Pasientreiser

Mine søte små:)

Gift med forumet
Vi har jo vært os manuellterapaut med lille, nesten tre timer unna så detblir jo en god del mil. Kan jeg få dekket reiseutgifter for dette gjennom pasientreiser? Har fått dette før men da har det vært div sykehusturer. Gjelder dette formanuellterapi også? Og hvor får jeg tak i et sånn skjema, har ikke skriver...
Har tatt med fra sykehus før, men har ikke fler..!
noen som vet? :)

Litt usikker på om det går under, sjekket på helfo sine sider?
Hvis det er mulig har manuellterapeuten skjema, men har mine tvil. Men jeg er ingen ekspert :)

På helfo sine sider står det kun at barn under 12 år er fritatt for å betale egenandel på manuellterapi, men det står ikke noe om kjøreutgifter. Men prøver å sende inn et skjema jeg :) får jo ikke noe værre enn et nei :)

Det er uansett verd forsøket :)
Jeg fant, jeg fant :)
Fysioterapeut

Reiseutgifter til fysioterapeut innenfor kommunen dekkes, forutsatt at fysioterapeuten har driftstilskudd eller er fastlønnet av kommunen.
Krever fysikalsk behandling en godkjent tilleggsutdannelse, for eksempel i manuell terapi, psykomotorisk behandling, eller behandling av barn med alvorlig utviklings- eller funksjonsforstyrrelse av psykisk eller motorisk art, dekkes reiseutgifter til nærmeste fysioterapeut som har den aktuelle tilleggsutdannelsen. Tilsvarende dekkes reiseutgifter til nærmeste fysioterapeut som utfører lymfedrenasje.

Og alle manuellterapeuter har driftstilskudd? :)

Back
Topp