pass til barn

aimie

Forelsket i forumet
Vi har bestilt oss sydentur. Jenta mi på snart 3 år fikk pass da hun var 1 år. Det vil si at det passet er gyldig nå når vi skal reise. Men bildet er jo ikke likt lenger, og høyden stemmer ikke. Må jeg skaffe  nytt til henne? Vil ikke få noe styr når vi skal reise fordi det ikke ligner henne lenger..

Jeg tror man er pliktet til å få nytt pass dersom utseende er veldig forandret - noe det nok er fra 1 år til 3 år - så jeg ville absolutt forhørt meg om du trengte nytt.

Guttungen reiste med samme pass da han var 1 som da han var 2,5 år gammel, og det gikk helt fint. Så lenge navnene samsvarte med mitt og farens etternavn, så dreit de i det... Det er en grunn til at de kun er gyldige i to år når de er så små, men samtidig er det også sånn at det er takhøyde for at de endrer seg!

Det står jo på passet når det går ut, og står det ikke når du skaffet det også? isåfall så ser de jo at hun bare har vokst

Dere har forsåvidt rett i det. Men sikkert greit å spørre likevel, slik at vi ikke står på flyplassen å ikke kommer oss noen vei. Takk!

Passet er jo bare gyldig i 2 år, men det går vel kanskje akkuratt siden hun fikk når hun var 1... Hvis dere reiser mye, ville jeg nok gitt henne et nytt pass, vet aldri hvor vanskelige de er nedover i andre land [:D]

Jeg kikket faktisk på vesla sitt pass i går, hun fikk det i Juni 2008, det vil si at det går ut i Juni i år. Om vi skulle reist noen plass nå, så hadde jeg brukt det passet, bildet er jo ikke helt likt lenger, men passet er jo gyldig.

Regner med vi skaffer nytt til velsa i Juni/Juli [:)]

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Jeg kikket faktisk på vesla sitt pass i går, hun fikk det i Juni 2008, det vil si at det går ut i Juni i år. Om vi skulle reist noen plass nå, så hadde jeg brukt det passet, bildet er jo ikke helt likt lenger, men passet er jo gyldig.

Regner med vi skaffer nytt til velsa i Juni/Juli [:)]

syden feks, så må passet være gyldig i 3 etter hjemreise.[;)]

3? 3mnd? så vi kunne brukt det frem til februar da?

Back
Topp