lille rødtopp
Forelsket i forumet
Jeg revnet grad 3c under fødselen, dvs helt forfra og bakover og nesten gjennom hele ringmuskelen.
Grunnen var at babyen var nesten 5 kg, noe både jeg og jordmor på helsestasjonen hadde forstått på forhånd.
Jeg ble sendt på vekstestimering på sykehuset, og de påsto at hun garantert ikke var over 4 kg.
Legen sa at jeg burde ikke føde en unge over 4,5 kg, men det var jo ikke noe problem for denne jenta var ikke stor.
Og ut kom en kjempejente!
Fødselen var lang og forferdelig, jeg skal IKKE føde igjen.
I tillegg måtte jeg ligge 1 døgn og vente på å bli sydd på operasjonsstua.
Sykehuset har bestemt at jeg får keisersnitt hvis jeg skal ha flere barn.
Nå var jeg på kontroll på sykehuset denne uka, og det viser seg at jeg må opereres både foran og bak.
Fastlegen min mener jeg må søke om pasientskadeerstatning, iallefall for å få dekt egenandelene til alle undersøkelsene og behandling/operasjoner.
Jeg vet ikke hva jeg vil jeg.... Hadde ikke tenkt tanken på å søke erstatning en gang.
Noen her som vet noe om erstatning?
Mener du at sykehuset har noe ansvar for det som har skjedd?
Tusen takk for deg som orker å lese alt dette!
Grunnen var at babyen var nesten 5 kg, noe både jeg og jordmor på helsestasjonen hadde forstått på forhånd.
Jeg ble sendt på vekstestimering på sykehuset, og de påsto at hun garantert ikke var over 4 kg.
Legen sa at jeg burde ikke føde en unge over 4,5 kg, men det var jo ikke noe problem for denne jenta var ikke stor.
Og ut kom en kjempejente!
Fødselen var lang og forferdelig, jeg skal IKKE føde igjen.
I tillegg måtte jeg ligge 1 døgn og vente på å bli sydd på operasjonsstua.
Sykehuset har bestemt at jeg får keisersnitt hvis jeg skal ha flere barn.
Nå var jeg på kontroll på sykehuset denne uka, og det viser seg at jeg må opereres både foran og bak.
Fastlegen min mener jeg må søke om pasientskadeerstatning, iallefall for å få dekt egenandelene til alle undersøkelsene og behandling/operasjoner.
Jeg vet ikke hva jeg vil jeg.... Hadde ikke tenkt tanken på å søke erstatning en gang.
Noen her som vet noe om erstatning?
Mener du at sykehuset har noe ansvar for det som har skjedd?
Tusen takk for deg som orker å lese alt dette!