Capri-Sonne
Glad i forumet
Vi skal på ferie om 3 uker og i går kom svigerrinna mi og sa jeg måtte ha pass til barna! Super stressa!! Skal ikke ta båt. Har dere det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Litt usikker, men om det er grense der så regner jeg med at man må haVi skal på ferie om 3 uker og i går kom svigerrinna mi og sa jeg måtte ha pass til barna! Super stressa!! Skal ikke ta båt. Har dere det?
Kjørte dere broa?Vi hadde med pass i fjor. Men de ble ikke brukt til noe.
Ja tenker det jeg og, men om vi må ha fotografbilder så tar det tid pg pass kan ta opp til 10 dager og vi drar om 20 dager..Vi skal til Danmark i sommer, og alle tar med pass. Tenk om grensene blir stengt (terroralarm ol.), og dere ikke kommer inn i landet igjen? I fjor måtte vi jo ha pass for å harryhandle i Sverige.. Better safe than sorry, tenker nå jeg da..
Ja, jeg forstår godt det kan bli prakk da altså. Men ville nok passet på å iallefall ha med fødselsattest el., så kanskje man kan få hjelp på en ambassade eller noe om det skulle bli fullstendig kriseJa tenker det jeg og, men om vi må ha fotografbilder så tar det tid pg pass kan ta opp til 10 dager og vi drar om 20 dager..
Man kan ta bildene selv med et godt kamera, lys bakgrunn uten forstyrrende elementer og tålmodighet for å få bildene riktigeJa tenker det jeg og, men om vi må ha fotografbilder så tar det tid pg pass kan ta opp til 10 dager og vi drar om 20 dager..
Ja tenker det jeg og, men om vi må ha fotografbilder så tar det tid pg pass kan ta opp til 10 dager og vi drar om 20 dager..
Man trenger normalt sett ikke pass innenfor Norden. Men det anbefales, ble jeg fortalt av hun i skranken da jeg reiste med min eldste. Tidvis innføres strengere passkontroll, men det er ikke ofte det skjer.
Edit: er ikke sikker altså![]()
Svigermor kom nesten ikke inn i Norge etter sverigetur. De kjørte bil. Sambo måtte ta bilde av passet hennes og sende på mobil. Da fikk hun under tvil lov å dra hjem. Mye strengere pga flyktningestrømmen.Snakket med politiet og de sa vi ikke måtte ha det så lenge vi ikke skulle ta båt eller fly... Og visst vi skulle ha måtte vi ha med fotograf bilde. Noe som vi ikke har. Synn det har blitt slik som det her. Får ta med fødselsatestene og håpe det holder:/
Det gjorde viKjørte dere broa?
Men hva med barn? Har en på 5 og ei på 9 mnd..Vi kjørte til Norge 5 mai, da var det grensekontroll både ut av DK og inn i Sverige.
I påska var det også grensekontroll i Sverige.
Man trenger ikke pass, men gyldig ID, og for de fleste er det pass.