Passbilde spedbarn

November-jente

Flørter med forumet
Hei!
Noen som har erfaring med å søke pass til spedbarn? Leste på nett at vi må ta med bilde selv. Hvordan gjorde dere det?

Ingen efaring men skal ut å reise med ca 2 mnds alder så følger tråden. Husk dere må møte begge Evt ha med fullmakt;)

Hei!
Noen som har erfaring med å søke pass til spedbarn? Leste på nett at vi må ta med bilde selv. Hvordan gjorde dere det?
Ja, tok bilde da barna mine var 8 uker. Vi tok i fotobutikk. Noen butikker har hvit bakgrunn de legger på gulvet, så legger du barnet ned også tar de bilde. Med lillesøster måtte jeg holde henne opp. Ta i fotobutikk ;)

Vi tok bilde i fotobutikk, da var vi sikret at det ble godkjent :)

Tok bilde i fotobutikk. No problemo!

Ring på politi/lensmannskontoret og hør om de har slik automat. Da tar dem det gratis det.

Nei, man tar ikke bilde av babyer i de nye maskinene til politiet. På stasjonen her har de egen fotoboks, der tok jeg bilde av vesla. Litt komisk, måtte holde henne opp og ha en skjerm mellom oss så jeg ikke ble med på bildet ;)

fikk pass til vesla i dag :-)

vi brukte ett som fotografen tok da vi tok 6mnd bildene :-) Maskinen på politistasjonen tar ikke bilder av barn under 3 år, helst ikke før de er 5 år...

Vi tok også bilde hos fotograf når barna var så små :-)

Tok passfoto hos fotograf da han var tre måneder gammel. Det var uproblematisk. Da visste jeg at bildet ville bli godkjent.

Lykke til! :)

Et tips til å få det godkjent er å gi babyen smokken og dra den ut. Da skvetter han/hun til slik at munnen er litt åpen og øynene vises godt :) Detter gjorde fotografen i fotobutikken på begge mine ;)

Nokon politistasjonar har slik fotoboks. Da kan du ta bilde der :) Ellers må du ta med sjølv :)

Back
Topp