bli vurdert for det. Var pappaer med på barsel (inneliggende, ikke besøk) da vi lå inne :)

Vi og var kjempe heldige! Mannen gar vært med hele veien og dovet iver 3 netter med oss tiltross for at jeg ikke var i aktiv fødsel og retningslinjene sier 1 natt dersom det lar seg gjøre, men jordmødrene synes det var tullete å sende han hjem for å komme på besøk så han fikk være❤❤ evig takknemlig for det!
Så her var ikke sykehusets praksis fulgt av egne ansatte :hilarious:
 
Går det ikke an å godsnakke med avdelingen heller?
Jeg spurte jordmor om mannen får bli med på igangsetting på mandag og hun svarte; kom alene på mandag kl 08, så skal vi få ordnet noe når legene har vært her slik at han kan komme:angelic:.
Føder i Oslo på Rikshospitalet.
Hvordan har det gått med deg? Vår lille jente kom etter et ganske raskt forløp fra igangsettelse.
 
Back
Topp