Pass til Sverige?

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Må man ha pass til barna når man reiser til Sverige på dagstur nå?

Vi hadde ikke det sist, men blir jo heller aldri stoppa, så aner egentlig ikke :p

Nei. Ringte til politiet for å sjekke. Men kan være lurt å ta med fødselsattesten.
Ved bilkjøring blir man ikke sjekket, men flyr man eller skal reise med båt så må man ha med pass til alle. Barn og voksne.

Ligger en artikkel om saken på Aftenposten, som sier du må ha pass til Sverige også.
Tenk om terroralarmen går, grensene stenges og du ikke kommer deg hjem?

Vi havnet i passkontroll på kaia i Norge på vei til Sandefjord. Jeg hadde gifta meg en uke før så han godtok attesten og bankkortet mitt. Var veldig overraska. Men var nok bare en tilfeldig kontroll

Alltid lurt å ha med seg pass til utlandet uansett, og det er jo ikke som om det er noe heft. :P

Leste nettopp på nettet at pass på med nå til og med innenfor Norden og at overraskende mange nordmenn er uvitende om de nye reglene om at pass må med til og med innen Norden. Flere har blitt stående fast i Danmark osv uten pass og må til ambassaden for å få nødpass for å komme seg hjem.

Vi skal til Sverige i sommer, ikke dagstur da, men vi ordner pass. Bedre å ha det og ikke behøve enn at vi plutselig står i en situasjon der vi burde hatt pass. Plutselig går det en terroralarm eller noe.

Jeg ringte til politiet for å sjekke da guttungen min ikke har pass.
Fikk beskjed om at vi ikke trengte, samt at vi ikke ville få nødpass til sverige.
Vi skal kjøre bil dit.

Leste samme artikkel som nevnt over her og tror nesten vi dropper Sverigetur i sommer om man må. Jeg nekter å betale 1500 kr bare for at vi skal over grensa en tur.

Til alle som er usikre ville jeg tatt og kontaktet politiet!
Artikler som kom i januar sier nemlig at andre id handlinger som førerkort også skal være gyldige, så kanskje forskjell på hvordan man reiser og hvor

Vi tok båten fra Strømstad til Sandefjord i helgen. Var politikontroll på havnen i Sandefjord, men trengte kun å vise legitimasjon på oss. Barna måtte bare svare hva de het.

Barn trenger ikke pass eller id papirer om de er med foreldre som har pass. Men du bør ha med fult personnummer på barna

Jeg har tatt med for sikkerhetskyld :)

Back
Topp