jeg har også erfart at det går så fort, men det kommer an på årsiden og pågange, og nå er det høysesong for fornyelse av pass... leste i en avis at 14.mai er den travleste dagen i året på passkontoret..
Da vi var der i dag kom vi rett i gang hos en i luka, og mens vi var der kom det 5 barnefamilier til som stod i kø og venta...
Og ha mannen vi snakka med sa spesifikt at det er pga denne årstida de har den regelen på at man må regne 10 virkedager..
Men min erfaring er også at det tar kortere tid enn det altså, men uansett så er jeg ute i god tid. Vi reise jo om en mnd, så jeg tok ikke sjansen på å vente lenger...
Vi har nemlig andre faktorer som spiller inn på når vi rekker passkontoret, for elstemann går jo på skole og er der til 13.50 hver da bortsett fra onsdag.. Og når passkontoret stenger kl 14, sliter vi litt med det... hehe..
Håprt det ordner seg for deg UneMi, men anbefaler å ikke vente så mange dager altså! Du kan forresten bruke dåpsattest også om du har det tilgjengelig..
Og om du reiser til et likningskontor får du sikkert utlevert fødselsattest så du slipper å vente på den.. Kan jo risikere å ikke ha den i posten før over helga nå..