pass til danmark!?

hønselovisa!

Forelsket i forumet
kom til å lure på en ting :) barna skal være med sin far til legoland i 3 dager i sommer:) må de ha pass?? jeg trodde helt sikkert det, han mener ikke.. de er 3 og 5 :) å hvordan fungerer europeisk helseforsikring for de?

Sambo er dansk, så vi er i Dk ganske ofte. Og da har vi aldri hatt med pass. Verken i fly, båt eller bil;)

vi skal også til legoland i sommer.Jeg ringte politikammeret her for å være sikker.Det var ikke påkrevd med pass til barna dit,men de anbefalte det på det sterkeste.Er jo eneste legitimasjonen deres.Så vi har vært å orrnet pass denne uka her :) just in case :)

kan jo kanskje være greit å ordne det da like greit.. så de har legitimasjon:) men når jeg er hovedforsørger, må jeg ha fars underskrift da?

hønselovisa! skrev:
kan jo kanskje være greit å ordne det da like greit.. så de har legitimasjon:) men når jeg er hovedforsørger, må jeg ha fars underskrift da?

er ikke sikker,sjekk på www.politi.no eller ring å hør :)

Ingen av oss hadde med oss pass til Danmark, da vi var der for 2 år siden. Kjørte bil da.

Ja, barn BØR absolutt ha pass. Faktisk på reiser både innenlands og utenlands som foregår med båt, tog eller fly. Siden barn ikke har noe annen legitimasjon, så er det å anbefalle på det sterkeste.

ang forsikring så er det faktisk bare forsikringsselskapet ditt som kan gi deg korrekt svar på det. Ring dem!

Back
Topp