Pass på danskebåten

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
finner ikke igjen tråden om dette. Sto her for noen dager siden.

Men sto i VG nå at en må ha pass for å dra med danskebåten

Da har vi ett stort problem. Skal med danskebåten selv om en uke og ingen av oss har pass[emoji45] Visste ikke om reglene før idag!!!!

Da har vi ett stort problem. Skal med danskebåten selv om en uke og ingen av oss har pass[emoji45] Visste ikke om reglene før idag!!!!

Da blir det nødpass på hele familien da? [emoji848] Kjipt, men de har krevd pass der i flere år pga at det er eneste legitimasjon som er gyldig for oss nordmenn i utlandet.

Da blir det nødpass på hele familien da? [emoji848] Kjipt, men de har krevd pass der i flere år pga at det er eneste legitimasjon som er gyldig for oss nordmenn i utlandet.
Jeg er ikke norsk,jeg er dansk, Men resten av familien er norsk. Spørs om vi rekker å få nødpass, men får prøve. Vi reiste sist i 2013, Så ikke ofte vi reiser noen plass og har derfor dessverre ikke fått det med oss.

Jeg er ikke norsk,jeg er dansk, Men resten av familien er norsk. Spørs om vi rekker å få nødpass, men får prøve. Vi reiste sist i 2013, Så ikke ofte vi reiser noen plass og har derfor dessverre ikke fått det med oss.

Jeg reiser heller ikke med danskebåten så ofte, mange år siden sist. Resten av familien vil jo kunne få nødpass på en politistasjon, men du som er dansk må kanskje til ambassaden? Du har kanskje ikke nasjonalt ID-kort (husker ikke om danskene har det)?

På colorline står det leg med bilde holder for å dra til og fra Danmark og Sverige. Hvis man har pass ta det med.

Kan gå med fødselsattest på barn.. gikk fint for våre barn på danskebåten ifjor sommer. De trengte egentlig ikke vise noe heller

Vi ordna oss pass i fjor før vi skulle med danskebåten. For sikkerhets skyld pga strengere regler allerede da.

Spørs om vi rekker å få ordnet pass i tide. Får evt prøve å ordne nødpass. Da må jeg til Oslo på ambassaden og ordne pass til meg.

Det stemmer at man må ha med pass pga utvidet grensekontroll. Men om de sjekker alle vet jeg ikke.

Ville tatt en telefon til colorline/stena line og spurt. Jeg tok danskebåten i mars og da godkjente dama i Hirsthals innsjekken sertifikat som ID på lik linje med pass. (Hadde pass også med meg just in case). Aner ikke åssen det er for barn.

Vi var for 2-3 uker siden. I Larvik sjekka de ingen id. I Hirtshals ba han om id på de voksne. Vi hadde pass da. Akkurat sånn var det i fjor også.

Takk for svar alle sammen. Skal ringe dfds å høre:-)

Det var visst fremdeles ikke et must, men en anbefaling at de som har pass tar det med. Dette sier både politiet og Color line i følge en venninne som nettopp var i kontakt med begge parter.

finner ikke igjen tråden om dette. Sto her for noen dager siden.

Men sto i VG nå at en må ha pass for å dra med danskebåten
Syns det er litt dumt hvis VG skriver dette, uten at color line/fjordline har rettet på nettsidene sine :meh:

Jeg mener å ha lest at det ikke er nødvendig med pass i de skandinaviske landene. Jeg har det alltid med i tilfelle da.

Jeg mener å ha lest at det ikke er nødvendig med pass i de skandinaviske landene. Jeg har det alltid med i tilfelle da.
Det er tildels korrekt. Akkurat som det ikke er nødvendig innenfor schengen så har skandinavia hatt passfrihet lenge. Men samtidig så er pass eneste godkjente ID for nordmenn i utlandet siden vi ikke har nasjonale idkort. Riktignok godtar mange førerkort, men man kan ikke kreve det.

Back
Topp