Passbilde til baby

Alaskahusky

Elsker forumet
Marsmellows-15
kan man ta det hjemme og fremkalle i butikk?
Tenkte å besøke min syke farmor i England i juli og da trenger lillefrøkna(3mnd) pass. Vet ikke om vi får pass i tide så da blir det evt nødpass. Noen som har erfaring?

Lys og vinkel skal være rett ellers blir det ikke godkjent. Vi var hos en fotograf som også driver fotobutikk. Han tok bildet i butikken foran en hvit skjerm og fremkalte det på 5 minutter. Enkelt og greit.

Du kan ta det hjemme, men det er veldig strenge krav til passbilder. Enklere å ta hos fotograf, så slipper du å bli avvist dersom noe ikke stemmer på bildet.

vi skal stikke innom en fotograf for å ta passbilder til babyen, ta vare på kvitteringen om bildene skulle bli avvist, noe de mest sannsynlig ikke blir :)

Vi tok bilde til det første passet hjemme selv (snuppa var da 2mnd) fordi fotografen mente han ikke kom til å få bra nok bilde. Vi tok en del selv, og dama på politikammeret valgte ut et som ble godkjent. Da snuppa var 14mnd måtte hun ha nytt pass, for hun var ikke gjenkjennelig fra det første bildet og da tok vi det hos fotograf:)

Du kan ta hjemme, men er en del krav om hvordan bilde skal være. Står på politiet sine sider. Lykke til!

Vi tok hos politiet i dag, og jeg synes ikke det ble så bra, men hun mente det skulle bli godkjent, for de var ikke så strenge med babyer :confused:

Vi tok hos Japan Foto, det kostet 270 kr! Men da ble det hvertfall sånn som det skulle. Det tok faktisk bare to dager fra jeg søkte om pass til vi hadde det i postkassa!

Vi har gjort det selv to ganger og det har gått fint. Selv om i det første passet (3 mnd gammel) ikke så hele ørene og nå det siste (nesten 2 år gammel) med litt åpen munn.
Da hun var baby la vi henne bare på et hvitt laken og nå sist stod hun foran en hvit vegg.

Back
Topp