Passe sosialt inn?

LilleFighter2016

Forelsket i forumet
Desemberskatter 2016
Nå har det vært mye å sitte ute og kose seg i sommer. Alle drikker,røyker og koser seg. Men ikke jeg.. Føler jeg ikke passer inn lenger da jeg ikke gidder å sitte å fylleprate til langt ut på morrakvisten.. Det blir til å gå å legge seg, men å få sove kan man jo glemme. Med skravling og høy musikk.

Så jeg er nok litt hormonell i tillegg og blir lei meg. Jeg vil jo at de andre skal kose seg. Men før jeg ble gravid var det ikke sånn. Da var det rolig kvelder med et par øl og skravling.

Flere enn meg som føler det sånn?

Jeg har bestemt meg for at jeg kan gå på byen selv om jeg er gravid.
Så jeg og samboeren har laget et par "kjøreregler". Jeg bestemmer hvor mye han drikker Og jeg bestemmer når vi skal hjem/festen er slutt.
Det fungerer Utrolig bra for meg. Da har jeg en som er nogenlunde edru sammen med meg.

Men jeg forstår godt at du blir litt sliten og lei av fylleprat. Så det jeg kan anbefale. Det er ørepropper fra chlas olson og en god bok.

Trekk deg tilbake og steng dem ute om det er det som skal til
Det er absolutt lov når man er gravid

Etter tre-fire helger på rad så fikk jeg nok rett og slett. Og da ender det med at jeg trekker meg helt vekk til slutt. Og syns enda mer synd på meg selv! Ha ha

Mannen skjønner det jo på en måte, men samtidig så vil han ha det gøy. Så nå angrer jeg meg for at jeg sa noe i går kveld. Føler jeg har ødelagt og at de andre også tenker at nå kan vi ikke ha det for gøy for da vil ikke jeg være her.

Så jeg har en crap dag i dag også pga at jeg sa hva jeg mente.

Tror nok ikke dem tenker like mye på det som det du gjør, jeg har iallefall en vane av å overtenke litt.
Og det er jo absolutt lov il å si ifra om du synes det blir mye.
Du driver tross alt på med å skape et nytt liv, sånt krever energi.

Ellers er det lov, om du følte du kjeftet og smelte, å si at du rett å slett blir litt sliten, og at det ikke var meningen å ta helt av. Og forklare hvordan du ønsker å takle det fremover.
De fleste vet jo at gravide blir litt hormonella og kan overdrive litt.

Kjeftet heldigvis ikke he he jeg var bare irritert.

Jeg er ekstremt god på å overtenke og tanker kværner lenge.. Håper det går seg til og at jeg føler jeg hører mer hjemme etterhvert :)

En annen ting som jeg blir irritert over er at jeg sluttet å røyke med en gang jeg fant ut at jeg var gravid, men at jeg blir sittende som passiv røyker skal være greit. For de andre rundt som røyker. Det er derfor jeg også trekker meg unna.

Jeg har ikke passet inn på mange år jeg. Vært avholds i snart 4år :p
Ingenting å bry seg om. Bryr meg ikke om andre drikker og røyker mens jeg sitter der med colaen min.

Jeg drikker ikke så ofte selv, men det har ikke vært noe problem før. Men nå har det tatt helt av med at andre skal drikke og ta den helt ut. Hvis jeg skal sitte å trekke ned røyken de andre puster ut, kan jeg like gjerne begynne å røyke igjen i svangerskapet. Jeg skal jo selvfølgelig ikke det. Bare setter det litt på kanten :)

Hehe, jeg har alltid vært slik. Om jeg drikker eller ikke. Kommer til et punkt hvor jeg blir lei/trøtt etc. Så da går jeg og legger meg, er det jeg som er vertinne for kvelden/mannen er borte så drøyer jeg litt, men gir beskjed om at de får fortsette festen på byen eller lignende. Alle vennene våre er inneforstått med dette og respekterer det. Men så har jeg brukt ca 10år på og opparbeide denne "rutinen" da :p

Er mannen med på festen får han styre som han selv vil. De få gangene han faktisk drikker seg full med kompisene sine skal han få lov til og ha, i og med at det skjer typ 1-2 ganger i året.

Jeg nekter ikke mannen å ta seg en fest. Men den siste tiden syns han det er veldig gøy og dette var 3.eller4. helga på rad.. men jeg føler meg bare urimelig og teit egentlig.

Vi slutta begge å drikke da jeg ble grsvid med vesla, mannen var i et utdrikningslag for noen uker siden og tok noen øl, men syns det ble kjipt, så han dro tidlig :P så vi har vel blitt kjedelige ;) var med på noen fester før, men jeg ble lei.

Hos oss er det jeg som vil ut. Nå er jeg gammel bartender og vant til å være edru blant fulle folk.
Og jeg mene at med litt planlegging og hensyn. Så går det meste bra

Back
Topp